Husk meg
Brukernavn
Passord

Status på Fofana?

Flat Trådet Nøstet
Side 1 av 1 1

Lemmy

Landslagsspiller

Ble medlem: 16 jul 05
Innlegg: 2985

Lagt til: 11 apr 08, 14:13

Noen som vet åssen det går med ham? Det ble jo anslått fire ukers skadeopphold etter strekken han fikk i låret.. Noen som vet om han er "godt i rute"? Hadde vært morsomt å fått ham på banen igjen snart, har troa på ham fremover!

Og en strekk bak i låret er kjip. Sitter den i hamstringsmuskulaturen er det veldig vondt, og den er veldig lett å slå opp igjen når man først har fått den. Bjørn Helge Riise har jo også fått strekk i baksiden av låret nå også, så det er jo en vanlig skade. Faktisk er det den mest vanlige skaden fotballspillere pleiere å få, ligger foran blåtå og lyskestrekk..

Håper og tror FFKs medisinske apparat tar godt vare på ham. :) Noen som vet om de bruker Skanlab 25 i legeteamet? Det apparatet er jo veldig populært, og jeg vet at det er mange landslag i forskjellige sporter som "kurerer" strekker med den..

---------------------------

If Everton were playing at the bottom of the garden, I`d pull the curtains.
-Bill Shankley-


Superkjegle

A-lagspiller

Ble medlem: 01 nov 04
Innlegg: 246

Lagt til: 11 apr 08, 14:52
Hvordan er egentlig statusen på Fofana og Kouadio nå, er det fortsatt en engelsk klubb som har rettighetene dersom de blir gode nok? Hvor lenge har de igjen av kontraktene sine forresten, har vi ikke denne infoen ett sted her?

---------------------------

GÅ SJÆL RHINO!


Espen

A-lagspiller

Ble medlem: 28 okt 03
Innlegg: 668

Lagt til: 11 apr 08, 14:55
Opprinnelig postet av Lemmy

Og en strekk bak i låret er kjip. Sitter den i hamstringsmuskulaturen er det veldig vondt, og den er veldig lett å slå opp igjen når man først har fått den. Bjørn Helge Riise har jo også fått strekk i baksiden av låret nå også, så det er jo en vanlig skade. Faktisk er det den mest vanlige skaden fotballspillere pleiere å få, ligger foran blåtå og lyskestrekk..

Dæven - dette var imponerende kunnskap om strekkskader! Håper du er fysioterapeut eller lignende, og ikke bare vanlig supporter... ;-)

Er ellers helt enig i at Fofana kan bli bra i år (forutsatt at ikke hamstringsmuskulaturen lager trøbbel, selvsagt..hehe...)

Håper også at Kouadio fortsetter den gode trenden fra i fjor høst. Syntes han viste en bedre formstigning enn Fofana, faktisk.


Holters

Ansvarlig redaktør

Ble medlem: 23 mar 03
Innlegg: 10060

Lagt til: 11 apr 08, 14:55
Endret: 11 apr 08, 14:59
De er på utlån fra Charlton til FFK ut 2009.

Og angående Hamstringskader, så er vel Nordic Hamstring-øvelsen det hotteste innen forebygging fortsatt?

www.klokeavskade.no/no/Prosjekter/056---Forebygging-av-strekkskader-i-hamstrings-i-fotball/

www.klokeavskade.no/no/Prosje(...)-i-hamstrings-i-fotball/Treningsprogram-Nordic-Hamstrings-/

---------------------------

Har du lest forumets retningslinjer?


Lemmy

Landslagsspiller

Ble medlem: 16 jul 05
Innlegg: 2985

Lagt til: 11 apr 08, 18:45
Endret: 11 apr 08, 18:50

Hehe. Har selv slitt med strekk i hamstringsen og litt fikk jeg da med meg. :)

De linkene Holters viser til er bra. De øvelsene hjalp meg veldig mye, og ga resultater. Og som tidligere nevnt, håper FFKs legeteam bruker Skanlab 25 på ham, den er svært effektfull! Gir varme dypt inn i muskelen..

Forresten: På www.fredrikstadfk.no står det at han sliter med en lyskeskade.. Men det er vel feil? Eller..?

---------------------------

If Everton were playing at the bottom of the garden, I`d pull the curtains.
-Bill Shankley-


Erlend20

Juniorspiller

Ble medlem: 23 apr 06
Innlegg: 79

Lagt til: 12 apr 08, 16:26
Hei!
Ja, FFK bruker Skanlab.. Og Fofana trente med juniorlaget i dag..

---------------------------

Ære være Fredrikstad



Flat Trådet Nøstet
Side 1 av 1 1

Copyright © ffksupporter.net 2003-2023 | Kontakt oss på support@ffksupporter.net

Ansvarlig redaktør: Øystein Holt, ffksupporter.net

13/04/2024 21:38 | 6784f4c3