Husk meg
Brukernavn
Passord

Dommernivået TL anno 2008

Flat Trådet Nøstet
Side 1 av 2 1

bateman

Landslagsspiller

Ble medlem: 01 sep 04
Innlegg: 2656

Lagt til: 14 apr 08, 13:06

Jeg må si meg fryktelig skuffet over nivået til nå, men samtidig ikke så veldig overraskende? For det første, hvordan kan NFF la en maktsyk ***** som edvardsen fremdeles dømme på toppnivå? Vi får knapt én serierunde uten hysteri rundt hans dømming. Sist serierunde delte han ut et 110% feilaktig straffespark, ingen forstod hva som var årsaken bak straffen, fra begge lags spillere! Det er på grensen til å virke korrupt.....Videre presterer han å gi straffe tl viking på noe som var en ren duell mot aafk igår, som videre blir snytt for årets klareste straffe når viking leker håndball på overtid i eget straffefelt!HORRIBELT!!Dommeren avgjør i praksis en kamp aafk minst skulle hatt 1poeng!!Jevner seg ut over en hel sesong?For et fjasete argument....

 

FFK har faktisk også hatt dommer motgang i bergen hvor karadas voldtar seg plass i feltet før han gjør mål, og det etter et frispark som ikke skulle vært gitt engang i utgangspunktet!!Videre får barsom rødt kort i en situasjon som luktet offside all way, en forferdelig tabbe av linjedommeren. Dommerne i Norge "avgjør" kamper hver eneste serierunde, dette må det bli gjort noe med...Send dommerne på kurs i England?

---------------------------

Fredrikstad tar medalje i TL 2008


RuneT

A-lagspiller

Ble medlem: 18 nov 06
Innlegg: 466

Lagt til: 14 apr 08, 15:24
Har på følelsen av at hvis ikke noen ledertyper i dommerstanden setter ned beinet og går igjennom med de andre dommerne hva som er greit og ikke greit, spesielt i forhold til holding, og kanskje innføre et prikkesystem på de som dømmer helt rævva som Kebabsen gjør til stadighet, vil det bli helt horrible dømminger utover i sesongen!

5 prikker, og man må dømme 6 mnd i 2. divisjon, prikkfritt!

---------------------------

FFK for alltid!


Erikk

Landslagsspiller
Ble medlem: 20 jul 04
Innlegg: 3483

Lagt til: 14 apr 08, 15:30
Jeg er enig i at dommerne må bli mer proffe. Øk gjerne lønna deres og gjør det til større status å dømme i tippeligaen. Dermed kan vi øke kravene til de og luke ut Edvartsen og andre som ikke holder mål. Hva med å innføre videodømming?

keiko99

Landslagsspiller

Ble medlem: 05 jul 04
Innlegg: 11332

Lagt til: 14 apr 08, 15:45
Endret: 14 apr 08, 15:46
Det er på tide med video. har noen eksempler på det: Barsom (burde vært sett mere nøye på) så har vi viking spiller: Andrius Velicka. så stabæk spiller: Jon Inge Høiland som slår seg i hodet bak dommerens rygg etter det røde kortet.

Jeg er sikker på at dette er ikke det siste. Vil nok komme flere.

---------------------------

http://keiko99.net


rollz

Knøttespiller
Ble medlem: 13 aug 07
Innlegg: 52

Lagt til: 14 apr 08, 16:34

...den dagen videodømming innføres ødelegges etter min mening mye av nerven med å se fotball...

Flyten og itensiteten vil forsvinne, spillet vil bli opphakket og forferdelig kjedelig å se på..."bare hold ann gutta i en 5-6min, mens jeg går bort å sjekker skjermene for om det var straffe eller ikke...VENTE, VENTE, VENTE...nå har jeg sjekka, og ikke bare er det straffe, du ska jaggu meg ha et gult kort også du" 

Jadda, da blire gøy og gå på kamp.

 

 

 

 

 

 

---------------------------

FCK
FFK
brigaderodhvit.com
95min med ekte kjærlighet.


FFK1903

Moderator

Ble medlem: 27 nov 03
Innlegg: 7068

Lagt til: 14 apr 08, 16:48
Jeg tror noe av skuffelsen ekspanderer jo mer man ser på TV2. De klarer jo å krype under på huden til folk og prøve å få alle til å tro at det er minst en dommerskandale i hver kamp. At Edvardsen er en dårlig dommer har vært en kjensgjerning i flere sesonger nå, men tviler på at resten av dommerstanden har gjort det så mye dårligere. Det er mest på grunn av TV2s sensasjonshunger at flere og flere sitter igjen med at dommerne er dårlige. Det er helt greit at dem tar for seg episodene som faktisk kan diskuteres, men å gjøre omtrent samtlige røde kort og straffer om til mulige dommerskandaler blir kjedelig i lengden.

Bjørnen

A-lagspiller
Ble medlem: 11 sep 03
Innlegg: 412

Lagt til: 15 apr 08, 14:05

Opprinnelig postet av RuneT
Har på følelsen av at hvis ikke noen ledertyper i dommerstanden setter ned beinet og går igjennom med de andre dommerne hva som er greit og ikke greit, spesielt i forhold til holding, og kanskje innføre et prikkesystem på de som dømmer helt rævva som Kebabsen gjør til stadighet, vil det bli helt horrible dømminger utover i sesongen!

5 prikker, og man må dømme 6 mnd i 2. divisjon, prikkfritt!

 

Ingen dommere i TL som heter Kebabsen.

---------------------------

MFK - Østfolds stolthet!


Bjørnen

A-lagspiller
Ble medlem: 11 sep 03
Innlegg: 412

Lagt til: 15 apr 08, 14:06

Opprinnelig postet av FFK1903
Jeg tror noe av skuffelsen ekspanderer jo mer man ser på TV2. De klarer jo å krype under på huden til folk og prøve å få alle til å tro at det er minst en dommerskandale i hver kamp. At Edvardsen er en dårlig dommer har vært en kjensgjerning i flere sesonger nå, men tviler på at resten av dommerstanden har gjort det så mye dårligere. Det er mest på grunn av TV2s sensasjonshunger at flere og flere sitter igjen med at dommerne er dårlige. Det er helt greit at dem tar for seg episodene som faktisk kan diskuteres, men å gjøre omtrent samtlige røde kort og straffer om til mulige dommerskandaler blir kjedelig i lengden.

 

Edvartsen har vært av de bedre så langt denne sesongen. Han skal ha kred for at han dømmer for holdning i trøya.

---------------------------

MFK - Østfolds stolthet!


Erikk

Landslagsspiller
Ble medlem: 20 jul 04
Innlegg: 3483

Lagt til: 15 apr 08, 15:55
Hvis Kebabsen har vært en av de bedre ser jeg fram til at du forteller hvem som har vært blandt de værre.

Bjørnen

A-lagspiller
Ble medlem: 11 sep 03
Innlegg: 412

Lagt til: 15 apr 08, 16:03
Først må du fortelle meg hvem det er du snakker om. Og hvorfor du bruker så barnslige kallenavn på noen.

---------------------------

MFK - Østfolds stolthet!


Erikk

Landslagsspiller
Ble medlem: 20 jul 04
Innlegg: 3483

Lagt til: 15 apr 08, 16:09
Barnslig.........Ja enig men morsomt. At du ikke vet hvem det siktes til er vel litt drøyt. (Mulig det har blitt litt for mye mosselukt på deg)

denialsander

Landslagsspiller
Ble medlem: 06 jul 05
Innlegg: 3236

Lagt til: 15 apr 08, 16:15
Er på langt nær alle som vet at Edvardsen har en historie med en kebab, serru. Men hva er det Edvardsen har gjort dårlig i år?

Med unntak av å misse en klokkeren hands - som han beklaget for å ikke ha sett - synes jeg han har virket ganske så god... MYE bedre enn jeg forventet, for å si det forsiktig. 

---------------------------

Pear Pimples for Hairy Fishnuts!


Rune

Juniorspiller
Ble medlem: 30 okt 05
Innlegg: 190

Lagt til: 15 apr 08, 16:17
Må si at jeg syns dommerne gjør en god jobb jeg da. Dette er tross alt deres hobby for flate. Skulle likt å sett noen av oss ha en hobby med så mye ansvar, og alltid kjeft av noen uansett med dritt betalt

---------------------------

hmm....


Lemmy

Landslagsspiller

Ble medlem: 16 jul 05
Innlegg: 2985

Lagt til: 15 apr 08, 16:33

Syns dommerne har startet veldig bra i år. Det har blitt mange kontroversielle episoder, noe jeg ikke ser på som så farlig. Dommerne er i ferd med å få bukt på trøyeholding, og da vil det bli vanskelig for spillerne i starten. Men dommerne vil legge seg på samme linje etterhvert, når noen først har begynt å slå ned på det.

Selv mener jeg det er positivt at det slås ned på holdingen i feltet. Azar Karadas og Vadim Demidov står som soleklare eksempler på hvor ille holdingen er blitt. Og dommerne har vært feige. De fleste har merket seg holdingen, men ikke tørt å blåse. Greit nok, siden man ved et par feil får dritt slengt i trynet fra så og si alle kanter i Norge.

Men jeg tror den tiden er over. Nå har spesielt Edvartsen satt en ny standard, og dommerne vil følge den. Spillerne vil venne seg til det, og det vil ikke bli så mye oppstyr rundt situasjonene. For er det egentlig sånn vi vil ha det? At vi etter denne serierunden husker Edvartsens feil når han ikke så handsen bedre enn prestasjonene til "Moa" for VIF? Sånn er det hvertfall for mange, og det kan vi takke media for!

---------------------------

If Everton were playing at the bottom of the garden, I`d pull the curtains.
-Bill Shankley-


Bjørnen

A-lagspiller
Ble medlem: 11 sep 03
Innlegg: 412

Lagt til: 15 apr 08, 18:39

Opprinnelig postet av Erikk
Barnslig.........Ja enig men morsomt. At du ikke vet hvem det siktes til er vel litt drøyt. (Mulig det har blitt litt for mye mosselukt på deg)

Nei morsomt er det slettes ikke. Det er drit barnslig. Og hvorfor kaller du ham det?

 

---------------------------

MFK - Østfolds stolthet!


Bjørnen

A-lagspiller
Ble medlem: 11 sep 03
Innlegg: 412

Lagt til: 15 apr 08, 18:40

Opprinnelig postet av denialsander
Er på langt nær alle som vet at Edvardsen har en historie med en kebab, serru. Men hva er det Edvardsen har gjort dårlig i år?

Med unntak av å misse en klokkeren hands - som han beklaget for å ikke ha sett - synes jeg han har virket ganske så god... MYE bedre enn jeg forventet, for å si det forsiktig. 

 

Enig!

 

---------------------------

MFK - Østfolds stolthet!


Bjørnen

A-lagspiller
Ble medlem: 11 sep 03
Innlegg: 412

Lagt til: 15 apr 08, 18:42

Opprinnelig postet av Rune
Må si at jeg syns dommerne gjør en god jobb jeg da. Dette er tross alt deres hobby for flate. Skulle likt å sett noen av oss ha en hobby med så mye ansvar, og alltid kjeft av noen uansett med dritt betalt

 

Hadde det bare vært kjeft så var jo det ille nok. Men når man bruker sjikane slik som en eller annen nisse gjør her så blir det hele forkastelig. Jeg vet at det er upopulært i skrive slikt, men å bruke slike kallenavn på ham får meg til å tenke på ord som "rasisme" og lignende. Og det holder vel selv dere FFK-fans dere for gode til?

---------------------------

MFK - Østfolds stolthet!


FFK1903

Moderator

Ble medlem: 27 nov 03
Innlegg: 7068

Lagt til: 15 apr 08, 19:27
Opprinnelig postet av Bjørnen
Nei morsomt er det slettes ikke. Det er drit barnslig. Og hvorfor kaller du ham det?


Men Glomme, ælvetrolla, ælverottene etc, det er voksen og stor humor? "Navnet" stammer vel fra en Stjernen-kamp så vidt jeg vet, ble vel kalt Norges største kebab etter noe dårlig dømming der.

Angående Edvardsen, jeg har bare lest litt her og der (får i grunn med meg få kamper i TL i år), så om han ikke har vært så ille som du skal ha det til, kan det muligens stemme det.

Memyselfandi

Juniorspiller
Ble medlem: 11 sep 07
Innlegg: 154

Lagt til: 15 apr 08, 20:30

Edvardsen har ikke vært nevneverdig konsekvent i sin fremferd hittil, han har en tendens til å trekke ting ut av sammenhengen ved å slå ned på EN spesiell hendelse for så å la X-antall lignende situasjoner passere. Spesielt i saker angående holding. Er forøvrig enig i at navn på en god matrett på en fyllesykesøndag er lite passende på en dommer..

---------------------------

Faen.... Ham-Kam spiller i tippeligaen igjen.............


Bjørnen

A-lagspiller
Ble medlem: 11 sep 03
Innlegg: 412

Lagt til: 15 apr 08, 22:16
Opprinnelig postet av FFK1903
Opprinnelig postet av Bjørnen
Nei morsomt er det slettes ikke. Det er drit barnslig. Og hvorfor kaller du ham det?


Men Glomme, ælvetrolla, ælverottene etc, det er voksen og stor humor? "Navnet" stammer vel fra en Stjernen-kamp så vidt jeg vet, ble vel kalt Norges største kebab etter noe dårlig dømming der.

Angående Edvardsen, jeg har bare lest litt her og der (får i grunn med meg få kamper i TL i år), så om han ikke har vært så ille som du skal ha det til, kan det muligens stemme det.


De begrepene stikker ikke dypere enn at den enkelte FFK-supporter ikke skal ta det så jævlig seriøst. Skuffende lite fantasi om MFK i FFK-land forresten.

Å kalle Edvartsen for det noen gjør her er grisete og rasistisk. Det er vel derfor fyren har vært hundset bestandig også tenker jeg. Fordi han har litt mer pigment i huden enn hva som er vanlig blant norske dommere. Fotballupportere er enkle sånn.

---------------------------

MFK - Østfolds stolthet!



Flat Trådet Nøstet
Side 1 av 2 1

Copyright © ffksupporter.net 2003-2023 | Kontakt oss på support@ffksupporter.net

Ansvarlig redaktør: Øystein Holt, ffksupporter.net

17/02/2024 15:30 | 3147bc24