Husk meg
Brukernavn
Passord

«Wehrman slakter FFK-ledelsen»

Flat Trådet Nøstet
Side 2 av 12 2

marevan

Knøttespiller

Ble medlem: 20 mai 07
Innlegg: 61

Lagt til: 15 aug 08, 09:33

[/quote]

er jeg dum fordi jeg ikke finner meg i ledelsens udugelighet? Greit at Wehrman burde holdt kjeft til Nettavisen og at man ikke bare skal gi etter for kravene med en gang. Men ledelsen vil jo ikke gi han 3 års kontrakt en gang! Han er vår viktigste spiller og jeg finner meg ikke i mer udugelighet fra ledelsen. Så får du gjøre akkurat hva du vil.

[/quote]

 

Å sende mail for å klage på ledelsen, etter noe som har stått i nettavisen ville være en bommert. Ingen vet ennå hva grunnlaget for Wehrmans raseri, eller hvorfor ingen kontrakt blir tilbudt før etter sesongen.

Wehrman sier jo selv at han er skadet nå, og man vet f.eks ikke hvor alvorlig det er. Dumt å skrive kontrakter med strekkskadede spillere før man kjenner til alvorsgradet.  Personlig vil jeg gjerne se at Wehrman forblir en stund i klubben,men det er nok greit å ha litt is i magen og se om det kommer noe utspill fra ffk.

---------------------------

"..spennende spiller denne Werni, hardere mottak enn skudd.."
-- Ivar Hoff


Bedreviteren

Landslagsspiller

Ble medlem: 14 sep 03
Innlegg: 2585

Lagt til: 15 aug 08, 09:34

Ikke vet jeg, men er det virkelig PMH som bestemmer kontraktslengder og hvor høy lønningene skal være? Neppe!

   I en annen tråd her blir det diskutert Shaaban som fikk lovnad om å gå, Morgan innstilte på det. Alikevel fikk ikke Shaaban gå....... Klubben har ett styre som setter rettningslinjer. Uansett klubben bør strekke seg langt for å få med Wehrman videre. Om 3 år er Wehrman ca like gammel som Kvisvik er i dag. Så 3 år bør gå greit, og hvis ikke Wehrman forlanger fantasisummer bør man også strekke seg langt der.

          En annen ting, er at jeg synes spillere skal forholde seg til den kontrakten dem har og anse det som en bonus hvis dem får opphøyd den i god tid før kontrakten går ut..... Ikke surmule til de grader Wehrman her gjør. Det er vel mange spillere som har kontrakter som går ut om halvannet år og forholder seg til det inntil videre....


ishmaelSchmuck

Knøttespiller

Ble medlem: 02 aug 06
Innlegg: 75

Lagt til: 15 aug 08, 09:44

Med forbehold om at a-vis ikke er b-vis (som en artigper av en lærer alltid sa), så begynner jeg å bli h*lvetes lei av at spillere tar kontraktsforhandlingene sine ut i pressa... Begynner å få et inntrykk av at norske fotballspillere er sutrete kremmere hele gjengen. Wehrman er uten tvil en av FFKs viktigste spillere pr. i dag og han bør få ny kontrakt, men det er da vel ikke noen selvfølge at han skal diktere lengden på kontrakten, lønna og når kontrakten skal reforhandles?

---------------------------

Krut har større kraft enn joik. Deal with it.


Holters

Ansvarlig redaktør

Ble medlem: 23 mar 03
Innlegg: 10060

Lagt til: 15 aug 08, 09:50
Endret: 15 aug 08, 10:03
Endret av: Holters

Er det seriøst ingen som som forstår at det også er økonomi med i bildet her? Hadde Wehrman villet spille for 1 krone årlig, så hadde han hadde en treårskontrakt allerede!!

FFK er en fattig klubb som sliter enormt økonomisk. Hvor mange ganger må man skrive det her inne før folk begynner å få opp øya? Inntektene er for lave, driftskostnadene for øye, og i tillegg har/hadde FFK problemer med mye kortsiktig gjeld.

Pengene fra Tariksalget gikk trolig med til nåværende drift og nedbetaling av gjeld.

Det nøyaktig samme problemet har vi nå som klubben jakter nye spillere: Vi klarer ikke å konkurrere med andre lag i Eliteserien rent økonomisk.

PS! Man forhandler ved kontraktsforlengelser. Det betyr ikke at den ene parten, altså Wehrman i dette tilfellet, skal få ting nøyaktig som han vil så fort han åpner kjeften som en liten fuglunge.

PS2! Håper at Wehrman og klubben blir enige. Han er enormt viktig for laget.

---------------------------

Har du lest forumets retningslinjer?


paco

Landslagsspiller
Ble medlem: 29 aug 06
Innlegg: 1534

Lagt til: 15 aug 08, 09:55

hehe ja driftkostnadene er høye ja spesielt med tanke på den nye stadion som i følge et utvalg ble konkludert med var et bra avtale noe som er en ren løgn der sannheten ikke kom frem.Kansje Bryna og co burde gi litt tilbake hehe.når det gjelder werhman så er lønnen hans veldig middels til og være lagets kansje viktigste spiller


kanogvetalt

Landslagsspiller

Ble medlem: 01 jul 04
Innlegg: 5485

Lagt til: 15 aug 08, 09:57
Endret: 15 aug 08, 09:58
Endret av: kanogvetalt

Opprinnelig postet av Holters

FFK er en fattig klubb som sliter enormt økonomisk. Hvor mange ganger må man skrive det her inne før folk begynner å få opp øya? Inntektene er for lave, driftskostnadene for øye, og i tillegg har/hadde FFK problemer med mye kortsiktig gjeld.

Veldig enig. Alle klubbene i TL sliter veldig med høye driftskostnader om dagen. RBK er bedre stilt pga høy egenkapital. Spillerlønninger er den desidert største kostnaden, og mange klubber står med et ben i grøfta. TIL f. eks vil nok beholde spillere som Moldskred og Reginiussen om man spør treneren og supporterene. Konsekvensen vil sannsyligvis bli at de ikke får profflisens neste sesong. Er det slik vi vil ha det her også? Kortsiktige resultater for enhver pris?

---------------------------

Spillere og trenere kommer og går. Klubben består.


Holters

Ansvarlig redaktør

Ble medlem: 23 mar 03
Innlegg: 10060

Lagt til: 15 aug 08, 09:58
Endret: 15 aug 08, 09:59
Endret av: Holters

Opprinnelig postet av paco
hehe ja driftkostnadene er høye ja spesielt med tanke på den nye stadion som i følge et utvalg ble konkludert med var et bra avtale noe som er en ren løgn der sannheten ikke kom frem.Kansje Bryna og co burde gi litt tilbake hehe.når det gjelder werhman så er lønnen hans veldig middels til og være lagets kansje viktigste spiller

FFK har også enorme utgifter i forbindelse med Morgans innkjøp av Vuorinen, Stadheim, Gardar, Gashi, osv, som de fortsatt betaler ned den dag i dag. Mye dyr moro. Morgan betalte ut sinnssykt høye summer i rene agenthonorarer i motsetning til hva klubben gjør per i dag. Han reddet ikke bare klubben da han kom, men sørget for å svi av 15 millioner kroner i løpet av den sommeren, så noen utelukkende rosenrød redningsaksjon var det ikke.

Det nye stadionet ble konkludert med å være en bra avtale med tanke på at FFK ikke hadde nåla i veggen. Null kapital. Ingen evne til å bygge et nytt stadion uten hjelp. Derfor ble det en god avtale, selv om det er en dyr avtale i drift.

---------------------------

Har du lest forumets retningslinjer?


paco

Landslagsspiller
Ble medlem: 29 aug 06
Innlegg: 1534

Lagt til: 15 aug 08, 09:59

Opprinnelig postet av kanogvetalt

Opprinnelig postet av Holters

FFK er en fattig klubb som sliter enormt økonomisk. Hvor mange ganger må man skrive det her inne før folk begynner å få opp øya? Inntektene er for lave, driftskostnadene for øye, og i tillegg har/hadde FFK problemer med mye kortsiktig gjeld.

Veldig enig. Alle klubbene i TL sliter veldig med høye driftskostnader om dagen. RBK er bedre stilt pga høy egenkapital. Spillerlønninger er den desidert største kostnaden, og mange klubber står med et ben i grøfta. TIL f. eks vil nok beholde spillere som Moldskred og Reginiussen om man spør treneren og supporterene. Konsekvensen vil sannsyligvis bli at de ikke får profflisens neste sesong. Er det slik vi vil ha det her også? Kortsiktige resultater for enhver pris?

De samme som mener at vi ikke har penger her inne skriker jo samtidig etter nye spillerkjøp???


T-Bone

Bedriftsspiller
Ble medlem: 08 aug 08
Innlegg: 5

Lagt til: 15 aug 08, 10:02

Opprinnelig postet av Holters

FFK er en fattig klubb som sliter enormt økonomisk. Hvor mange ganger må man skrive det her inne før folk begynner å få opp øya? Inntektene er for lave, driftskostnadene for øye, og i tillegg har/hadde FFK problemer med mye kortsiktig gjeld.

Pengene fra Tariksalget gikk trolig med til nåværende drift og nedbetaling av gjeld.

Da er det jo noe som er veldig feil her. Noen gjør ikke jobben sin.. og det må jo være styre. eller..

Lave innekter og høye kostnader = dårlig styring av klubben = styrets ansvar.

Da må vi senke ambisjonene og slutte å prøve å få Hoff og andre til klubben, og heller satse på at FFK 2 skal klare å holde oss i toppen?

 


becks723

Juniorspiller
Ble medlem: 26 sep 05
Innlegg: 145

Lagt til: 15 aug 08, 10:03
Det er kanskje en grunn til at Morten Huth og Per Morten Haugen skal byttes ut???

kanogvetalt

Landslagsspiller

Ble medlem: 01 jul 04
Innlegg: 5485

Lagt til: 15 aug 08, 10:04

Opprinnelig postet av paco]

De samme som mener at vi ikke har penger her inne skriker jo samtidig etter nye spillerkjøp???

Hvis du sikter til meg så har jeg flere ganger tatt til orde for at klubben bør satse på å utvikle spillere fremfår å kjøpe. Jeg har også uttrykt skepsis, for å si det mildt, til et evt kjøp av Espen Hoff. Og bare for å fjerne all tvil: Jeg driter i om det blir medalje i år eller ikke. Hvis vi havner midt på tabellen og går ut av sesongen med god økonomi så vil jeg foretrekke det. Det vil komme et ras i TL.

---------------------------

Spillere og trenere kommer og går. Klubben består.


Holters

Ansvarlig redaktør

Ble medlem: 23 mar 03
Innlegg: 10060

Lagt til: 15 aug 08, 10:05

Opprinnelig postet av becks723
Det er kanskje en grunn til at Morten Huth og Per Morten Haugen skal byttes ut???

Disse probleme startet lenge før begge disse ble innsatt i sine nåværende posisjoner.

Kall det gjerne "voksesmerter" fra å gå fra en amatørklubb til en toppklubb på kort tid, der det har blitt foretatt noen feilvalg underveis, og dyrekjøpte investering som har feilet.

---------------------------

Har du lest forumets retningslinjer?


paco

Landslagsspiller
Ble medlem: 29 aug 06
Innlegg: 1534

Lagt til: 15 aug 08, 10:06

Opprinnelig postet av Holters

Opprinnelig postet av paco
hehe ja driftkostnadene er høye ja spesielt med tanke på den nye stadion som i følge et utvalg ble konkludert med var et bra avtale noe som er en ren løgn der sannheten ikke kom frem.Kansje Bryna og co burde gi litt tilbake hehe.når det gjelder werhman så er lønnen hans veldig middels til og være lagets kansje viktigste spiller

FFK har også enorme utgifter i forbindelse med Morgans innkjøp av Vuorinen, Stadheim, Gardar, Gashi, osv, som de fortsatt betaler ned den dag i dag. Mye dyr moro. Morgan betalte ut sinnssykt høye summer i rene agenthonorarer i motsetning til hva klubben gjør per i dag. Han reddet ikke bare klubben da han kom, men sørget for å svi av 15 millioner kroner i løpet av den sommeren, så noen utelukkende rosenrød redningsaksjon var det ikke.

Det nye stadionet ble konkludert med å være en bra avtale med tanke på at FFK ikke hadde nåla i veggen. Null kapital. Ingen evne til å bygge et nytt stadion uten hjelp. Derfor ble det en god avtale, selv om det er en dyr avtale i drift.

Gashi og Gardar 2 viktige spillere for klubben som som var langt ifra "enorme"utgifter.Vourinen ville Eggen ha men bestemte seg for og ikke gi han muligheten.Stadheim ble en flopp men som du selv har sagt så er det vanskelig og spå fremtiden til en spiller i en ny klubb.Når det gjelder Werhman så har vel han bevist hvor viktig han er for laget.Når det gjelder stadion avtalen så er det ting som ikke har kommet frem i media.Høili som er en flink foretningsmann slakter fortsatt den avtalen og vet at FFK vil måtte betale dyrt i mange år fremmover.Du er en av de som skriker etter nye spillere og det er litt merkelig når du samtidig sier at FFK er en "fattig" klubb.Da er det jo bare og begynne og selge unna spillere da så er vi snart tilbake der vi er vant til og være

 


paco

Landslagsspiller
Ble medlem: 29 aug 06
Innlegg: 1534

Lagt til: 15 aug 08, 10:08

Opprinnelig postet av kanogvetalt]

Opprinnelig postet av paco

De samme som mener at vi ikke har penger her inne skriker jo samtidig etter nye spillerkjøp???

Hvis du sikter til meg så har jeg flere ganger tatt til orde for at klubben bør satse på å utvikle spillere fremfår å kjøpe. Jeg har også uttrykt skepsis, for å si det mildt, til et evt kjøp av Espen Hoff. Og bare for å fjerne all tvil: Jeg driter i om det blir medalje i år eller ikke. Hvis vi havner midt på tabellen og går ut av sesongen med god økonomi så vil jeg foretrekke det. Det vil komme et ras i TL.

Nei sikter ikke til deg,er fornøyd hvis vi gjør det bedre en i fjor jeg


aavdst

Landslagsspiller
Ble medlem: 29 jan 04
Innlegg: 1169

Lagt til: 15 aug 08, 10:10

Kan de ikke tilby spillerne en eller annen form for bonus som gjør at de blir rikelig belønnet dersom det blir gull, litt mindre for sølv osv. Og deretter starte på runden med nye kontraktsforhandlinger for de som står for tur. Det vil jo være en forskjell i grunnlaget for neste års inntekter om man går ut av denne sesongen som seriemester eller ikke.


Holters

Ansvarlig redaktør

Ble medlem: 23 mar 03
Innlegg: 10060

Lagt til: 15 aug 08, 10:16
Endret: 15 aug 08, 10:19
Endret av: Holters

Opprinnelig postet av paco
Gashi og Gardar 2 viktige spillere for klubben som som var langt ifra "enorme"utgifter.Vourinen ville Eggen ha men bestemte seg for og ikke gi han muligheten.Stadheim ble en flopp men som du selv har sagt så er det vanskelig og spå fremtiden til en spiller i en ny klubb.Når det gjelder Werhman så har vel han bevist hvor viktig han er for laget.Når det gjelder stadion avtalen så er det ting som ikke har kommet frem i media.Høili som er en flink foretningsmann slakter fortsatt den avtalen og vet at FFK vil måtte betale dyrt i mange år fremmover.Du er en av de som skriker etter nye spillere og det er litt merkelig når du samtidig sier at FFK er en "fattig" klubb.Da er det jo bare og begynne og selge unna spillere da så er vi snart tilbake der vi er vant til og være

Skriker etter spillere?

Man ønsker da alltid spillere som forsterker laget som supporter! Finn noe annet å hakke på!

Men klubbøkonomien er et problem i jakten på nye spillere. Vi har gått glipp av en god del alternativer grunnet at klubben ikke har penger, og det faktum fortsetter å gjøre jakten på forsterkninger vanskeligere for klubben. Jeg tror vi fortsatt får se noen forsterkninger, men det blir langt billigere alternativer enn Espen Hoff, og lignende. Kennedy er bare aktuell som lån.

Tror folk bør stålsette seg over at dette overgangsvinduet kan ende opp med mindre kjente navn som forsterkninger.

Men de kan være gode spillere for det!

PS! Aner ikke hva du klassifiserer som "enorme utgifter". Gashi kostet over 7 mill. De "5 millionene" Morgan referte til er uten agenthonorarer og sign-on-fee. Gardar kostet 2 mill, men gikk for 100.000 mellom to klubber internt på Island like før. I tillegg tok det år og dag før han faktisk kom til klubben og holdt nivået: Altså han var lenge en løpende utgiftspost uten at FFK fikk benyttet seg av ham. Vuorinen kostet klubben sinnssyke 5,5 (!!!) mill, Stadheim 3-4 mill (minst). osv, og det er uten lønn. Floppkjøp uten like. Wehrman derimot et godt kjøp, rundt 2 mill (?), men det er ikke tvil i havet om at noen av disse innkjøpene er totalt mislykket, og har medført problemer for klubben i ettertid. De er tross alt noen av de største i hele klubbhistorien til FFK!

---------------------------

Har du lest forumets retningslinjer?


paco

Landslagsspiller
Ble medlem: 29 aug 06
Innlegg: 1534

Lagt til: 15 aug 08, 10:22
Endret: 15 aug 08, 10:26
Endret av: denialsander

Opprinnelig postet av Holters

Skriker etter spillere?

Man ønsker da alltid spillere som forsterker laget som supporter! Finn noe annet å hakke på!

Men klubbøkonomien er et problem i jakten på nye spillere. Vi har gått glipp av en god del alternativer grunnet at klubben ikke har penger, og det faktum fortsetter å gjøre jakten på forsterkninger vanskeligere for klubben. Jeg tror vi fortsatt får se noen forsterkninger, men det blir langt billigere alternativer enn Espen Hoff, og lignende. Kennedy er bare aktuell som lån.

PS! Aner ikke hva du klassifiserer som "enrome utgifter". Gashi kostet over 7 mill. De "5 millionene" Morgan referte til er uten agenthonorarer og sign-on-fee. Gardar kostet 2 mill, men gikk for 100.000 mellom to klubber internt på Island like før. I tillegg tok det år og dag før han faktisk kom til klubben og holdt nivået: Altså han var en løpende utgiftspost helt uten at FFK fikk benyttet seg av ham. Vuorinen kostet sinnssyke 5,5 (!!!) mill, Stadheim 3-4 mill (minst). osv. Floppkjøp uten like. Wehrman derimot et godt kjøp, rundt 2 mill (?), men det er ikke tvil i havet om at noen av disse innkjøpene er totalt mislykket, og har medført problemer for klubben i ettertid.

Som sagt enig i Stadheim en spiller flere hadde troen på men som floppet,Vourinen fikk aldrig muligheten som flere er enig i. Gardar,Gashi og Werhman kom på rundt 11 mill,altså en tredel av Tarik noe jeg synes er en bra sum for 3 av de viktigste spillere på et lag som kjemper om Gull i serien


Husgutt

Landslagsspiller

Ble medlem: 08 aug 04
Innlegg: 4381

Lagt til: 15 aug 08, 10:24

Greit at økonomien er rævkjørt, men da får klubben heller justere ambisjonsnivået.  Hjelper ikke med ny spisser, hvis midtbanen faller gjennom. For meg så er det viktigere å beholde grunnstammen i laget, og da særlig vår viktigste spiller, enn å få inn nye spillere.

---------------------------

Rødhvitelite-ultrasmentalitet


Holters

Ansvarlig redaktør

Ble medlem: 23 mar 03
Innlegg: 10060

Lagt til: 15 aug 08, 10:24
Endret: 15 aug 08, 10:25
Endret av: Holters

Joa, det går an å forsvare at dette er viktige spillere, osv. Er heller ikke ute etter å kaste skylden over på én bestemt part oppe i alt dette, men faktum er at klubben sliter med økonomien per i dag, og har ikke allverdens med midler tilgjengelig til innkjøp og avlønning av spillere.

Men at Wehrman er en viktig spiller: Det tror jeg alle er enige i!

---------------------------

Har du lest forumets retningslinjer?


paco

Landslagsspiller
Ble medlem: 29 aug 06
Innlegg: 1534

Lagt til: 15 aug 08, 10:26

La oss satse på det laget vi har idag da og ikke bruke masse millioner på en spiller som kansje trenger resten av kampene i år på og spille seg inn.



Flat Trådet Nøstet
Side 2 av 12 2

Copyright © ffksupporter.net 2003-2023 | Kontakt oss på support@ffksupporter.net

Ansvarlig redaktør: Øystein Holt, ffksupporter.net

17/02/2024 15:30 | 3147bc24