Husk meg
Brukernavn
Passord

Før kampen: FFK - Bodø Glimt (4. serierunde)

Flat Trådet Nøstet
Side 5 av 5 5

Asgeir

Landslagsspiller

Ble medlem: 20 mai 04
Innlegg: 1048

Lagt til: 18 apr 08, 00:23
Opprinnelig postet av Kent
Du har ikke så mye tro på de to seneste investeringene til FFK? Eller er det mangel på hurtighet hos sidebackene du er redd for?

Er Wallas så treig å svak defensivt som mange her skal ha det til eller er de påstandene litt "forum" konstruert?

(Jeg har ikke sett FFK live så langt i år da jeg oppholder meg i utlandet så jeg har ikke fått gjort opp noen sterk personlig mening om de defensive kvalitetene til Wallas foreløpig.)

Jeg synes Ophaug ser ut som en veldig bra stopper, men ikke så bra bekk. Han eier ikke offensive fibre i kroppen, og kan med fordel byttes ut til fordel for PAC, IMØ. Vi trenger gode folk på stopperplass, og hans sjans kommer nok.

Wallace har litt for mange offensive fibre i kroppen, i mine øyne, men til tross for dette er han ikke svært rask, og har store problemer mann mot mann. Jeg frykter vingspillet til B/G, og lurer på om Wallace kan få seg en start på benken. Han trenger imidlertid defensiv erfaring, men dette er en balansegang; Erfaring betyr spilletid, opplæring betyr feil...

Jeg tror imidlertid at vi har en tropp hvor alle spillere tåler en kamp eller to på benken, kanskje med unntak av Gashi som ser ut til å mistrives intenst i den situasjonen...

Det er også åpenbart at vi trenger en høyrebekk som er defensivt god, og samtidig har offensive evner, og PAC må spilles inn, for han må åpenbart brukes mye i denne posisjonen også iår, til tross for Ophaug. Mot hodesterke krigelag er nok Ophaug spilleren som må brukes.

Både defensivt og offensivt synes jeg vi har fått litt dårlig balanse bakerst, spesielt når Wallace og Ophaug er på hver sin side. For mye offensiv kraft på venstre, og altfor lite på høyre. Jeg synes forøvrig at Wallace ikke er så dårlig defensivt som folk her gir inntryk av, men jeg synes i og for seg også at han ikke er så god offensivt som folk her sier.

Kent

Landslagsspiller

Ble medlem: 12 feb 04
Innlegg: 878

Lagt til: 18 apr 08, 11:38
Endret: 18 apr 08, 11:45
Opprinnelig postet av Lemmy

Til Kent, hva er galt med å la spillere debutere i de kampene det er minst press? Thomassen har et talent vi kan få bruk for, og han er en fin spiller å sette inn dersom vi skulle få en skade på Wallace eller lignende. Da kan det være en ulempe å la ham debutere borte mot LSK eller noe, isteden for å la ham få en kamp på Fredrikstad Stadion mot Molde? Han kommer til å få spille i år, og etter min mening er det dumt å kaste ham inn i en tøff batalje på bortebane..

Begynner FFK å tenke slik melder de seg rett inn i nedrykksstriden! Det er ingen enkle kamper i Tippeligaen, skal FFK bli ett topplag må de yte 110% i hver kamp, også i det du mener er enkle hjemmekamper. Se bare på hva som skjedde på slutten av sesongen i fjor og i cupen. Hvor gode tror du vi er?


Lemmy

Landslagsspiller

Ble medlem: 16 jul 05
Innlegg: 2985

Lagt til: 18 apr 08, 16:26

Mm, og det blir hvertfall sånn i de neste sesongene hvis vi ikke satser på talenter også. For hvis jeg tolker deg riktig, så mener du at Thomassen skal debutere når vi har skade på Wallace eller lignende? Hvis FFK tenker sånn, da melder de seg rett ned i nedryksstriden om et par år. Vi kan ikke forvente oss Gashi/Wehrman/Barsom-investeringer hvert år, og da må vi satse på talenter. For det første er det billigere, for det andre kan vi tjene penger på sikt.

Skal Thomassen, og andre unggutter, utvikle seg må de få spilletid. Om han er ikke er god nok nå, åssen skal han da bli det uten spilletid på øverste nivå? Om Tarik ikke hadde fått sjansen når han fikk den, hadde vi vært et mye dårligere lag med mye mindre penger om et år. Selvfølgelig var han bedre enn det Thomassen er nå, men jeg tror ikke man blir så mye bedre av å trene med A-laget. Man trenger spilletid i Tippeligaen for å få kjenne på nivået, så se hva man sliter på og jobbe med det på trening..

---------------------------

If Everton were playing at the bottom of the garden, I`d pull the curtains.
-Bill Shankley-


Patrioten

Landslagsspiller

Ble medlem: 06 jun 03
Innlegg: 9586

Lagt til: 18 apr 08, 16:55

Birkir klar for kamp igjen

Nok en gladmelding for Bodø/Glimt: Birkir Bjarnason er friskmeldt foran Fredrikstad-kampen.

www.an.no/glimt/article3483854.ece


Patrioten

Landslagsspiller

Ble medlem: 06 jun 03
Innlegg: 9586

Lagt til: 18 apr 08, 18:34
Endret: 18 apr 08, 19:39
Billettrush de siste dagene
 

Men det er fortsatt en del igjen.
– Kjempetrykk

Markedssjefen fikk siste oppdaterte billett-tall tidlig fredag ettermiddag. De viser at det per i dag fremdeles er rundt 1800 billetter tilgengelig.

Rune Haugen

Landslagsspiller

Ble medlem: 01 sep 03
Innlegg: 6643

Lagt til: 18 apr 08, 19:37
Endret: 18 apr 08, 19:39
Opprinnelig postet av Patrioten
Billettrush de siste dagene

Men det er fortsatt en del igjen.
– Kjempetrykk

Markedssjefen fikk siste oppdaterte billett-tall tidlig fredag ettermiddag. De viser at det per i dag fremdeles er rundt 1800 billetter tilgengelig.

Tror det blir bedre enn mot Molde

Skulle bare mangle. Blir det ikke det blir jeg skuffa.


1947modell

Landslagsspiller

Ble medlem: 03 mai 07
Innlegg: 828

Lagt til: 18 apr 08, 20:10
Opprinnelig postet av Rune Haugen
Opprinnelig postet av Patrioten
Billettrush de siste dagene

Men det er fortsatt en del igjen.
– Kjempetrykk

Markedssjefen fikk siste oppdaterte billett-tall tidlig fredag ettermiddag. De viser at det per i dag fremdeles er rundt 1800 billetter tilgengelig.

Tror det blir bedre enn mot Molde

Skulle bare mangle. Blir det ikke det blir jeg skuffa.

Jeg kommer med 2 fra Tromsø. Bare seier er godt nok denne mandagen. Må jo støtte opp Rune, ikke sant ?

Rune Haugen

Landslagsspiller

Ble medlem: 01 sep 03
Innlegg: 6643

Lagt til: 18 apr 08, 21:25
Opprinnelig postet av 1947modell
Opprinnelig postet av Rune Haugen
Opprinnelig postet av Patrioten
Billettrush de siste dagene

Men det er fortsatt en del igjen.
– Kjempetrykk

Markedssjefen fikk siste oppdaterte billett-tall tidlig fredag ettermiddag. De viser at det per i dag fremdeles er rundt 1800 billetter tilgengelig.

Tror det blir bedre enn mot Molde

Skulle bare mangle. Blir det ikke det blir jeg skuffa.

Jeg kommer med 2 fra Tromsø. Bare seier er godt nok denne mandagen. Må jo støtte opp Rune, ikke sant ?

Selvfølgelig, jeg kommer som vanlig jeg.


Patrioten

Landslagsspiller

Ble medlem: 06 jun 03
Innlegg: 9586

Lagt til: 19 apr 08, 13:11

Thaigo ut med skade

Thiago Martins måtte avbryte treningen etter et sammenstøt med Tani Stafsula på dagens trening.

www.an.no/glimt/article3485733.ece


solano2

Landslagsspiller
Ble medlem: 30 mar 07
Innlegg: 1217

Lagt til: 19 apr 08, 13:15
Men han spiller selvfølgelig mot FFK...

Holters

Ansvarlig redaktør

Ble medlem: 23 mar 03
Innlegg: 10060

Lagt til: 19 apr 08, 18:45
ffksupporter.net:
Forhåndsrapport og "analyse" av mandagens motstander Bodø/Glimt.

www.ffksupporter.net/nyheter/nyhet.php?id=1445

---------------------------

Har du lest forumets retningslinjer?


danan

Landslagsspiller

Ble medlem: 01 aug 06
Innlegg: 804

Lagt til: 21 apr 08, 16:52
Nå er jeg skikkelig klar for kamp! Lenge siden jeg gledet meg såpass til en FFK kamp. Håper gutta på banen innfrir.

---------------------------

Libertà per gli Ultras!

http://www.brigaderodhvit.com


Aspmyra

Bedriftsspiller
Ble medlem: 28 nov 07
Innlegg: 9

Lagt til: 21 apr 08, 16:58
Det kommer ikke så mange gule på kamp i dag. Så det kommer til å bli rimelig tomt på bortesupporterplassene.
Rundt 100 stykk tror jeg det ligger på.

---------------------------

Heia Glimt! :)


FFK1903

Moderator

Ble medlem: 27 nov 03
Innlegg: 7068

Lagt til: 21 apr 08, 17:03
Det er vel et greit antall det, tatt i betrakning at det er mandagskamp med lang reiseavstand?

Bah, har skikkelig dårlig følelse før kampen!

JonFT

A-lagspiller
Ble medlem: 05 apr 04
Innlegg: 281

Lagt til: 21 apr 08, 17:16
Har en god følelse i dag, tror vi vinner nok til å innta tabelltopp. Men gutta må spille opp mot sitt beste, for BG er ikke noe lett lag å slå! Noen som vet noe mer om laget i dag?

---------------------------

FFK og Leeds United



Flat Trådet Nøstet
Side 5 av 5 5

Copyright © ffksupporter.net 2003-2023 | Kontakt oss på support@ffksupporter.net

Ansvarlig redaktør: Øystein Holt, ffksupporter.net

13/04/2024 21:38 | 6784f4c3