Husk meg
Brukernavn
Passord

Eurostand 08

Flat Trådet Nøstet
Side 1 av 2 1

Jonek

Landslagsspiller

Ble medlem: 13 okt 03
Innlegg: 1132

Lagt til: 06 aug 08, 10:56

Dette er noe PH i aller høyeste grad bør involvere seg i. Dette har direkte med supporterklubbenes og supporternes ved og vel.

Link til Eurostand 08 er her. http://www.eurostand08.com/no/info

 

La det være helt klart at dette ikke er et påfunn av BRH eller RHE, så dette bør forene de ulike supporterklubbene rundt vår klubb.

Supporterklubben Holygans støtter selvfølgelig denne aksjonen.

 

---------------------------

Du ser det ikke, før du tror det!!
---HOLYGANS-----

www.holygans.com


danan

Landslagsspiller

Ble medlem: 01 aug 06
Innlegg: 804

Lagt til: 06 aug 08, 14:09

Hentet fra brigaderodhvit.com:

Kanskje husker du Eurostands aksjon i 1998, da denne "foreningen" av fotballsupportere bla. aksjonerte mot forbudet som nektet supportere å stå på fotballkamper og de nye all-seater anleggene som poppet opp. Aksjonen førte bla. til at enkelte planlagte nye "superanlegg" la til rette for stående supportere rundt i Europa.

Eurostand er tilbake. I år (nærmere bestemt september) vil engasjerte supportere rundt i Europa sette i gang en felles protestaksjon med tyngde på disse 5 kampsakene.

- All-Seater stadionanlegg.
- Håpløse spilletidspunkt (TV-kanalene bestemmer ugunstige kamptidspunkt for reisende supportere).
- Høye billettpriser (unngå Engelske tilstander).
- Salg av klubb- og stadionnavn.
- Feiring av scoringer som avbrytes av dommere og stramme TV-skjemaer.

Vi i Brigade RødHvit støtter Eurostand 2008 og vil være en av flere nordiske supporterklubber og grupperinger som er med i aksjonen. Vi oppfordrer alle supportergrupper/foreninger/organisasjoner til å gjøre det samme.

---------------------------

Libertà per gli Ultras!

http://www.brigaderodhvit.com


hedvalen

A-lagspiller

Ble medlem: 10 mai 05
Innlegg: 612

Lagt til: 06 aug 08, 15:54

hadde vært morro med oppdteringer åssen det går med denne aksjonen ,, høres bra ut:)

---------------------------

FFK, stjernen og liverpool for altid:)


Holters

Ansvarlig redaktør

Ble medlem: 23 mar 03
Innlegg: 10060

Lagt til: 06 aug 08, 15:56

Hvordan planlegger man å aksjonere...? Finner ikke et eneste ord om det noe sted.

---------------------------

Har du lest forumets retningslinjer?


danan

Landslagsspiller

Ble medlem: 01 aug 06
Innlegg: 804

Lagt til: 06 aug 08, 16:11
Endret: 06 aug 08, 16:13
Endret av: danan

Opprinnelig postet av Holters

Hvordan planlegger man å aksjonere...? Finner ikke et eneste ord om det noe sted.


Det står på deres nettside:

Eurostand 2008 vil finne sted i helgen den 13. og 14. september 2008. Denne helgen er valgt fordi aksjonen ble avholdt på cirka samme tidspunkt i 1998. Så fremt ens respektive klubb ikke spiller denne helgen, men i dagene før eller etter, vil det naturligvis være opplagt å benytte disse dagene til å markere Eurostand 2008.

For å støtte opp om Eurostand oppfordrer vi alle til å lage og ta med seg bannere eller lignende, med teksten "Eurostand '08" eller med de punkter vi med aksjonen ønsker å sette fokus på.

Vi vil gjerne få understreke at aksjonen er 100% fredlig og upolitisk. Allerede nå vil vi ta avstand til eventuell ballade slik som vold og hærværk i forbindelse med aksjonen. Vi ønsker å få budskapet ut gjennom bannere, artikler, sang og andre fredlige tiltak.

---------------------------

Libertà per gli Ultras!

http://www.brigaderodhvit.com


Rey

Moderator
Ble medlem: 22 okt 04
Innlegg: 5343

Lagt til: 08 sep 08, 20:24
Endret: 08 sep 08, 20:24
Endret av: Rey

En liten bump på denne

Eurostand 2008 er planlagt gjennomført denne helgen

"NSA oppfordrer alle sine medlemsklubber å gjennomføre en taus start på kampen. De håper supporterne vil lag mye liv og røre fra tribunen før kampstart, men at tilhengerne «setter seg ned og holder kjeft» de første 15 minuttene av kampen."

Har Plankehaugen planer om å gjennomføre dette på stadion også? Har ikke hørt noenting angående denne aksjonen på en stund

---------------------------

The colour of her eyes
Were the colour of insanity


danan

Landslagsspiller

Ble medlem: 01 aug 06
Innlegg: 804

Lagt til: 08 sep 08, 20:51

Opprinnelig postet av Rey

En liten bump på denne

Eurostand 2008 er planlagt gjennomført denne helgen

"NSA oppfordrer alle sine medlemsklubber å gjennomføre en taus start på kampen. De håper supporterne vil lag mye liv og røre fra tribunen før kampstart, men at tilhengerne «setter seg ned og holder kjeft» de første 15 minuttene av kampen."

Har Plankehaugen planer om å gjennomføre dette på stadion også? Har ikke hørt noenting angående denne aksjonen på en stund


Plankehaugen har planer om å gjennomføre ja. Kommer nok ut noe om ikke så altfor lenge håper jeg. NSA vedtok vel dette med å være stille de første 15min i går tror jeg, så det er ganske nytt akkurat det der...

---------------------------

Libertà per gli Ultras!

http://www.brigaderodhvit.com


Rasle

Landslagsspiller

Ble medlem: 25 mar 03
Innlegg: 1077

Lagt til: 08 sep 08, 21:15
Endret: 08 sep 08, 21:15
Endret av: Rasle

Opprinnelig postet av danan
Plankehaugen har planer om å gjennomføre ja

Åja, har vi det? Kan ikke huske at noen har spurt meg, som medlem av PH, om min mening?

Driter lang masj i hva Jaran og co i styret kommer frem til. Jeg synger og støtter laget akkurat som jeg vil og det håper jeg alle andre gjør også.

---------------------------

Cupmester 2006
15 september 2002: FFK-Kvik Halden 7-1


Glenn Glitter

Juniorspiller

Ble medlem: 22 aug 07
Innlegg: 125

Lagt til: 08 sep 08, 21:28

Dette går litt forbi hva styret i PH har sagt, eller ? Håper denne protesten blir gjennomført !

---------------------------

Rude, stewed and tattooed
www.myspace.com/glennglitter

www.myspace.com/thenewklokkeswingers


danan

Landslagsspiller

Ble medlem: 01 aug 06
Innlegg: 804

Lagt til: 08 sep 08, 22:00
Endret: 08 sep 08, 22:02
Endret av: danan

Ja det er ikke Jaran og co som har bestemt noe her. Supporterklubber medlem av NSA og mange andre Europeiske grupperinger gjennomfører aksjonen. Minus Rasle da selvsagt, han får stå alene og synge.

Du må skjønne det Rasle at det er til det bedre for oss supportere. Du kan vel umulig være uenig i noen av punktene som det protesteres mot? Eller?

---------------------------

Libertà per gli Ultras!

http://www.brigaderodhvit.com


Rune Haugen

Landslagsspiller

Ble medlem: 01 sep 03
Innlegg: 6643

Lagt til: 08 sep 08, 22:04
Endret: 08 sep 08, 22:05
Endret av: Rune Haugen

Opprinnelig postet av Rasle

Opprinnelig postet av danan
Plankehaugen har planer om å gjennomføre ja

Åja, har vi det? Kan ikke huske at noen har spurt meg, som medlem av PH, om min mening?

Driter lang masj i hva Jaran og co i styret kommer frem til. Jeg synger og støtter laget akkurat som jeg vil og det håper jeg alle andre gjør også.

Les igjennom linken så skjønner du hvorfor man bør protestere. Les alt for sikkerhetsskyld. Synge kan vi gjøre før og etter markeringa.


bønna

Landslagsspiller

Ble medlem: 28 sep 03
Innlegg: 1261

Lagt til: 09 sep 08, 02:03
Endret: 09 sep 08, 02:20
Endret av: bønna

Opprinnelig postet av Rasle

Opprinnelig postet av danan
Plankehaugen har planer om å gjennomføre ja

Åja, har vi det? Kan ikke huske at noen har spurt meg, som medlem av PH, om min mening?

Driter lang masj i hva Jaran og co i styret kommer frem til. Jeg synger og støtter laget akkurat som jeg vil og det håper jeg alle andre gjør også.

Etter at PHs sekretær tok ringerunden til 4 000 medlemmer forrige tirsdag og fikk svar fra alle bortsett fra deg, så gikk hun ut ifra at det var greit. Den som tier samtykker.

Smart av deg å drite i en protestaksjon som faktisk taler alle stående og syngende supporteres sak.

 

EDIT: Sjekk forresten http://www.dagbladet.no/sport/2008/09/08/546172.html

---------------------------

Burn in hell, por favore..


keiko99

Landslagsspiller

Ble medlem: 05 jul 04
Innlegg: 11332

Lagt til: 09 sep 08, 02:49

Ringe runde er vel ironi ?

---------------------------

Eu iubesc fredrikstad

Imi este dor de Dagfinn


Bob Page

Landslagsspiller

Ble medlem: 16 jan 06
Innlegg: 4914

Lagt til: 09 sep 08, 02:53

Men hva ganger klubben, laget som spiller ? Du vet vel at FFK spiller en viktig kamp der utfallet kan avgjøre medalje eller ikke medalje. Hvis de 15 første min av kampen fører til at FFK taper, vil det fremdeles være verdt det ?

---------------------------

Finn fram en helt ny kalender, for nå er det FFK-tid
-------
Vi har fått Wallace, når får vi Grommit ?


bønna

Landslagsspiller

Ble medlem: 28 sep 03
Innlegg: 1261

Lagt til: 09 sep 08, 03:25

Opprinnelig postet av Bob Page

Men hva ganger klubben, laget som spiller ? Du vet vel at FFK spiller en viktig kamp der utfallet kan avgjøre medalje eller ikke medalje. Hvis de 15 første min av kampen fører til at FFK taper, vil det fremdeles være verdt det ?

Om valget står mellom arenaer som kun fylles opp av kjøpesterke barnefamilier om 5 år og FFK-medalje i år, så går jeg for en protestaksjon. Om vi lar markedskreftene herje for mye med fotballen kan FFK i verste fall ende opp som MK Dons og Red Bull Salzburg og da er plutselig medalje ikke så mye å juble over når klubben heter FC HydroTexaco Fredrikstad. Uansett så tviler jeg sterkt på at de 15 første minuttene blir utslagsgivende nok til at man skal kunne tape en kamp. Forøvrig skal også Kjernen og UN delta på denne protesten.

 

Opprinnelig postet av keiko99

Ringe runde er vel ironi ?

Det stemmer.

---------------------------

Burn in hell, por favore..


Bob Page

Landslagsspiller

Ble medlem: 16 jan 06
Innlegg: 4914

Lagt til: 09 sep 08, 03:49

Opprinnelig postet av bønna

Om vi lar markedskreftene herje for mye med fotballen kan FFK i verste fall ende opp som MK Dons og Red Bull Salzburg og da er plutselig medalje ikke så mye å juble over når klubben heter FC HydroTexaco Fredrikstad.

Tror ikke vi suportere har så mye vi skal ha sagt i den saken uansett hvis klubben bestemmer seg for dette. Desuten når har det skjedd i Norge ?

Opprinnelig postet av bønna

 Uansett så tviler jeg sterkt på at de 15 første minuttene blir utslagsgivende nok til at man skal kunne tape en kamp. Forøvrig skal også Kjernen og UN delta på denne protesten.

 

 

Så du bortekampen mot VIF i fjor ?

---------------------------

Finn fram en helt ny kalender, for nå er det FFK-tid
-------
Vi har fått Wallace, når får vi Grommit ?


Gressvikslampen

A-lagspiller

Ble medlem: 08 jan 06
Innlegg: 468

Lagt til: 09 sep 08, 08:48

 

Så du bortekampen mot VIF i fjor ?

[/quote]

 

jA? Hva så?

---------------------------

Vuorinen på topp!! Men aldri i FFK =(


Husgutt

Landslagsspiller

Ble medlem: 08 aug 04
Innlegg: 4381

Lagt til: 09 sep 08, 09:09

Opprinnelig postet av Bob Page

Opprinnelig postet av bønna

Om vi lar markedskreftene herje for mye med fotballen kan FFK i verste fall ende opp som MK Dons og Red Bull Salzburg og da er plutselig medalje ikke så mye å juble over når klubben heter FC HydroTexaco Fredrikstad.

Tror ikke vi suportere har så mye vi skal ha sagt i den saken uansett hvis klubben bestemmer seg for dette. Desuten når har det skjedd i Norge ?

Opprinnelig postet av bønna

 Uansett så tviler jeg sterkt på at de 15 første minuttene blir utslagsgivende nok til at man skal kunne tape en kamp. Forøvrig skal også Kjernen og UN delta på denne protesten.

 

 

Så du bortekampen mot VIF i fjor ?

 

Så vi skal bare akseptere alt da,liksom ikke vits å kjempe imot? . herreminhatt for en tankegangYell

 

---------------------------

Rødhvitelite-ultrasmentalitet


Marie

Juniorspiller

Ble medlem: 27 jun 06
Innlegg: 142

Lagt til: 09 sep 08, 13:15

bønna

Landslagsspiller

Ble medlem: 28 sep 03
Innlegg: 1261

Lagt til: 09 sep 08, 13:44

Opprinnelig postet av Bob Page

Tror ikke vi suportere har så mye vi skal ha sagt i den saken uansett hvis klubben bestemmer seg for dette. Desuten når har det skjedd i Norge ?

Selvfølgelig hadde vi hatt noe å si. En klubb uten supportere er en breddeklubb, den kan holdes i toppen noen år med penger fra investorer, men i bunn og grunn så trenger man billettintekter for å kunne holde seg flytende. Det har ikke skjedd i Norge enda, så det er ikke en aktuell problemstilling per dags dato, men med tanke på kommersialliseringen rundt norsk fotball om dagen så er det ihvertfall ikke for tidlig å si ifra hvordan vi supportere ønsker det.

Opprinnelig postet av Bob Page

Så du bortekampen mot VIF i fjor ?

Da må jeg nok gjenta Gressvikslampens ord, hva så? Det kommer til å være helt tyst på stadion de 15 første minuttene, hverken Kjernen eller hævven kommer til å synge, så ingen av klubbene vil få noen fordel av dette.

---------------------------

Burn in hell, por favore..



Flat Trådet Nøstet
Side 1 av 2 1

Copyright © ffksupporter.net 2003-2023 | Kontakt oss på support@ffksupporter.net

Ansvarlig redaktør: Øystein Holt, ffksupporter.net

17/02/2024 15:30 | 3147bc24