Husk meg
Brukernavn
Passord

Dritt lei kontraktsfurtinga i media, sett dem på plass, FFK!

Flat Trådet Nøstet
Side 3 av 4 3

ecupeventyrsnart

A-lagspiller
Ble medlem: 15 jul 05
Innlegg: 263

Lagt til: 17 aug 08, 14:00
Endret: 17 aug 08, 16:18
Endret av: denialsander

Opprinnelig postet av ecupeventyrsnart

Ehhhhhhh? Er du seriøs??? Sammenligner du varslersaken i Siemens, hvor en kar varslet om brudd på loven og ble sagt opp, og Wehrmanns utspill i media?

I såfall vitner det om utrolig liten innsikt i jus.

Det er alt jeg gidder å si om den saken, du er bare rett og slett useriøs nå.

Til Denialsander:

Dette svaret mitt var faktisk litt av den useriøse sorten, var i dårlig humør og litt brisen når jeg skrev det. Du er selvsagt ikke useriøs fordi du skriver det du gjør, ikke vet jeg om du har liten innsikt i jus heller. Du kan jo være advokat for alt jeg vet.

Beklager derfor utbruddet over. No hard feelings I hope.

Alle kan jo gjøre en feil en gang i blant, selv om min forrige var på 80-tallet en gang;)

MEN jeg mener fortsatt  du tar feil, og at du bruker en sammenligning som ikke passer i det hele tatt.  Resten har jeg forklart i mitt innlegg til Holters. Kjør debatt;)


FlightOfTheRat

Landslagsspiller

Ble medlem: 24 sep 06
Innlegg: 2221

Lagt til: 17 aug 08, 15:29

Opprinnelig postet av Jaak

Hvor har det blitt av dem som blør for drakta? Nå er det bare dem som blør for drakta hvis de blir betalt nok!

Jepp. Leiesoldater kalles det, i litt overført betydning. Men ordvalget er treffende nok. Nei de blør ikke for drakta, eller for byen eller noe slikt ideelt og flott. De gjør en jobb, veldig godt, for gode penger. That's it.

Kasey blør ikke mer for Fredrikstad enn jeg blør for Brisbane. Sånn er det. Vi trenger nødvendigvis ikke ha slike spillere i FFK. Men skal vi være en toppklubb så må vi det.

---------------------------

Har man sagt a
har man sagt a.
- Jan Erik Vold


denialsander

Landslagsspiller
Ble medlem: 06 jul 05
Innlegg: 3236

Lagt til: 17 aug 08, 16:48

Opprinnelig postet av ecupeventyrsnart
Det kan ikke sammenlignes med en som går ut og kaller ledelsen uduglig og uredelige i media, bare fordi han ikke får det akkurat som han vil. Selvsagt er ville oppsigelse i denne saken vært meget tynn, men hvis det viser seg at man mister sponsorer og eventuelt nye spillere takker nei, og bruker Wehrmans utbrudd i media som begrunnelse, så står arbeidsgiver vesentlig sterkere.

Vesentlig sterkere er riktig. Som jeg har skrevet tidligere er det vanskelig å si opp ansatte, men det betyr jo ikke at det er noen umulighet. Jeg kunne sikkert ha lett etter flere saker der ansatte har fått sparken etter "illojalitet", men endte med Siemes-saken. 

Det er en del parametre du trekker frem her som kan være nøkkel i forhold til om en oppsigelse vil være å anse som gyldig eller ikke. Nå er det selvsagt vanskelig for en person på utsiden å vurdere om Wehrmans beskrivelse av ledelsen er korrekt eller ikke, men dersom FFK blir økonomisk skadelidende og det kan dokumenteres vil FFK i en eventuell oppsigelse stille sterkere.

Her er noen betraktninger fra en ansatt i advokatfirmaet Føyen:
http://www.foyen.no/templates/Artikkel____1356.aspx

Her trekker de frem også en oppsigelsesdom fra 2003, der en Telenor-ansatt faktisk mistet jobben pga illojalitet.

"Et eksempel på at Høyesterett vektla nettopp på dette momentet i en avskjedssak, er den såkalte Telenor-dommen fra 17. november 2003. Den ansatte hadde her fremsatt grove beskyldninger, uten at arbeidstakeren hadde i tilstrekkelig grad hadde prøvd å begrunne at beskyldningene var rettmessige. Avskjedsbeslutningen ble ansett rettmessig i Høyesterett, begrunnet i illojalitet fra arbeidstakerens side."

Her er et mer omfattende dokument som også inkluderer en rekke betraktninger rundt "Telenorsaken":

http://folk.uio.no/hejakhel/documents/Whistleblowers_Varslere.26.5.05.pdf

Jeg tror sjelden en arbeidsgiver vil ha noe særlig å vinne på å ta ansatte som sutrer i media til retten, med mindre de vil være i stand til å dekke erstatningssøksmål ved tapt inntekt, omsetning, sponsorater, etc. Uansett om det er for å statuere et eksempel eller ikke vil det å trekke en ansatt inn for rettslige instanser ikke akkurat være et lokkemiddel for å skaffe nye ansatte.

Jeg er klar over at å varsle om ulovligheter, etc, ikke er i nærheten av Wehrmans uttalelser, men de vil omfattes av det demokratiske prinsipp at man har talefrihet.

Her er forøvrig en artig sak om en vaktmester i et borettslag:
http://www.aftenposten.no/nyheter/oslo/article529157.ece

 

---------------------------

Pear Pimples for Hairy Fishnuts!


Gooner

Bedriftsspiller

Ble medlem: 26 jan 08
Innlegg: 16

Lagt til: 17 aug 08, 18:18

Jeg synes faktisk FFK må gå hardt mot hardt, når sånt som dette skjer.
Wehrmann har kontrakt med FFK, en god kontrakt som går ut etter neste sesong (om jeg ikke tar helt feil)

At en kaptein går ut i media på denne måten, burde få konsekvenser. Vi har sett diverse holdninger av fotballspillere i det store utland i mange år, og det ser ut som om det samme skjer i Norge. Enkelte fotballspillere får et stort ego, og tror de viktigere enn det de er.
For all del, Wehrmann er en god spiller.....men han har vel også nå en ganske god lønn?
FFK er ingen rik klubb, og det er naturlig at de ikke kaster ut fete lønninger i hytt å pine (Wehrmann har nok allerede en fet lønning, men mye vil ha mer)

Det er skuffende å se at en spiller som skal være et forbilde, en leder på og utenfor banen, en mann som skal være spillegruppas talerør til ledelsen, trenereapperatet osv, går ut på denne måten.
Jeg har mistet ALL respekt for Wehrmann, og håper FFK tør (selv om det er vanskelig når han er pr.d.d så vikrig for spillesystemet) å sette hardt mot hardt.
Dette er en svært respektløs handling MOT sin egen klubb, og det gir særdeles dårlige signaler til andre spillere om FFK.
Ta ifra kapteinsbindet umiddelbart, og sett han for salg om han ikke går ut med en ærlig unnskyldning.

FFK kan ikke hive seg på lønnskarusellen, før de stabilerer et enda høyere nivå på inntektsiden. Vi veit at ledelsen i FFK opp gjennom mange år, har ødelagt klubben med håpløse avgjørelser. Ikke start igjen, slik at klubben på ny må gå noen skritt tilbake.
For at FFK skal bli en etablert toppklubb, så må man jobbe mot et langsiktig mål. Man må bygge stein for stein, for det er ikke mange år siden klubben faktisk spilte i de lavere divisjoner.

Driter man på draget de neste 2-3 sesongene, med hodeløs satsning.......ja, da tror jeg desverre toget har gått for mange år fremover med tanke på at klubben blir stabilisert blandt topp 3-4.
De har allerede ganske store problemer med å balansere utgifter og inntekter, så ikke dra dette lengere før ting blir ordnet opp.
Om Wehrmann får ordnet bedre kontrakt, hvorfor skal ikke andre som har prestert kreve det samme? Hvilke konsekvenser vil evt dette få for FFK?

Ingen spillere er større enn klubben, så ikke la enkelt spillere dra FFK ned i gjørma.
Wehrmann, dette er pinlig av deg. Du tjener bra, du veit hvordan økonomien i klubben er, du veit hvordan klubben er i utvikling, du veit at slike ting skal ta på kammerset (og....er du ikke under en kontrakt du har gledelig sagt ja til?), du veit selv inderlig at du kun tenker på deg selv og ikke FFK, så.........be om å bli solgt. Du har mistet all respekt, for nå har iallefall jeg sett hvordan du er som kaptein og som spiller på FFK.
Opptatt av penger og deg selv.
Slike spillere trenger ikke en klubb som FFK, hverken nå eller i fremtiden.

Pinlig opptreden av en kaptein, som burde mistet både bindet og plassen mot Odd....... Grønhagen: Tør å sette et eksempel på hvordan du vil ha det i fremtiden, det er snart på tide:

---------------------------

Victoria Concordia Crescit


HotDream

Landslagsspiller
Ble medlem: 18 apr 06
Innlegg: 2492

Lagt til: 17 aug 08, 20:01

Opprinnelig postet av kjo

La oss holde oss til sammenlikningen med ManU. Det er en klubb som spillere i det ypperste i verden drømmer om å spille for. (Penger, sportslig toppklassse, store opplevelser, torfeer..) Det gir United en unik valgfrihet. Nedskaler bildet til norsk fortball: Har FFK en slik posisjon i Norge? Nei. FFK er ikke en klubb gode TL-aktuelle spillere står i kø for å komme til. Det har tida etter opprykk(ene) vist med all mulig tydelighet. Fotballspillere er egoer, lykkesmeder, pengejegere, en del av en stor underholdningsbransje der penga avgjør det meste.  Enkelte unntak finnes nok hos folk med lokal tilknytning og lojalitet til byen og laget; stjerne i byen osv. Skal vi henge med i toppen må vi infinne oss med dette. Derfor er det livsviktig å verne om de vi har fått til klubben av toppspillere, og samtidig jobbe hardt for å få fram egne lokale. Jeg for min min del vil ikke være fornøyd med at FFK etablerer seg  rundt midten av tabellen, selv om de aldri så mye har ryggen rak, og gir storforlangende "leiesoldater" på kjeften når de har blitt for kravstore og sladra pressen for å jekke betingelsene. Jeg vil først og fremst se FFK vinne mange fotballkamper, og helst med en blandig av gode spillere utenfra som blir noen sesonger, og spillere som kan kalles lokale. Kasey er en kjempespiller som er avgjørende viktig, Kvisvik er en lokal "lirare" som jeg faktisk trur synes det er stas å spille i FFK. Men begge lever av fotball, og vil ha ut hver jævla mulige krone. FFK har ikke råd til miste noen av dem, vi er ikke Norges ManU. Ennå.

ManU er et dårlig eksempel, de lot seg pisse på av Ronaldo i hele vinter med hans overgangs-snakk til Real...Cool


FlightOfTheRat

Landslagsspiller

Ble medlem: 24 sep 06
Innlegg: 2221

Lagt til: 17 aug 08, 20:24

Opprinnelig postet av Gooner

Jeg synes faktisk FFK må gå hardt mot hardt, når sånt som dette skjer.

Tror jeg er sånn ca 100% uenig i omtrent alt du sier. Men det er greit, dette er et vanskelig dilemma og det må være rom for ulike meninger.

Du mener FFK må sette hardt mot hardt overfor Werhman. Greit nok, jeg synes heller ikke FFK skal legge seg langflate for ethvert krav.

Men det jeg ikke forstår er denne uttale frykten for at andre spillere skal komme etter og kreve mer lønn i kjølvannet av Wehrmans forhandlinger. Det er tvert i mot da i så fall FFK må være harde - når de nest beste kommer og sutrer over at de ikke får høyere lønn fordi Wehrman fikk det.

Jeg kan utmerket godt forstå Wehrmans situasjon. Det er bare han selv i hele verden som tar hensyn til hans interesser, og som tenker på fremtiden etter at han har lagt opp. Wehrman er i sin fulle rett til å ivareta egne interesser. Det han har av gode kort på hånda, nemlig suksess på banen og spalteplass i avisene, det er å anse som privilegier han har vunnet gjennom å trene hardt og bli god. Middelmådige spillere med laber innsats kan ikke kreve noe som helst. Det er bare de som jobber hardt nok til å lykkes som kan det.

Wehrman har jobbet steinhardt i årevis for å bli god nok til å kunne legge seg opp til et ok liv også etter at karrieren er over. Skal han nå da unnlate å gjøre det fordi kravstore supportere mener at det er dårlig holdning? Jeg synes det er å være dårlige supportere. Skal det virkelig ikke mer til før man legger en kjempegod spiller for hat?

Hadde derimot jeg vært direktør i FFK og en spiller kom og ville sutre til seg bedre lønnsvilkår med henvisning til at en annen spiller i laget er god, så hadde jeg avvist det blankt og kontant. Et slikt krav ville være fundert på ren misunnelse, og ikke at man selv har gjort seg fortjent til det.

Kan du eller noen annen forklare meg hvorfor i rakkern det skulle være så vanskelig for FFK å være harde i en slik tenkt situasjon? Hvorfor skulle man ikke klare å demme opp for den påståtte bølgen av kravstore spillere som bare vil ha høyere lønn fordi en annen spiller har fått det?

---------------------------

Har man sagt a
har man sagt a.
- Jan Erik Vold


Bedreviteren

Landslagsspiller

Ble medlem: 14 sep 03
Innlegg: 2585

Lagt til: 17 aug 08, 20:33

Fordi, kanskje allerede neste sesong kan andre spillere være både bedre og viktigere enn Wehrman, og da vet dem jo hvor dem skal legge lista. For alt vi vet kanskje Wehrman har hørt hva Hoff har blitt tilbudt og forlangt, og lagt lista si deretter, da har vi jo allerede ett godt eksempel.....

          Men det mest graverende er at når en kontrakt har blitt inngått må begge parter forholde seg til den. Hvis begge parter hat lyst og forandre, ja da gjør man det, hvis ikke forholder man seg til den inngåtte. Og gå ut og nærmest kalle folk idioter og amatører for at man vil forholde seg til den inngåtte er mildt sagt hoderystende....


FlightOfTheRat

Landslagsspiller

Ble medlem: 24 sep 06
Innlegg: 2221

Lagt til: 17 aug 08, 21:24
Endret: 17 aug 08, 21:26
Endret av: FlightOfTheRat

Jeg er enig i at Wehrman fremstår som mye dyktigere på banen enn med uttalelser i media.

Men jeg holder fast på mitt syn at han har rett til å ivareta sine egne interesser like mye som noen annen. At han ikke klarer å gjøre seg populær i lokalmiljøet samtidig får være hans problem.

Wehrmans lønnskrav nå er en direkte følge av at han har vært god, funnet seg til rette i laget og bidratt sterkt til at FFK har blitt et mye bedre lag. Jeg synes det er helt fair og greit at en spiller som bidrar på den måten kan bruke den posisjonen han selv har oppnådd til å ivareta egne interesser. Gjør man en god jobb så kan man også fortjene lønnsøkning. I alle andre sammenhenger er det helt normalt. Hvorfor gjelder ikke det samme for profesjonelle fotballspillere?

Det samsvarer riktignok ikke helt med idealbildet av en spiller som ofrer alt for laget uten kreve noe tilbake. Men der har jeg en utfordring til alle som måtte mene at Wehrman gjør feil ved å sette seg selv foran klubben. Ville du selv ha gått med på en redusert levestandard, kanskje en redusert mulighet til å forsørge familien din i mange år framover, fordi du selvoppofrende setter arbeidsgiveren din foran deg selv? Vil du selv gi avkall på en lønnsforhøyelse du har gjort deg fortjent til gjennom hardt og ærlig arbeid? Jeg tviler på at særlig mange ville svart ja på det.

Er det ikke egentlig vel mye man forlanger av spillerne her? Man bør huske at når spillere legger opp så har de fleste av dem lite annet å vende tilbake til. Dårlig med utdannelse og annen arbeidserfaring. De har lite å leve av, fram til de har rukket å omskolere seg og funnet noe nytt i livet. Det kan ta litt tid. Ikke alle kan bli trenere eller kommentatorer straks de legger opp. Mange må klare seg lenge på det de tjener mens de er aktive.

Hvis man er fan av en spiller så legger man ikke denne spilleren for hat bare fordi han prøver å tenke på livet etter at den aktive karrieren er over. Det må være greit at spillere gjør det. Fotballspillere er bare mennesker de også, livet deres slutter ikke når de legger opp i en alder av 34. Og det har hver og en av dem rett til å tenke på, selv om ikke alle supportere tenker så langt.

---------------------------

Har man sagt a
har man sagt a.
- Jan Erik Vold


Gooner

Bedriftsspiller

Ble medlem: 26 jan 08
Innlegg: 16

Lagt til: 17 aug 08, 21:29

FlightOfTheRat:
Skal prøve å svare på litt av det du sier, selv om jeg har litt dårlig tid akkurat nå.
For det første:
Når en så etablert og viktig spiller i laget (kaptein tross alt) går ut med så sterke ord i media mot sin egen klubb, uten å ha noe å fare med......ja, da gir det et dårlig tegn på profesjonalisme om klubben nikker og klapper å gir han mye høyere lønn.
Husk: Han er under kontrakt, og har egentlig ingen grunn til å klage. Kontrakten går om en god stund, så hvorfor skal han egentlig ha krav på noe mer?
Joda laget har spilt over all forventning denne sesongen, men det er takket være laget med 11-spillere, som virkelig har fått en fin flyt denne sesongen.
Hvorfor skal Wehrmann få, og ikke Gashi, Gardar, Piroja, eller f.eks Gerrbrand få vesentlig høyere? (de kan jo bare åpne kjeften om Wehrmann får igjennom dette nå....eller hur?)

Hvorfor akseptere at den første skriker, men derimot være steinharde når nestemann skriker? Dette kaller jeg forskjellsehandling, og virker lite profesjonelt med tanke på at klubben skal stå samlet for å oppnå resultater.
Hvilke signaler gir det til spillere som evt skal velge mellom FFK og andre toppklubber i fremtiden, om det er slikt ting løser seg i FFK?

Det er slik at man tjener ulikt i denne idretten, og det skjønner jeg utmerket godt. Det jeg ikke aksepterer i dette tilfellet, og som jeg mener FFK må sette hardt mot hardt er måten ting blir gjort i klubben.
Wehrmann er kaptein, og har lenge igjen av kontrakten. Han har ingen krunn til å gå ut med slike meldinger mot klubben, når det faktisk ikke er lenge siden han godtok denne avtalen med FFK.

Om han mener spillergruppa får for dårlig betalt av "suksessen", så burde han vel heller jobbet med styret om å få høyere bonuser for hvilket mål man klarer å få denne sesongen. På et kontor, hvor ting blir tatt opp på en saklig og seriøs måte.

Er man kaptein, så skal man gå foran med et godt eksempel, og man har faktisk et større ansvar for hvordan man oppfører seg mot klubb, spillere, trenerteam, supportere, osv, enn en benkesliter.... Han har en større rolle i klubben, enn de andre spillere. Dette er et ansvar, og her har han jo bommet totalt... Er du ikke enig i det?

Forstår synet ditt, men er ikke enig.
Tar gjerne å svarer bedre i morgen, når tiden er bedre...om du ønsker å fortsette debatten :)

---------------------------

Victoria Concordia Crescit


Bedreviteren

Landslagsspiller

Ble medlem: 14 sep 03
Innlegg: 2585

Lagt til: 17 aug 08, 21:32

Ingen som har kritisert Wehrman for å prøve og få en langt bedre kontrakt. Men skal han bestemme hvordan den skal se ut? Og det der stakkars spiller greier greinene om god lønn, fordi en fotballkarriere er kort kjøper jeg overhodet. Mange som tar utdannelse samtidig med en fotbakarriere, hvis ikke er det masse jobber man ikke trenger utdannelse for å få.....


rød og hvit

A-lagspiller
Ble medlem: 13 sep 07
Innlegg: 354

Lagt til: 17 aug 08, 21:35

Opprinnelig postet av FlightOfTheRat

Men jeg holder fast på mitt syn at han har rett til å ivareta sine egne interesser like mye som noen annen. At han ikke klarer å gjøre seg populær i lokalmiljøet samtidig får være hans problem.

Wehrmans lønnskrav nå er en direkte følge av at han har vært god, funnet seg til rette i laget og bidratt sterkt til at FFK har blitt et mye bedre lag. Jeg synes det er helt fair og greit at en spiller som bidrar på den måten kan bruke den posisjonen han selv har oppnådd til å ivareta egne interesser. Gjør man en god jobb så kan man også fortjene lønnsøkning. I alle andre sammenhenger er det helt normalt. Hvorfor gjelder ikke det samme for profesjonelle fotballspillere?

Det samsvarer riktignok ikke helt med idealbildet av en spiller som ofrer alt for laget uten kreve noe tilbake. Men der har jeg en utfordring til alle som måtte mene at Wehrman gjør feil ved å sette seg selv foran klubben. Ville du selv ha gått med på en redusert levestandard, kanskje en redusert mulighet til å forsørge familien din i mange år framover, fordi du selvoppofrende setter arbeidsgiveren din foran deg selv? Vil du selv gi avkall på en lønnsforhøyelse du har gjort deg fortjent til gjennom hardt og ærlig arbeid? Jeg tviler på at særlig mange ville svart ja på det.

Er det ikke egentlig vel mye man forlanger av spillerne her? Man bør huske at når spillere legger opp så har de fleste av dem lite annet å vende tilbake til. Dårlig med utdannelse og annen arbeidserfaring. De har lite å leve av, fram til de har rukket å omskolere seg og funnet noe nytt i livet. Det kan ta litt tid. Ikke alle kan bli trenere eller kommentatorer straks de legger opp. Mange må klare seg lenge på det de tjener mens de er aktive.

Hvis man er fan av en spiller så legger man ikke denne spilleren for hat bare fordi han prøver å tenke på livet etter at den aktive karrieren er over. Det må være greit at spillere gjør det. Fotballspillere er bare mennesker de også, livet deres slutter ikke når de legger opp i en alder av 34. Og det har hver og en av dem rett til å tenke på, selv om ikke alle supportere tenker så langt.

 

Enig med deg i det - det er lov å komme med lønnskrav - og kan gjerne kjøre tøffe forhandlinger. Men det foregår i et lukket rom ikke i pressen.
I dette systemet så har spilleren mulighet til å be om nye forhandlinger - men det er styret som sitter med økonomien og har ansvaret for å ivareta helheten. KOmmer en ikke fram til enighet er det kontrakten som gjelder.

Det flesteparten har reagert på er at Wehrman gikk så tøft (dumt) ut i pressen


FlightOfTheRat

Landslagsspiller

Ble medlem: 24 sep 06
Innlegg: 2221

Lagt til: 17 aug 08, 22:05

Prinsippielt er jeg enig i at slike forhandlinger ikke gjør seg i offentligheten.

Men hvis Wehrman føler han ikke bli rmøtt med vilje til dialog hos FFK så har han lite å vinne på å holde tyst. Når han kan bruke media for å fremme sin sak, så er det fremdeles bare et privilegium han har fordi han er god. Alle spillere kan ikke slikt, det er bare gode spillere som kan det.

Derfor kan jeg også her forstå Wehrman. En annen ting er om han oppnår noe annet enn å bli upopulær slik han fremstår nå. Han må i alle fall prestere solid på banen framover hvis han ikke skal gjøre seg helt til latter. Men det er hans problem.

---------------------------

Har man sagt a
har man sagt a.
- Jan Erik Vold


bjorn

Landslagsspiller

Ble medlem: 24 mar 03
Innlegg: 1606

Lagt til: 17 aug 08, 22:07
Endret: 17 aug 08, 22:10
Endret av: bjorn

Nettavisen og resten av gjengen sikler jo etter slike saker, trenger ikke være god for at de skal ta en sånn sak :) Effekten er stort sett den samme men kanskje litt mer negativ om det er en profilert spiller.


Bedreviteren

Landslagsspiller

Ble medlem: 14 sep 03
Innlegg: 2585

Lagt til: 17 aug 08, 22:10

Grønhagen, Barsom,og Gerrbrand har jo også kontrakt som går ut samtidig med Wehrman. Kanskje Wehrman kan ta ett kurs hos dem åssen man forholder seg til en kontrakt..... Det vill ihvertfall bli Texas tilstander hvis dem gjør som Wehrman....


FlightOfTheRat

Landslagsspiller

Ble medlem: 24 sep 06
Innlegg: 2221

Lagt til: 18 aug 08, 01:04

bedreviteren taler nok klokt her.

men det finnes nok flere spillere, gamle som unge, som kan ha nytte av et kurs hos kaptein Wehrman i innsatsvilje og generelt sportslig prestasjonsnivå (selv om han også har dårlige dager, for all del). jeg vil tro at de positive kvalitetene Wehrman bidrar med også på treningsfeltet må være svært gunstig inspirasjon for de andre spillerne, spesielt de yngre som trenger forbilder og noe å strekke seg etter.

Når det kommer til strategier for kontraktsforhandlinger så kan de kanskje lære det av noen andre. Men i i prinsippet synes jeg det er riktig at spillere får sin gode andel av kaka når det først er mye penger i fotballen. De investerer tross alt livet og karrieren sin på dette. De fleste har det sikkert veldig gøy også mens det står på. Men man blir tidlig pensjonist i det yrket. Det er svært få spillere som tjener så godt at de ikke behøver å tenke mer på hva de skal gjøre når de en dag legger opp. Og hvis spillerne ikke skal planlegge for fremtiden og smi mens jernet er varmt, slik Wehrman gjør, når skal de da gjøre det? 

Selvsagt gir dette klubbene utfordringer med å få endene til å møtes økonomisk, men det må klubbene takle. Når FFK er helt fattige og ikke en gang eier skroget i sin egen skute så er det mye som må på plass før FFK er etablert i toppen. Men FFK har vinden i ryggen, det gjelder bare å holde seilet oppe nå.

---------------------------

Har man sagt a
har man sagt a.
- Jan Erik Vold


Bedreviteren

Landslagsspiller

Ble medlem: 14 sep 03
Innlegg: 2585

Lagt til: 18 aug 08, 08:19

Nok en gang. Dem må gjerne smi mens jernet er varmt, men man må akseptere at det ikke er FFKs sin jobb å sørge for  dem 30 år etter karrieren. Det er da fullt mulig å jobbe selvom man har valgt bort utdanning for fotball....

            Det er nesten historisk idiotisk å se hvordan en spiller som ikke er halveis inn i sin kontrakt oppføre seg, og hvis ikke han jenker seg i løpet av kort tid, bør det være rett ut..... Kanskje er det det han håper på......


liverfan

Bedriftsspiller

Ble medlem: 19 des 06
Innlegg: 8

Lagt til: 18 aug 08, 09:09

Fuck off, Wehrman!

Kan ikke annet en å stille meg 110% bak dennen artikkelen her!!

http://www.demokraten.no/lokalsport/article3725134.ece

---------------------------

Er meget glad i fotball generelt, og er relativt engasjert!


JipJap

A-lagspiller
Ble medlem: 14 apr 03
Innlegg: 749

Lagt til: 18 aug 08, 09:56

Tøfflus

Landslagsspiller

Ble medlem: 06 jun 07
Innlegg: 4679

Lagt til: 18 aug 08, 10:47

Det var rene ord for pengene fra Demokraten ... man kan være enig eller uenig i det han skriver, men det trengs mer av dette slaget i norske aviser! Klar tale og ikke bare "på shopping med Jan Gunnar Solli"-reportasjer og "klipp og lim"-artikler som en nevnte i kommentarfeltet under artikkelen.

Jeg selv var jo ganske tidlig ute med å si at de måtte se til å få ut fingeren i forhandlingene med Kasey. Men det han gjorde før Odd-kampen er svakt, illojalt og jeg våger til og med den påstanden at det kan ha innvirket på lagets prestasjon i kampen. Når kapteinen går ut i media og ikke bare skjeller ut ledelsen, men antyder at han neppe spiller mer etter neste kamp, da bidrar han ikke til å holde fokus på rett sted - å slå Odd. Og en hardtarbeidende type som Wehrman var omtrent den siste jeg hadde forventet dette fra, det er ren primadonnaoppførsel. Det undergraver respekten for kapteinen og det skaper uro blant de andre spillerne. Om ikke annet skaper det diskusjon, og det er slett ikke ideelt. Det er kanskje like greit at KW ikke spiller neste kamp (mot Ham-Kam), da får heller en som er motivert for å gjøre en innsats gjøre det. Så får vi håpe Kasey tar seg sammen innen neste kamp han spiller, slik at han i det minste kan fremstå som en god kaptein igjen.

Jeg ser folk har trukket noen sammenligninger med Mancester United her; jeg skulle virkelig likt å høre hva Ferguson hadde sagt til Kasey hvis det var ham som var trener i FFK. Tror i så fall Kasey skulle være glad han er snauklipt, ellers hadde han nok gått med bakoversveis i en uke Smile

 

 

---------------------------

"Beer is proof that God loves us and wants us to be happy"

- Benjamin Franklin


Frode

A-lagspiller

Ble medlem: 24 mar 03
Innlegg: 697

Lagt til: 18 aug 08, 11:02

Elsker Wehrman på banen. Men når man oppfører seg så illojalt bør han miste kapteinsbindet. Han har ett år igjen av en god kontrakt, så jeg klarer bare ikke å synes synd på han.

Og når han snakker om siste kamp pga skaden osv...blir jeg nesten kvalm. "Får jeg ikke ny kontrakt så vil jeg ikke spille mer"....MAKAN! Nesten så klubben burde saksøke han...de har betalt for en kriger, men har de fått en "backstabber" ?


Håper Wehrman tar til fornuft og at de klarer å bli enige om noe. Feks ekstra bonus ved medalje/gull ?

---------------------------

Frode
- Semper fi Fredrikstad
- Norgesmester 2006
- Seriemester 2009



Flat Trådet Nøstet
Side 3 av 4 3

Copyright © ffksupporter.net 2003-2023 | Kontakt oss på support@ffksupporter.net

Ansvarlig redaktør: Øystein Holt, ffksupporter.net

13/04/2024 21:38 | 6784f4c3