Husk meg
Brukernavn
Passord

Lite forslag til sang mot Brann

Flat Trådet Nøstet
Side 1 av 3 1

Snæbbis

Landslagsspiller

Ble medlem: 27 nov 05
Innlegg: 1555

Lagt til: 23 jul 08, 21:02

I annledning Den fryktelig artige cupblemma til Brann

 

Melodi: Byen er Bergen og laget er Brann,

Kom igjen nå og syng med alle mann,

heia brann,brann, brann, brann, braaaaaaann, heeeeiaa Brann

 

Været er ræva og laget er slam,

0-8 mot Molde er faen meg skam!

Det er skam, skam, skam, skam, skaaaaaaaam, rææææævaaa Brann

---------------------------

Jon Syversen: 400 millioner fluer kan ikke ha feil; bæsj smaker godt....

"si vis pacem para bellum"


keiko99

Landslagsspiller

Ble medlem: 05 jul 04
Innlegg: 11332

Lagt til: 23 jul 08, 21:10

veldig bra samg, men kan vi kjøre den om vi leder mere en 1-0 ?

---------------------------

http://keiko99.net


jambo

A-lagspiller
Ble medlem: 11 sep 07
Innlegg: 314

Lagt til: 23 jul 08, 21:42

Opprinnelig postet av Snæbbis

I annledning Den fryktelig artige cupblemma til Brann

 

Melodi: Byen er Bergen og laget er Brann,

Kom igjen nå og syng med alle mann,

heia brann,brann, brann, brann, braaaaaaann, heeeeiaa Brann

 

Været er ræva og laget er slam,

0-8 mot Molde er faen meg skam!

Det er skam, skam, skam, skam, skaaaaaaaam, rææææævaaa Brann

 

Ikke for å være pirkete men det heter da virkelig; "stedet er stadion og syng alle mann" i 2.strofe


A9$h

Landslagsspiller

Ble medlem: 22 feb 04
Innlegg: 1845

Lagt til: 23 jul 08, 21:51

Denne var ræva..enkelt og greit fantasiløst.

---------------------------

Vi har toppspillere, og unnskyld om jeg er arrogant, vi har en topptrener- Jose Mourinho


jambo

A-lagspiller
Ble medlem: 11 sep 07
Innlegg: 314

Lagt til: 23 jul 08, 22:21

Opprinnelig postet av A9$h

Denne var ræva..enkelt og greit fantasiløst.

 

Enten holder du kjeft overfor folk som prøver å få til noe, eller så kan du kommer med noe konstruktivt. Prøv heller å lage en versjon selv.

Det er ikke så jævlig moro å prøve når man får høre at man er helt på trynet!!

Skjerpings.


Snæbbis

Landslagsspiller

Ble medlem: 27 nov 05
Innlegg: 1555

Lagt til: 23 jul 08, 22:47

Opprinnelig postet av A9$h

Denne var ræva..enkelt og greit fantasiløst.

Herre min, du kunne da bare sagt: Mjææ likte ikke den helt, eller latt være å svare.

Ikke det at jeg hadde noe håp om at det skulle bli noe av. Jeg har lagt nok seriøs innsats i å lage nye sanger som er blitt sendt til både PH og posta her, men som ikke har kommet noen vei, så det gidder jeg ikke mer. Brukt norske melodier som ikke har blitt brukt av noen klubb og lagt ned noen timer på forfatte nye tekster, og når jeg da legger inn et lite køddeforslag for å gotte meg over branntapet kommer altså Guiseppe Verdi sjæl og kaller det fantasiløst. Hehehe.

---------------------------

Jon Syversen: 400 millioner fluer kan ikke ha feil; bæsj smaker godt....

"si vis pacem para bellum"


bjorn

Landslagsspiller

Ble medlem: 24 mar 03
Innlegg: 1606

Lagt til: 23 jul 08, 22:49

Skulle akkurat til å si det, du har kommet med mye bra sanger jeg ikke fatter hvorfor ingen i Plankehaugen har tatt tak i, sendte ikke du mail også?

Denne var du ikke helt heldig med Tongue out


A9$h

Landslagsspiller

Ble medlem: 22 feb 04
Innlegg: 1845

Lagt til: 23 jul 08, 22:50

Opprinnelig postet av jambo
 

Enten holder du kjeft overfor folk som prøver å få til noe, eller så kan du kommer med noe konstruktivt. Prøv heller å lage en versjon selv.

Det er ikke så jævlig moro å prøve når man får høre at man er helt på trynet!!

Skjerpings.

Holder kjeft på et forum gjør jeg neppe når det blir spyttet ut noe som er så direkte latterlig som dette. Lag heller sanger som støtter opp laget.

Skal jeg komme med noe konstruktivt? Dropp hele sangen, der har du mine vise ord for dagen

---------------------------

Vi har toppspillere, og unnskyld om jeg er arrogant, vi har en topptrener- Jose Mourinho


keiko99

Landslagsspiller

Ble medlem: 05 jul 04
Innlegg: 11332

Lagt til: 23 jul 08, 23:04

ja da håper jeg for din skyld A9sh at du oxo er i mot sangen: Fredrikstad, alkohol og kvinner.. siden du er inne på en sang som skal støtte laget... sorry for at jeg sporer av.


---------------------------

http://keiko99.net


Snæbbis

Landslagsspiller

Ble medlem: 27 nov 05
Innlegg: 1555

Lagt til: 23 jul 08, 23:21
Endret: 23 jul 08, 23:22
Endret av: Snæbbis

Opprinnelig postet av bjorn

Skulle akkurat til å si det, du har kommet med mye bra sanger jeg ikke fatter hvorfor ingen i Plankehaugen har tatt tak i, sendte ikke du mail også?

Denne var du ikke helt heldig med Tongue out

Hehe, takk for litt avbalansert kritikk. Joda, sendte mail til PH, Ingen svarte. Postet på forumet her at jeg hadde sendt mail, Jaran svarte og sa at jeg kunne sende til en annen adresse. Sendte til ny adresse, null svar/tilbakemelding, gadd ikke mer.

 

A9$h: Jeg skjønner ikke poenget med å være så jævla uhøflig? "direkte latterlig", "fantasiløst", "ræva"? Har du hørt om netikette noengang, eller er det bare slik du oppfører deg til daglig? Skulle jo nesten tro jeg har fornærmet deg personlig med dette her.

Vi kan jo ta for oss fantasiløst: "Forza rødhvit åleåle, forza rødhvit åleåleåååå.............." etc. Snakker om fantasi og kreativitet. Tidligere forslag lagde jeg faktisk ting som støttet opp laget, hørte ikke et pip fra deg da.

---------------------------

Jon Syversen: 400 millioner fluer kan ikke ha feil; bæsj smaker godt....

"si vis pacem para bellum"


Solheim

A-lagspiller

Ble medlem: 21 apr 07
Innlegg: 649

Lagt til: 23 jul 08, 23:32

Du skal ha ros for dine bidrag Snæbbis, Jeg liker de i hvert fall.. Hoved-cluet er at du bruker melodier som ikke halve Tippeligaen har brukt, men folk syns vel det blir aaaaalt for mye jobb å lære seg en ny sang som ikke er en ''åååååååå forza forza uyeahuyeah'' sang..

Forsanger, bør ikke han ha noen oppgaver i forhold til det her eller er 'jobben' hans kun å stå å gaule?


Snæbbis

Landslagsspiller

Ble medlem: 27 nov 05
Innlegg: 1555

Lagt til: 23 jul 08, 23:51
Endret: 24 jul 08, 00:01
Endret av: Snæbbis

Takk for det Solheim. Folk etterlyste jo melodier som ikke var i bruk på den tida, ikke at jeg har noe imot repertoaret nå, men policy'n er tydeligvis endret. Vi har ikke akkurat copyright på en del av det vi bruker, White stripes som runga på hvert eneste EM-stadion, , Forza-svisken osv.

"Kom igjen, syng med, for de stolte aristokratene" har jeg derimot jævlig sans for, kanon bidrag og cred til den som fant den fram.

Hva forsangerens funksjon utenom å gaule er aner jeg ikke, tror at hele organisasjonskulturen i PH på den fronten fløt litt ut med Klokans exit.........

 

P.S. Hvorfor roper man "Det er vi, som er, fra Fredrikstad" istedenfor "det er vi, som er, Fredrikstad", hvis vi først skal ta etter Hammarby. Som kompisen min som er Viking-fan påpekte: Jaja, de har i det minste funnet ut hvor de er fra....

---------------------------

Jon Syversen: 400 millioner fluer kan ikke ha feil; bæsj smaker godt....

"si vis pacem para bellum"


A9$h

Landslagsspiller

Ble medlem: 22 feb 04
Innlegg: 1845

Lagt til: 24 jul 08, 00:09

Opprinnelig postet av Snæbbis

 

A9$h: Jeg skjønner ikke poenget med å være så jævla uhøflig? "direkte latterlig", "fantasiløst", "ræva"? Har du hørt om netikette noengang, eller er det bare slik du oppfører deg til daglig? Skulle jo nesten tro jeg har fornærmet deg personlig med dette her.

Beklager om du har følt deg truffet på noen måte, men syntes ikke denne sangen var noe særlig da det er akkurat samme melodien som Brann har "klubbsangen" sin som Fredrikstad har med "for fredrikstad". Blir bare litt for dumt å kødde med den type sanger, og når jeg sier at det er lite kreativt så må jeg vel få ha den meninga om det?

---------------------------

Vi har toppspillere, og unnskyld om jeg er arrogant, vi har en topptrener- Jose Mourinho


Snæbbis

Landslagsspiller

Ble medlem: 27 nov 05
Innlegg: 1555

Lagt til: 24 jul 08, 00:15

Greit nok det, at det var Brann sin klubbsang (trodde ellers det var nystemten) var jo halve poenget, men nå var det ikke verdens mest seriøse forslag så jeg har ikke tenkt å gjemme meg for omverdenen i skam og skjensel selv om den ikke blir antattCool

Syns bare du tok noe hardt i hva gjaldt ordvalg, at det ikke var kreativt må du gjerne mene. No hard feelings.

---------------------------

Jon Syversen: 400 millioner fluer kan ikke ha feil; bæsj smaker godt....

"si vis pacem para bellum"


A9$h

Landslagsspiller

Ble medlem: 22 feb 04
Innlegg: 1845

Lagt til: 24 jul 08, 00:20

Opprinnelig postet av Snæbbis

No hard feelings.

Godt å høreSmile

---------------------------

Vi har toppspillere, og unnskyld om jeg er arrogant, vi har en topptrener- Jose Mourinho


Martin_

Landslagsspiller
Ble medlem: 16 okt 05
Innlegg: 1057

Lagt til: 24 jul 08, 00:25

Jeg synes den var fin!

---------------------------

Den unge generasjonen...

http://www.brigaderodhvit.com


Holters

Ansvarlig redaktør

Ble medlem: 23 mar 03
Innlegg: 10060

Lagt til: 24 jul 08, 01:22
Endret: 24 jul 08, 01:25
Endret av: Holters

Opprinnelig postet av A9$h
(...)da det er akkurat samme melodien som Brann har "klubbsangen" sin som Fredrikstad har med "for fredrikstad". Blir bare litt for dumt å kødde med den type sanger, og når jeg sier at det er lite kreativt så må jeg vel få ha den meninga om det?

Øh...?

Det er jo nettopp dette som er morsomt og kreativt! Det er slike ting som klanen var utrolig gode på (i hvert fall tidligere), altså det å spille på nylige hendelser før eller under kampens gang, og bruke det mot motstandernes supportere. Slikt skaper ofte utrolig god stemning, faktisk har supportergrupper blitt applaudert av motparten for slike, gode påfunn tidligere. Dette er i hvert fall noe av det jeg synes er alle morsomst! Spontane eller quasispontane stikk under kampens gang. Alt trenger ikke å være utrolig barskt og erkeitaliensk!

Synes forslaget er ok bra, morsomt og kreativt!

Eneste problemet er at Brannsupporterne ikke vil oppfatte (høre) hva som synges, og når denne melodien dras i gang, så vil de trolig overdøve PH med sin egen tekst. Alle i Bergen kan denne ut og inn.

---------------------------

Har du lest forumets retningslinjer?


Rune Haugen

Landslagsspiller

Ble medlem: 01 sep 03
Innlegg: 6643

Lagt til: 24 jul 08, 02:06

Opprinnelig postet av Holters

Eneste problemet er at Brannsupporterne ikke vil oppfatte (høre) hva som synges, og når denne melodien dras i gang, så vil de trolig overdøve PH med sin egen tekst. Alle i Bergen kan denne ut og inn.

Og da oppnår vi det stikk motsatte av det vi vil ha ut. Vi gir da Brannsupporterne vind på mølla i steden. Hadde vi vært 1500 som sang så kunne jeg alltids være med, men slik det er nå om dagen så ser jeg ikke noe poeng i det.


bjorn

Landslagsspiller

Ble medlem: 24 mar 03
Innlegg: 1606

Lagt til: 24 jul 08, 03:07

Opprinnelig postet av Holters
Det er slike ting som klanen var utrolig gode på (i hvert fall tidligere), altså det å spille på nylige hendelser før eller under kampens gang, og bruke det mot motstandernes supportere. Slikt skaper ofte utrolig god stemning, faktisk har supportergrupper blitt applaudert av motparten for slike, gode påfunn tidligere.

Denne er ikke akkurat i den klassen for å si det mildt, men det var jo ikke meningen eller da... så... ja rekti...


Brukernavn

Landslagsspiller

Ble medlem: 23 jul 04
Innlegg: 1162

Lagt til: 24 jul 08, 08:09
Endret: 24 jul 08, 08:10
Endret av: Brukernavn

Drit-bra, DEN skal synges !

---------------------------

Fred, frihet og alt gratis !



Flat Trådet Nøstet
Side 1 av 3 1

Copyright © ffksupporter.net 2003-2023 | Kontakt oss på support@ffksupporter.net

Ansvarlig redaktør: Øystein Holt, ffksupporter.net

13/04/2024 21:38 | 6784f4c3