Husk meg
Brukernavn
Passord

Norge - Island

Flat Trådet Nøstet
Side 2 av 3 2

ffkmufc

Landslagsspiller

Ble medlem: 24 des 04
Innlegg: 4082

Lagt til: 07 sep 08, 13:05

Opprinnelig postet av keiko99

neste trøst er at vi ryker borte mot Scottland

Hvorfor er det en trøst?


GurrBass

Landslagsspiller

Ble medlem: 03 jul 05
Innlegg: 1827

Lagt til: 07 sep 08, 13:05

Trøsten får vel være at Norge nesten er bedre på bortebane enn på hjemmebane! Wink

---------------------------

FFK,klubben i mitt hjerte :-)


Plankekæll

Landslagsspiller
Ble medlem: 03 okt 05
Innlegg: 5985

Lagt til: 07 sep 08, 14:33

Opprinnelig postet av FFK1903

Nå er jeg skuffa nå. Repriser av Hotel Cæsar er minst like underholdende som dette. Fy faen jeg savner Drillo-tiden hvor Ullevaal var en festning og vi ikke tapte på åtte år eller noe.

Ikke sammenlign Hotel Cæsar og Åges drittlandslag da. Ikke snilt overfor Hotel Cæsar...


Solheim

A-lagspiller

Ble medlem: 21 apr 07
Innlegg: 649

Lagt til: 07 sep 08, 15:07

Blir norsk seier mot skottland dere, bare vent. Og vennligst dra fram innlegget mitt da :)

Skottland har presset på seg da faktisk, vårt tog har jo gått ;)


Plankekæll

Landslagsspiller
Ble medlem: 03 okt 05
Innlegg: 5985

Lagt til: 07 sep 08, 15:54

Opprinnelig postet av Solheim

Blir norsk seier mot skottland dere, bare vent. Og vennligst dra fram innlegget mitt da :)

Skottland har presset på seg da faktisk, vårt tog har jo gått ;)

Uansett må Hareide pakke snippesken og dra! Kampen mot Skottland er helt åpen, kan vippe begge veier.


Lemmy

Landslagsspiller

Ble medlem: 16 jul 05
Innlegg: 2985

Lagt til: 07 sep 08, 16:18

Syns egentlig Norge bare kan fokusere med EM om 4 år, for vi er ikke gode nok til å delta i VM uansett. Bruk Demidov, Skjelbreid, Tettey, Tarik, Forren, Moa, Staw og flere av de unge spillerne i VM-kvalikken og la dem spille seg varme i trøya. Har vi dem i EM-kvalikk, kan det se lyst ut om et par år.

Og så må etter min mening Hareide forsvinne fra trenerjobben. Jeg ser ingen progresjon, og det virker som om han trekker opp lapper av en hatt før kamp for å velge formasjon.

Og denne stenginga av treninger for å "terpe på dødballer". Det virker som de bare terper på dødballer, men likevel får vi to mål i mot oss på akkurat det? Javel..

---------------------------

Pondus beskriver kvinner på en elegant måte:

"Menn og kvinner er skrudd sammen på helt forskjellig måte! Det blir som en trehulsykkel mot en romferge. En enkel og grei konstruksjon mot et absurd komplisert maskineri, som titt og ofte eksploderer!"


dracula

Landslagsspiller

Ble medlem: 11 nov 04
Innlegg: 2330

Lagt til: 07 sep 08, 16:25

Må bare si meg enig med Lemmy.

Inn med de unge lovende, Staw når han blir " fit for fight" og ut med Hareide.

Problem hvem, skal ta over, av norske Sollid eller Berg, utenlandske janne J i Stabæk. f.eks

---------------------------

"Den som svømmer mot strømmen finner kilden" "Evig eies kun et dårlig rykte"


Lemmy

Landslagsspiller

Ble medlem: 16 jul 05
Innlegg: 2985

Lagt til: 07 sep 08, 16:28

Spørsmålet er: skal vi ansette en som vil følge det "gamle, tradisjonelle norske", eller satse på en utenlandsk som kanskje vil føre inn en litt annen spillestil?

Av norske, tilgjengelige trenere ville jeg vel satset på Petter Myhre. Men kanskje man skal gå for en utenlandsk? Vi må hvertfall ha litt endring i måten vi spiller fotball på, og en mye mer klar og tydelig leder som har troa på det han driver med.. Og som har en stamme og 12-13 spillere han bruker og bygger laget og formasjonen rundt det..

---------------------------

Pondus beskriver kvinner på en elegant måte:

"Menn og kvinner er skrudd sammen på helt forskjellig måte! Det blir som en trehulsykkel mot en romferge. En enkel og grei konstruksjon mot et absurd komplisert maskineri, som titt og ofte eksploderer!"


Knuty

Landslagsspiller

Ble medlem: 28 mar 05
Innlegg: 2289

Lagt til: 07 sep 08, 16:30

Kunne vært interessant med en utenlandsk trener, som ikke nødvendigvis hadde hatt erfaring fra norsk liga.

På den måten hadde vi begynt fra scratch. Spillere som fortjente plassen hadde fått spille, og alle nåverende oppfatninger om hvilke spillere som bør/skal spille (les: Hareide og Andresen f.eks) hadde forsvunnet.

Som Lemmy sier, det norske landslaget hadde virkelig trengt å starte på nytt - heller gi opp håpet om VM på kort sikt, for å forhåpentligvis komme sterkere tilbake om noen år.


Knuty

Landslagsspiller

Ble medlem: 28 mar 05
Innlegg: 2289

Lagt til: 07 sep 08, 16:47

Noen som har peiling på hvor mye NFF er villige til å betale en landslags-trener i lønn?

Hvis Norge, mot formodning, skulle prøve å få inn en relativt profilert, utenlandsk trener vil betalingsvilje være avgjørende.

 

 


endre

Landslagsspiller

Ble medlem: 27 mai 06
Innlegg: 1753

Lagt til: 07 sep 08, 17:01

Opprinnelig postet av Knuty

Kunne vært interessant med en utenlandsk trener, som ikke nødvendigvis hadde hatt erfaring fra norsk liga.

 

Hørte jeg Guus Hiddink?:)

---------------------------

Nei, Rom ble ikke bygget på en dag, men den hadde vel også fått opp mer enn et par stolper i løpet av fem (?) år.
(FFK1903 om Plankehaugen.no)


lineker

Juniorspiller

Ble medlem: 21 mai 06
Innlegg: 99

Lagt til: 07 sep 08, 17:59

Opprinnelig postet av endre

Opprinnelig postet av Knuty

Kunne vært interessant med en utenlandsk trener, som ikke nødvendigvis hadde hatt erfaring fra norsk liga.

 

Hørte jeg Guus Hiddink?:)

 

...det hadde vært en drøm!! Laughing

---------------------------

Go Tottis!!!


aavdst

Landslagsspiller
Ble medlem: 29 jan 04
Innlegg: 1169

Lagt til: 07 sep 08, 18:04

Ståle Solbakken er vel mer realistisk i arverekkefølgen etter Hareide vil jeg tro...


denialsander

Landslagsspiller
Ble medlem: 06 jul 05
Innlegg: 3236

Lagt til: 07 sep 08, 18:37

Opprinnelig postet av aavdst

Ståle Solbakken er vel mer realistisk i arverekkefølgen etter Hareide vil jeg tro...

Er det det? Hvis Ståle har ambisjoner vil det å lede et så gudsjammerlig tafatt norsk landslag ikke akkurat fremstå som en lysende perle på hans CV.

Én ting er jo det faktum at Åge gjør en særs elendig jobb taktisk og i utvalget av spillere, men en annen - og det er jo det mest tragiske - er at Norge sannsynligvis ikke vil gjøre det vesentlig bedre selv med en annen trener. Det er rett og slett for mange ræva, uinteresserte og uengasjerte spillere i Norge.

Joda, dersom Ståle skulle finne på å bli høvding vil det sikkert være en del spillere som også får huet ut av medisinskapet og vil yte bedre, men... Det vil gi omtrent samme resultat som å pisse i buksa for å holde seg varm. Det er godt og fint en stund, men den gode følelsen forsvinner ganske fort...

---------------------------

Pear Pimples for Hairy Fishnuts!


Husgutt

Landslagsspiller

Ble medlem: 08 aug 04
Innlegg: 4381

Lagt til: 07 sep 08, 19:16

Jeg lurer på hva som skal til for å få sparken som landslagstrener i Norge jeg.. NFF tør vel ikke gjøre en dritt. Når man ikke kommer til sluttspill, spillet er ræva og resultatene likeså + at dette har vart i lang tid, og man enda får lov til å fortsette...

---------------------------

Rødhvitelite-ultrasmentalitet


Brukernavn

Landslagsspiller

Ble medlem: 23 jul 04
Innlegg: 1162

Lagt til: 07 sep 08, 21:35

Martin Andresen håper jeg aldri ser i norges farger 1 gang til. Fy f..n for en tulling. Kjefter på andre når han gang på gang driter seg ut selv . ikke en gang til jeg drar på landskamp med han i troppen.

Mvh MA hate club

---------------------------

Fred, frihet og alt gratis !


aavdst

Landslagsspiller
Ble medlem: 29 jan 04
Innlegg: 1169

Lagt til: 07 sep 08, 22:38

Opprinnelig postet av denialsander

Opprinnelig postet av aavdst

Ståle Solbakken er vel mer realistisk i arverekkefølgen etter Hareide vil jeg tro...

Er det det?

Ja det er det. Ståle er mer realistisk enn Guus Hiddink ja...


Rune Haugen

Landslagsspiller

Ble medlem: 01 sep 03
Innlegg: 6643

Lagt til: 07 sep 08, 22:52

Men hva har Ståle å bidra med ?? Blir vel å kjøre i samme gata som sine forgjengere det vel ?? TIL-treneren vil jeg ha. Han har i  hvertfall ben i nesa, og vet hva han vil.


keiko99

Landslagsspiller

Ble medlem: 05 jul 04
Innlegg: 11332

Lagt til: 08 sep 08, 00:53

tror vi skal tenke utlandet jeg... tviler på norske trenere... bare drillo klarte under Laughing

---------------------------

Eu iubesc fredrikstad

Imi este dor de Dagfinn


HotDream

Landslagsspiller
Ble medlem: 18 apr 06
Innlegg: 2492

Lagt til: 08 sep 08, 01:08

Janne Jønsson! Trener med en klar filosofi med internasjonalt snitt på spillestilen. Skulle vært interessant å se hva han kunne få til med Norges beste spillere til disposisjon.

Ellers er tanken til Lemmy om å la ungdommen spille seg varme gjennom VM-kvalet for så å stå godt rustet til EM-kval meget interessant.

 



Flat Trådet Nøstet
Side 2 av 3 2

Copyright © ffksupporter.net 2003-2023 | Kontakt oss på support@ffksupporter.net

Ansvarlig redaktør: Øystein Holt, ffksupporter.net

17/02/2024 15:30 | 3147bc24