Husk meg
Brukernavn
Passord

«Wehrman slakter FFK-ledelsen»

Flat Trådet Nøstet
Side 8 av 12 8

FFKgutt1

Landslagsspiller

Ble medlem: 04 mai 05
Innlegg: 3754

Lagt til: 17 aug 08, 00:23

syns forøvrig at Wehrman gjorde en forferdelig jobb idag mot Odd..

---------------------------

Ett liv, ett lag - Fredrikstad FK


F.ringen

Bedriftsspiller
Ble medlem: 23 sep 03
Innlegg: 21

Lagt til: 17 aug 08, 01:30

Alltid to sider av en sak. Det har jeg lært meg, men nå er jeg jævlig usikker.. ¨Hva Wehrman får til på banen i dag kan diskuteres. Det er vel ikke typisk en kamp for FFK uansett. Odd spiller kun støttepassninger til egne backer som videre slår Henning Berg pass opp i banen. At ikke Odd spiller 8-0-2 er for meg en gåte, men nok om det.  Det som faktisk gjør meg litt frustrert er utspillet til Wehrman etter kampen...  Han likt som Kvisvik viser tydelig at det kun er penger som betyr noe for han. Det er ikke bra. Ikke bra i det hele tatt. Slike spillere er med på å ødelegge FFK og ikke minst tippeligaen. Jeg mener at det allerede har gått for langt. Ta Hoff som et eksempel:

Han krever  høy lønning(mest sannsynlig) for å skrive under.. Vi har da valget mellom å.signere han og betale veldig dyrt for det. 

 Eller rett og slett drit i han pga at det koster for mye på bekostning av annet. 

I og med at det er så mye penger inn bilde så mener jeg bestemt at vi bør drite i han....Rett og slett.

 

Wehrman begynner jeg å føle litt det samme for nå.  Sammen Piroja er han den viktigste spilleren i laget, men han rekker ikke Raio til knea en gang.. Ikke som klubbspiller og ikke med hjertet utapå drakta..
Han har ingen rett til å kunne sammenlignes en gang..... Er dette den nye trenden vi kommer til å se innen norsk fotball?
At spillere går ut i media for å få seg bedre betalt? Det er ikke Wehrman ene og alene at vi har gjort en så god sesong vi har gjort til nå. Se på Fernando. Jeg velger å kalle han det. Flott navn,, Han ble hentet til klubben og ingen hadde forventninger til han. Jeg mener han som spiller har vokst ekstremt mye utover sesongen. Han gir alt i dueller og løper i 2 * 45 uansett. Kunne sikkert tenkt seg mer penger han også. Det hadde han fortjent.. For å ikke snakke om Raijo.
Hører vi klaging? Nope.. Vi gjør ikke det..

 

Jeg håper Haugen har baller i denne forhandlingsprosessen. Baller nok til å gi Wehrman en bra deal, men ikke på bekostning av resten av laget.. Samme gjelder Hoff. Bare glemm fyren.. La han heller fortsette ut i Lyn for så få sin "sign on fee" i en annen klubb. La disse "dollarhaiene" seile sin egen sjø og sats heller på spillere som virkelig vil være her.
Er rimelig sikker på at når slike spillere blir luket vekk så får laget en helt annen harmoni også..

Det aller beste hadde selvsagt vært om alle tjente likt, spillte likt og trente likt. (veldig kommunistisk) Da ville det nok ikke vært mye problemer å bruke dyrbar tid på. Er selvsagt kun ønsketenkning, men tror det alikevel er fullt mulig å få noe i nærheten. Ingen problem egentlig. Vi trenger i bunn og grunn bare 11 spillere som blør for drakta og ser på det som en ære å spille for FFK..

 

 


JipJap

A-lagspiller
Ble medlem: 14 apr 03
Innlegg: 749

Lagt til: 17 aug 08, 03:12

Opprinnelig postet av F.ringen
langt innlegg

 

Sier meg enig i mye her, blir litt lei syting i media over ditten og datten.

Velkommen til forumet forresten.


FlightOfTheRat

Landslagsspiller

Ble medlem: 24 sep 06
Innlegg: 2221

Lagt til: 17 aug 08, 06:17
Endret: 17 aug 08, 06:37
Endret av: FlightOfTheRat

Jeg hører mange gode argumenter for måtehold og fornuftig forsiktighet her. Jeg ser gode poenger for å ikke gi etter for spillernes tidvis grådige krav.

Men jeg blir ikke helt overbevist. Det er litt mye snakk i generelle vendinger. Trådstarter er inne på om vi ser en ny trend. Andre steder snakkes det om at hvis klubben gir etter for noen få spillere så vil mange komme etter med forhøyede krav. Jeg kjøper ikke dette helt.

Wehrman er ingen trend. Han er Wehrman, og spørsmålet er hvor langt FFK skal strekke seg akkurat nå for å beholde akkurat ham. Det hevdes at andre spillere vil komme etter med nye krav. Hvorfor skal de det? Wehrman forhandler på grunnlag av at han er den han er og bidrar som han gjør. Andre spillere kan da ikke be om høyere lønn fordi Wehrman er god? Andre må forhandle utfra hva de selv har å bidra med.

Wehrman er en internasjonal proffspiller. En innkjøpt leiesoldat. Det er bare å venne seg til det. Slike typer tenker på seg selv og fremtiden sin. Usmakelig som det kan virke så er det egentlig bare helt naturlig at de gjør det. Jeg synes i grunnen ikke det er det minste galt, skal jeg være ærlig. Hvem er det som egentlig tenker mer på sin egen arbeidsgiver enn på seg selv?

Det finnes penger til å dekke utgiftene her. Det er mulig at de "betydelige beløp" Høili snakker om i utgangspunktet var ment til kjøp av nye spillere. Men er pengene stilt til FFKs rådighet så må da klubben kunne overføre noe av disse pengene til lønnsbudsjettene, og sette av hva det måtte koste å gi Wehrman den kontrakten han forlanger? Det betyr kanskje at man ikke kan kjøpe alle de nye spillerne man ellers hadde håpet på, kanskje må en eller to gå tapt. Men så beholder man en spiller som fungerer veldig godt i laget, i stedet for å få inn usikre kort. Det kan være vel så lurt (skjønt det beror jo på hvem klubben har i sikte å signere), vel så god bruk av de pengene.

FFK trenger også påfyll av norske spillere som det lukter framtid av. Og laget trenger kantspillere. Når et prakteksemplar av en slik spiller er tilgjengelig på markedet så er det bare tull av FFK å snakke om at de heller kan få tre utlendinger for de samme pengene. Hvis jeg ser en trend i FFK så er det at det finnes veldig få norske spillere som har mer enn to-tre år igjen av karrieren.

Jeg vil driste meg til å råde FFK til å droppe å kjøpe ny spiss nå. Tarik kan ikke erstattes uansett (med det mener jeg at det samspillet Tarik hadde med resten av laget, Gardar spesielt, ikke kan erstattes i høst uansett hvor god nykommeren er). Bruk heller pengene på å beholde Wehrman, kjøp Hoff, og gi unggutten Trulsen spilletid i masser. Det tror jeg er den aller klokeste investeringen FFK kan gjøre i dagens situasjon.

---------------------------

Har man sagt a
har man sagt a.
- Jan Erik Vold


FlightOfTheRat

Landslagsspiller

Ble medlem: 24 sep 06
Innlegg: 2221

Lagt til: 17 aug 08, 06:43

Opprinnelig postet av F.ringen

Det aller beste hadde selvsagt vært om alle tjente likt, spillte likt og trente likt. (veldig kommunistisk) Da ville det nok ikke vært mye problemer å bruke dyrbar tid på. Er selvsagt kun ønsketenkning, men tror det alikevel er fullt mulig å få noe i nærheten. Ingen problem egentlig. Vi trenger i bunn og grunn bare 11 spillere som blør for drakta og ser på det som en ære å spille for FFK..

Jeg syntes det sto mye fornuftig i innlegget ditt, fram til dette siste avsnittet.

Ta en kveld og kos deg med Animal Farm. Noen er alltid likere enn andre, vet du Wink

---------------------------

Har man sagt a
har man sagt a.
- Jan Erik Vold


Vlad

A-lagspiller

Ble medlem: 30 mar 03
Innlegg: 723

Lagt til: 17 aug 08, 11:16

Opprinnelig postet av FlightOfTheRat

Jeg hører mange gode argumenter for måtehold og fornuftig forsiktighet her. Jeg ser gode poenger for å ikke gi etter for spillernes tidvis grådige krav.

Men jeg blir ikke helt overbevist. Det er litt mye snakk i generelle vendinger. Trådstarter er inne på om vi ser en ny trend. Andre steder snakkes det om at hvis klubben gir etter for noen få spillere så vil mange komme etter med forhøyede krav. Jeg kjøper ikke dette helt.

Wehrman er ingen trend. Han er Wehrman, og spørsmålet er hvor langt FFK skal strekke seg akkurat nå for å beholde akkurat ham. Det hevdes at andre spillere vil komme etter med nye krav. Hvorfor skal de det? Wehrman forhandler på grunnlag av at han er den han er og bidrar som han gjør. Andre spillere kan da ikke be om høyere lønn fordi Wehrman er god? Andre må forhandle utfra hva de selv har å bidra med.

Wehrman er en internasjonal proffspiller. En innkjøpt leiesoldat. Det er bare å venne seg til det. Slike typer tenker på seg selv og fremtiden sin. Usmakelig som det kan virke så er det egentlig bare helt naturlig at de gjør det. Jeg synes i grunnen ikke det er det minste galt, skal jeg være ærlig. Hvem er det som egentlig tenker mer på sin egen arbeidsgiver enn på seg selv?

Det finnes penger til å dekke utgiftene her. Det er mulig at de "betydelige beløp" Høili snakker om i utgangspunktet var ment til kjøp av nye spillere. Men er pengene stilt til FFKs rådighet så må da klubben kunne overføre noe av disse pengene til lønnsbudsjettene, og sette av hva det måtte koste å gi Wehrman den kontrakten han forlanger? Det betyr kanskje at man ikke kan kjøpe alle de nye spillerne man ellers hadde håpet på, kanskje må en eller to gå tapt. Men så beholder man en spiller som fungerer veldig godt i laget, i stedet for å få inn usikre kort. Det kan være vel så lurt (skjønt det beror jo på hvem klubben har i sikte å signere), vel så god bruk av de pengene.

FFK trenger også påfyll av norske spillere som det lukter framtid av. Og laget trenger kantspillere. Når et prakteksemplar av en slik spiller er tilgjengelig på markedet så er det bare tull av FFK å snakke om at de heller kan få tre utlendinger for de samme pengene. Hvis jeg ser en trend i FFK så er det at det finnes veldig få norske spillere som har mer enn to-tre år igjen av karrieren.

Jeg vil driste meg til å råde FFK til å droppe å kjøpe ny spiss nå. Tarik kan ikke erstattes uansett (med det mener jeg at det samspillet Tarik hadde med resten av laget, Gardar spesielt, ikke kan erstattes i høst uansett hvor god nykommeren er). Bruk heller pengene på å beholde Wehrman, kjøp Hoff, og gi unggutten Trulsen spilletid i masser. Det tror jeg er den aller klokeste investeringen FFK kan gjøre i dagens situasjon.

 

der skrev du det for meg. wheldig enig

---------------------------

Pølsekøen Ultras-to i brød for faen og kaffe med melk.
Kom hjem Roger!!!! Kom hjem


kanogvetalt

Landslagsspiller

Ble medlem: 01 jul 04
Innlegg: 5509

Lagt til: 17 aug 08, 11:24

Opprinnelig postet av Vlad

Det finnes penger til å dekke utgiftene her. Det er mulig at de "betydelige beløp" Høili snakker om i utgangspunktet var ment til kjøp av nye spillere. Men er pengene stilt til FFKs rådighet så må da klubben kunne overføre noe av disse pengene til lønnsbudsjettene, og sette av hva det måtte koste å gi Wehrman den kontrakten han forlanger?  

der skrev du det for meg. wheldig enig

Her tar dere feil. Pengene er ikke satt til klubbens disp. Spillerinvest kjøper spillere og lønner dem ikke. Hvor mange ganger må det forklares for at man skal forstå?

---------------------------

Spillere og trenere kommer og går. Klubben består.


Bedreviteren

Landslagsspiller

Ble medlem: 14 sep 03
Innlegg: 2585

Lagt til: 17 aug 08, 11:27

Og dere synes det er helt greit at en Kaptein presser med å syke melde seg, går demonstrativt forbi benken, kaller ledelsen for amatører og idioter? Fordi han ikke får det han vil 1,5 år før kontrakten hans går ut......

  "Droppe og kjøpe spiss, fordi Tarik ikke kan erstattes alikevel". Jeg må med all respekt si jeg har problemer og ta ett slikt utsagn seriøst....


FFKgutt1

Landslagsspiller

Ble medlem: 04 mai 05
Innlegg: 3754

Lagt til: 17 aug 08, 11:33

Oppvask møte på fredagens trening:

http://f-b.no/article/20080817/FFK/661514427/1220/NYHET

Sitat:

Opptakten til gårsdagens cupbatalje startet med et oppgjør på kammerset. FFKs sportslige administrator Per Morten Haugen toget inn i garderoben etter fredagens trening etter Wehrmans amatørutspill.
- Nå er vi ferdig med å diskutere kontrakter som man ikke er fornøyde med, eller ikke er lange nok gjennom avisene, tordnet Haugen.
- Det er ikke heldig når fokuset kun blir rettet mot enkeltspilleres kontrakter. Det har vært forstyrrende, medgir en av lagets sentrale spillere.

- Synes du Wehrmans utspill var illojalt?
- Det er greit å være uenig, men i lengden tåler vi ikke flere slike soloutspill. Nok er nok. Fortsetter det slik er jeg redd for at det kan få konsekvenser for den sportslige situasjonen.
- Hvordan reagerer du på Wehrmans uttalelser om at FFK ikke har ambisjoner om å henge med i toppen?
- Vi befinner oss i en fantastisk situasjon. Annenplass i serien og vi spilte tross alt kvartfinale i cupen. Det er fasiten.
- Er Wehrman rett mann til å bære kapteinsbindet etter dette?
- Ja. Kasey er 100 prosent profesjonell på banen.
- Har du tro på at dere kommer til enighet om en ny kontrakt?
- Det er jeg ganske trygg på. Vi skal nok bli enige.

---------------------------

Ett liv, ett lag - Fredrikstad FK


FlightOfTheRat

Landslagsspiller

Ble medlem: 24 sep 06
Innlegg: 2221

Lagt til: 17 aug 08, 15:01

Opprinnelig postet av Bedreviteren

  "Droppe og kjøpe spiss, fordi Tarik ikke kan erstattes alikevel". Jeg må med all respekt si jeg har problemer og ta ett slikt utsagn seriøst....

Jeg prøvde å få fram hva jeg mente. Det samarbeidet som Tarik hadde med spesielt Grardar, men egentlig med hele laget, var av det slaget som det tar tid å få til. En ny spiss som kommer inn nå vil trenge litt tid, minst denne høsten, på å bli kjent med medspillerne, og for at de kan bli kjent med ham. Det er helt normalt. En ny god spiss kjøpt inn nå vil rimeligvis kunne blomstre først til neste år. Selvsagt kan vi være griseheldige, men jeg mener det er å tro på nissen å forvente at en ny spiss skal gå rett inn på laget og fungere optimalt fra første stund. Med tanke på medaljer i år så tror jeg en ny spiss vil være en beskjeden hjelp i år.

Ergo mener jeg at FFK primært bør ta vare på det laget de har, og tenke mer langsiktig enn ut denne sesongen når de skal handle nye spillere. Dessuten har jeg hørt mye positivt om unge Trulsen, og jeg syntes han viste veldig bra takter mot Odd. Lett matching i høst, og slipp ham løs for fullt fra neste år. Det var vel omtrent slik Drillo/Eggen gjorde med Tarik. Husk at Tarik strengt tatt ikke var veldig god de første to sesongene, det ble ikke mye mål av det. Men tillitt over tid bidro til at det løsnet etterhvert. Sånn vil det være for andre også, Trulsen inkludert.

Jeg henger meg ikke på bølgen med å forlange ny spiss nå. Jeg vil heller se en ny unggutt følge i Tariks fotspor. Det mener jeg er den beste måten å erstatte Tarik.

Hva gjelder spillekjøp så er jeg enig i det mange har sagt lenge; kjøp heller en kantspiller. Det trengs langt mer sårt, for det har FFK overhodet ikke. Om ikke lenge er Gardar i slag igjen, og da er spissproblemet langt mindre akkutt.

 

---------------------------

Har man sagt a
har man sagt a.
- Jan Erik Vold


Bedreviteren

Landslagsspiller

Ble medlem: 14 sep 03
Innlegg: 2585

Lagt til: 17 aug 08, 15:09

Joda, må gjerne mene å satse på dem vi har eller prioritere kant fremfor spiss. Var argumentet jeg hang meg opp i. Blir litt, hvis Stabæk hadde solgt Nannskog og Gunnarson, burde dem drite i å kjøpe inn nye spisser. Dem hadde jo umulig blitt like gode som dem.

    Akkurat nå trenger vi en spiss som er langt bedre enn Tegstrøm for å bli ett bedre lag, om han er like god som Tarik er igrunn uinteressant......


FlightOfTheRat

Landslagsspiller

Ble medlem: 24 sep 06
Innlegg: 2221

Lagt til: 17 aug 08, 15:13

Opprinnelig postet av kanogvetalt

Her tar dere feil. Pengene er ikke satt til klubbens disp. Spillerinvest kjøper spillere og lønner dem ikke. Hvor mange ganger må det forklares for at man skal forstå?

[/quote]

Hvor mange ganger må jeg forklare at det i en normal verden er fullt mulig å flytte penger fra ett budsjett til et annet da?

Hvis FFK har en slik adminsitrativ struktur som gjør det umulig å overføre frisk innsprøytet kapital beregnet på spillerkjøp over på lønninger (ikke hele det "betydelige beløpet", men en del av det), da er det sant som Wehrman sa (antagelig i et sinnesutbrudd) at FFK er en klubb av amatører. Alle bedrifter som styrer seg selv klarer å forvalte økonomien sin på en slik måte at de kan bruke pengene de har der det trengs. Det burde FFK også klare. Bare en amatørklubb kan si at "nei de pengene er ment til spillerkjøp, de kan vi ikke bruke til lønninger." Kan man vel. Det er bare å gjøre det. Hvis pengene først finnes så må klubben kunne bruke dem som de trengs mest.

Hvis ikke som sagt klubben har låst seg i en administrativ struktur som umuligjør den slags fleksibilitet. Men så galt kan det vel ikke være, eller hva? For i så fall har jo Wehrman helt rett!

---------------------------

Har man sagt a
har man sagt a.
- Jan Erik Vold


Bedreviteren

Landslagsspiller

Ble medlem: 14 sep 03
Innlegg: 2585

Lagt til: 17 aug 08, 15:18

Men da får du jo sende melding til Terje Høili og be han betale lønningene. FFK hadde sikkert vært glad for det. Men så langt kjøper dem spillere og FFK betaler lønna og har rammer og forholde seg til. Hva er så vanskelig med å forstå det....


stjernengutt

Landslagsspiller
Ble medlem: 31 aug 05
Innlegg: 826

Lagt til: 17 aug 08, 15:19
Endret: 17 aug 08, 15:20
Endret av: stjernengutt

Gruppen heter spilleinnvest ikke sant? De innvesterer i spillere. De gir ikke pengene til FFK. Spillerne de kjøper, eier de fult og helt å høster gevinst av ett eventuelt salg. Hvordan FFK lønner innvesteringsobbjektene, legger ikke spillerinnvest seg opp i.

Du kan altså ikke kalle det friskt innsprøytet kapital.

Sponsormidler derimot..er en annen sak. Men de ligger allerede inne i budsjettet.

---------------------------

1. Prio Stjernen
2. Pri FFK
3. Fârjestad
4. ManU


stjernengutt

Landslagsspiller
Ble medlem: 31 aug 05
Innlegg: 826

Lagt til: 17 aug 08, 15:22

Opprinnelig postet av Bedreviteren

Men da får du jo sende melding til Terje Høili og be han betale lønningene. FFK hadde sikkert vært glad for det. Men så langt kjøper dem spillere og FFK betaler lønna og har rammer og forholde seg til. Hva er så vanskelig med å forstå det....

Nettopp. Derfor synes jeg også det er litt feil av Høili å gå ut som han gjør, med å si at det finnes midler til kjøp. Ja, det gjør jo det, men det finnes ikke midler til lønninger. Så Terje forenkler det veldig synes jeg.

---------------------------

1. Prio Stjernen
2. Pri FFK
3. Fârjestad
4. ManU


FlightOfTheRat

Landslagsspiller

Ble medlem: 24 sep 06
Innlegg: 2221

Lagt til: 17 aug 08, 15:50

Mulig det er feil av Høili å gå ut på den måten.

For det han sier er at et betydlig beløp er overført til FFK, og at det nå er opp til FFK å bruke de pengene best mulig.

Kort og greit, stemmer dette, eller stemmer det ikke?

 

Jeg har hørt forklaringen på hvordan FFK er organisert med hensyn på kjøp og avlønning av spillere. Og jeg fortsetter å holde fast på at problemet her synes å være FFKs formelle struktur, ikke mangel på verken penger eller interessante tigjengelige spillere på markedet. Det er altså ikke verdens realiteter som er problemet, men FFKs interne og formelle strukturer.

Kom igjen, a. Det går an å tenke løsningsorientert og kreativt her. Hvis de som er eller driver Spillerinvest og FFK klarer å ha samme fokus på at sportslig suksess er målet, så klarer man å finne ut av dette. Målet må ikke være å lage byråkratiske hindringer. Målet må være å finne løsninger sammen.

Enten så løser de dette sammen eller så er de alle en gjeng med amatører, det er min mening!

---------------------------

Har man sagt a
har man sagt a.
- Jan Erik Vold


kanogvetalt

Landslagsspiller

Ble medlem: 01 jul 04
Innlegg: 5509

Lagt til: 17 aug 08, 15:56
Endret: 17 aug 08, 16:16
Endret av: denialsander

Opprinnelig postet av FlightOfTheRat

Hvor mange ganger må jeg forklare at det i en normal verden er fullt mulig å flytte penger fra ett budsjett til et annet da?

FFK kan flytte penger fra en av sine budsjetter til ett annet, men det er jo ikke det det er snakk om her. FFK eier ikke spillerinvest. Det eies av følgende:

 Ant aksjerAndel i %
Thema Invest AS 119000 45.77%
Rune Kilebu AS 32000 12.31%
Stene Stål Gjenvinning AS 28000 10.77%
Anders Beer 19000 7.31%
Fossum Eiendom AS 14000 5.38%
Håkon M Sæter 14000 5.38%
Beer Sten AS 10000 3.85%
Fredrikstad Transport & Spedisjon AS 7000 2.69%
Øra Utvikling AS 7000 2.69%
Byggmester Håkon Hansen AS 4000 1.54%
Roar Edvardsen Entrepenørforretning AS 4000 1.54%
Tom Kristoffersen 2000 0.77%

 

FFK kan ikke flytte penger fra dette firmaets budsjetter til sitt eget. Spiller invest kjøper spillere til FFK og får også inntektene ved videre salg , avhengig av hvor stor eierandel de har i gjeldende spiller. Forstår du dette nå?

---------------------------

Spillere og trenere kommer og går. Klubben består.


fidq

Juniorspiller
Ble medlem: 31 mar 05
Innlegg: 103

Lagt til: 17 aug 08, 16:20

Jeg er helt enig med kanogvetalt her, men lurer på hvordan man fordeler eierandel og kostnader når man inngår en kontrakt med en bosman-spiller (og derfor ingen "kjøpesum"). Er det da slik at FFK eier hele spilleren eller settes det en markedsverdi på spilleren som spillerinvest bidrar med?

---------------------------

Varme tanker til Dagfinn Enerly....


Holters

Ansvarlig redaktør

Ble medlem: 23 mar 03
Innlegg: 10060

Lagt til: 17 aug 08, 16:32

Synes du har lirt av deg utrolig mye merkelig i det siste, Flight... Har store vanskeligheter for å ta mye av det seriøst...

---------------------------

Har du lest forumets retningslinjer?


Holters

Ansvarlig redaktør

Ble medlem: 23 mar 03
Innlegg: 10060

Lagt til: 17 aug 08, 16:33
Endret: 17 aug 08, 16:34
Endret av: Holters

Opprinnelig postet av fidq
Jeg er helt enig med kanogvetalt her, men lurer på hvordan man fordeler eierandel og kostnader når man inngår en kontrakt med en bosman-spiller (og derfor ingen "kjøpesum"). Er det da slik at FFK eier hele spilleren eller settes det en markedsverdi på spilleren som spillerinvest bidrar med?

Da er det jo FFK som eier spilleren...

(Med mindre Spillerinvest betaler Sign-on-fee, som i og forsåvidt er mye av det samme som å kjøpe en spiller)

---------------------------

Har du lest forumets retningslinjer?



Flat Trådet Nøstet
Side 8 av 12 8

Copyright © ffksupporter.net 2003-2023 | Kontakt oss på support@ffksupporter.net

Ansvarlig redaktør: Øystein Holt, ffksupporter.net

13/04/2024 21:38 | 6784f4c3