Husk meg
Brukernavn
Passord

Landslaget mot Montenegro.

Flat Trådet Nøstet
Side 1 av 2 1

Fredd

Landslagsspiller

Ble medlem: 24 mar 03
Innlegg: 1206

Lagt til: 03 mar 08, 12:47

Troppen er da klart:

Hentet fra dagbladet.no.

TROPPEN MOT MONTENEGRO:
Rune Almenning Jarstein - Rosenborg                    

Håkon Opdal - Brann                            

Martin Andresen - Vålerenga                   

Eirik Bakke - Brann                          

John Carew - Aston Villa                    

Erik Hagen - Wigan                           

Brede Hangeland - Fulham                          

Thorstein Helstad - Brann                           

Jon Inge Høiland - Stabæk                   

Steffen Iversen - Rosenborg                    

Erik Nevland - Fulham                          

Morten Gamst Pedersen - Blackburn                     

Tore Reginiussen - Tromsø                        

Bjørn Helge Riise - Lillestrøm                      

John Arne Riise - Liverpool                        

Per Ciljan Skjelbred - Rosenborg                  

Jan Gunnar Solli - Brann                            

Jarl-André Storbæk - Vålerenga                      

Fredrik Strømstad - Start         

----------------------------------------

Skjønner mindre og mindre. Satser på mange gamle travere som ikke har prestert på landslaget på evigheter. (Gamst, Høiland, Iversen ++) Godt han satser på Reginiussen da. Eneste lyspunktet i dette uttaket.

---------------------------

Fredd


GurrBass

Landslagsspiller

Ble medlem: 03 jul 05
Innlegg: 1827

Lagt til: 03 mar 08, 13:21
Syntes også at det er litt merkelig at Strømstad på død og liv skal bli tatt ut..... Men men,da er det vel sikkert håp for andre adecco-spillere også!?

---------------------------

FFK,klubben i mitt hjerte :-)


Rune Haugen

Landslagsspiller

Ble medlem: 01 sep 03
Innlegg: 6643

Lagt til: 03 mar 08, 14:40
Har Montenegro eget landslag ?? Er ikke dette fortsatt en del sammen med Serbia fortsatt ?? Nemlig Serbia og Montenegro. Jeg skal forøvrig til Montenegro i juni.

Per Egil

Moderator

Ble medlem: 01 apr 05
Innlegg: 2141

Lagt til: 03 mar 08, 14:50
Montenegro erklærte seg selvstendig i mai 2006 og ble medlem av FN i juni samme år.

---------------------------

"Nothing in all the world is more dangerous than sincere ignorance and conscientious stupidity"
- Dr. Martin Luther King, Jr.


Rune Haugen

Landslagsspiller

Ble medlem: 01 sep 03
Innlegg: 6643

Lagt til: 03 mar 08, 15:02

Rart ikke Serbia satte seg på bakbeina der å da.

 


Lemmy

Landslagsspiller

Ble medlem: 16 jul 05
Innlegg: 2985

Lagt til: 03 mar 08, 16:24

Herregud, for et uttak.. Hva er vitsen med treningskamper hvis man ikke skal prøve noe nytt? Jeg er 100% sikker på at sultne gutter som feks Tarik og Gashi( mange andre rundt om i Norge, det er bare eksempler fra FFK) ville gjort en mye, mye bedre jobb enn de overbetalte liksomproffene som spilte utpå der.

Hva har Gamst Pedersen gjort, egentlig? Greit nok at han er dårlig på landslaget, men nå er han faktisk dårlig i sin egen klubb også.

Vi har massevis av strålende gode talenter rundt om i landet, men det er jo ikke vitsen når de ikke får prøvd seg. Bjørn Helge Riise har nettopp operert lysken, ville det ikke da vært naturlig å gi en ung, helt frisk spiller sjansen isteden? Toppene i norsk fotball kan beklage seg over at nivået på talentutviklingen er for dårlig, men kanskje de bør tenke litt på hvilke signaler de sender ut når ikke unggutta får sjansen?

Syns som sagt vitsen med treningskamper forsvinnerr litt når man bare skal "safe" med de litt eldre utenlandsproffene.

---------------------------

If Everton were playing at the bottom of the garden, I`d pull the curtains.
-Bill Shankley-


Bob Page

Landslagsspiller

Ble medlem: 16 jan 06
Innlegg: 4914

Lagt til: 03 mar 08, 20:48
Opprinnelig postet av Lemmy

Toppene i norsk fotball kan beklage seg over at nivået på talentutviklingen er for dårlig, men kanskje de bør tenke litt på hvilke signaler de sender ut når ikke unggutta får sjansen?

Syns som sagt vitsen med treningskamper forsvinnerr litt når man bare skal "safe" med de litt eldre utenlandsproffene.

---------------------------

Et lag skal rykke direkte ned fra TL i år, og det skal bli HamKam...
----
Vi har fått Wallace, når får vi Grommit ?
------
FFK - Østfolds stolthet


Per Egil

Moderator

Ble medlem: 01 apr 05
Innlegg: 2141

Lagt til: 03 mar 08, 21:07
Endret: 03 mar 08, 21:11
Opprinnelig postet av Rune Haugen
Rart ikke Serbia satte seg på bakbeina der å da.

Det er ikke meningen å spore av tråden til en politisk-historisk utgreing, men føderasjonen Serbia & Montenegro var en løs sammenslutning av to forholdsvis autonome republikker hvor majoriteten av befolkningen var serbere. Serbia annerkjente Montenegro som en selvstendig republikk og vise versa.

Når det gjelder Kosovo er saken en ganske annen siden serberne historisk ser på dette området som en del av Serbia. Derfor har det blitt leven som følge av Kosovos uavhengighetserklæring.

Sånn, tilbake til fotballpreiket.

Mvh
Historielærer Per Egil

---------------------------

"Nothing in all the world is more dangerous than sincere ignorance and conscientious stupidity"
- Dr. Martin Luther King, Jr.


Costanza

Landslagsspiller

Ble medlem: 23 mar 03
Innlegg: 6579

Lagt til: 03 mar 08, 21:41
Endret: 03 mar 08, 21:43
Opprinnelig postet av Lemmy

Herregud, for et uttak.. Hva er vitsen med treningskamper hvis man ikke skal prøve noe nytt?


Sterkt uenig. For å snu på det: hva er vitsen med treningskamper hvis det ikke er for å se og drille sammen en kjerne av spillere som skal spille viktige kamper fremover for landslaget?

Det nytter ikke å bytte ut halve troppen fra privatlandskamp til privatlandskamp. Og nå har Hareide faktisk "vraket" hele seks spillere fra Wales-troppen, og blant annet tatt opp en meget spennende U21-landslagsspiller i Tore Reginiussen. Samtidig beholder han stammen i troppen og har funnet en fin mix av unge og etablerte spillere. Skjønner ikke hva som er så hårreisende med dette uttaket.

Eneste jeg stusser litt over er kanskje at Petter Vaagan Moen ikke er med. Tarik Elyouniussi har sikkert også vært med i vurderingen.

Men ellers er uttaket logisk og fornuftig fra en landslagstrener som ser viktigheten av kontinuitet, men som samtidig ikke er redd for å gjøre enkelte forandringer, slik som inntaket av Reginiussen illustrerer. Det er veldig mye bedre å hente inn 1-3 nye spillere per samling og la de få sjansen sammen med etablerte landslagsspillere, enn å bytte ut halve troppen og slippe innpå 5-6 nye talenter hver gang. Hvilke svar får man av det, og hvilken verdi får da en privatlandskamp som tross alt er en av veldig få landslagssamlinger for et landslag som sårt trenger å bruke tiden på å forbedre samhandling?

Da får man heller sette av tid på vinteren til egne samlinger for talenter og de som ligger i sjiktet bak landslaget, sånn som er gjort tidligere med mindre vellykkede turer til f.eks. USA, Asia og Australia. De få privatlandskampene vi har per år som er ment som trening til viktig kvalik-kamper kan ikke brukes til eksperimentering.

Nugattistjerna

A-lagspiller
Ble medlem: 21 nov 06
Innlegg: 492

Lagt til: 03 mar 08, 21:55

Ser på tekst-tv at flertallet av den norske befolkning synes Hareide er rett mann for det norske landslaget (53%). Jeg er absolutt ikke enig i det. Jeg er blant de 13 % som synes han ikke er rett mann. Synes han lar seg styre av mediene og tilfører laget lite. Har faktisk ikke noe tro på kvalikken til neste VM, et bra resultat er 3.plass. Nei, kjør opp masse unge spillere og bygg opp et nytt lag med en ny trener.

Er dere blant de 53%?


Fredd

Landslagsspiller

Ble medlem: 24 mar 03
Innlegg: 1206

Lagt til: 03 mar 08, 22:04
Opprinnelig postet av Nugattistjerna

Er dere blant de 53%?

Nei! Blant de 13% jeg også....

---------------------------

Fredd


Martin

Landslagsspiller

Ble medlem: 23 sep 06
Innlegg: 1124

Lagt til: 03 mar 08, 22:37

Jeg er også blant dem 13 %

Tilbake til topic: litt morsomt att strømstad får vere på landslaget mens hæstad ikke får det,

selv om han var redd for og miste plassen på landslaget og gjikk dermed til VIF.


Rune Haugen

Landslagsspiller

Ble medlem: 01 sep 03
Innlegg: 6643

Lagt til: 04 mar 08, 12:21
Jeg er blant de 13 % også. Man kan omtrent ikke se forskjell på hva Hareide tilfører enn det Semb gjorde.

Bjørnen

A-lagspiller
Ble medlem: 11 sep 03
Innlegg: 412

Lagt til: 04 mar 08, 12:53

Opprinnelig postet av Rune Haugen
Jeg er blant de 13 % også. Man kan omtrent ikke se forskjell på hva Hareide tilfører enn det Semb gjorde.

 

Semb gjorde det veldig bra han.

 

Men det er jo så populært å ikke forholde seg til fakta når det gjelder landslagssjefer.

---------------------------

MFK - Østfolds stolthet!


Lemmy

Landslagsspiller

Ble medlem: 16 jul 05
Innlegg: 2985

Lagt til: 04 mar 08, 13:35

Hareide har uttalt at Hæstad og Grindheim skal få stabilisere seg i deres nye klubber først, Martin.

Til Costanza. Kan se meg enig i at det er lurere å ta med 1-3 debutanter på landslaget av gangen, men hvor er de spillerne som faktisk prøver å få til noe i klubbene deres? Ardian Gashi, Vaagan Moen(som du nevner), noen av Lyns talenter, Espen Ruud, Espen Hoff eller Joakim Austnes?

Det ville jo vært en perfekt kamp for et par av dem å få prøvd seg i. Uten for stort press, blandet med et par proffer. For som du nevner, det er veldig viktig at det er en fast stamme i landslaget. Mener at Hangeland, Andresen, Carew, Riise og Storbæk hvertfall bør være i den stammen. Spillere som presterer.

Gamst Pedersen er ikke så dårlig som alle skal ha det til på landslaget, men han er heller ikke god! Som englandsproff i en av de høyere klubbene burde han gå frem med et godt eksempel. Det gjør han så absolutt ikke. Tror ikke det går på holdninger, men han får det rett og slett ikke til. Kanskje han trenger en pause fra landslaget tilogmed, at det vil gjøre ham bedre? Hvem vet? Noe bør hvertfall gjøres!

---------------------------

If Everton were playing at the bottom of the garden, I`d pull the curtains.
-Bill Shankley-


Rune Haugen

Landslagsspiller

Ble medlem: 01 sep 03
Innlegg: 6643

Lagt til: 04 mar 08, 15:54
Opprinnelig postet av Bjørnen

Opprinnelig postet av Rune Haugen
Jeg er blant de 13 % også. Man kan omtrent ikke se forskjell på hva Hareide tilfører enn det Semb gjorde.

 

Semb gjorde det veldig bra han.

 

Men det er jo så populært å ikke forholde seg til fakta når det gjelder landslagssjefer.

Sånn jeg ser det så tok han over et bra landslag etter Drillo, og derfor dryppa det et EM-sluttspill på han. Etterhvert når han måtte gjøre noe sjøl så funka det ikke. Og Hareide har overtatt dritt etter Semb, og heller ikke hatt noen utvikling. På meg så virker det ikke som hverken Semb eller Hareide har noen plan overhode.


Erikk

Landslagsspiller
Ble medlem: 20 jul 04
Innlegg: 3483

Lagt til: 04 mar 08, 16:02
Men kan vi ikke se det slik at landslaget overpresterte under Drillo?

Rune Haugen

Landslagsspiller

Ble medlem: 01 sep 03
Innlegg: 6643

Lagt til: 04 mar 08, 16:45

Opprinnelig postet av Erikk
Men kan vi ikke se det slik at landslaget overpresterte under Drillo?

Nei, det gjør jeg ikke. Drillo tok ut spillere etter sitt system. Ikke bare overtok spillere etter sin forgjenger. Det er det de andre gjør feil. De har ingen plan som jeg skriver hele tiden.


Cosmic

Knøttespiller
Ble medlem: 18 okt 04
Innlegg: 52

Lagt til: 07 mar 08, 14:28
Opprinnelig postet av Rune Haugen

Opprinnelig postet av Erikk
Men kan vi ikke se det slik at landslaget overpresterte under Drillo?

Nei, det gjør jeg ikke. Drillo tok ut spillere etter sitt system. Ikke bare overtok spillere etter sin forgjenger. Det er det de andre gjør feil. De har ingen plan som jeg skriver hele tiden.

Drillo var ekstremt heldig med generasjonen av spillere han hadde til rådighet. Bare se på landslagets forsvar nå og under Drillo. Fremgangene den gang var basert på ekstrem defensiv organisering, og vi hadde forsvarsspillere i den absolutte verdensklasse (Rune Bratseth, Henning Berg, Ronny Johnsen for å nevne 3. Kan vel forøvrig også ta med at vi hadde mer solide keepere). I dag har vi en avdanka benkesliter i russisk klubb med klippekort i midtforsvaret til Norge. I tillegg så har man i dag en situasjon hvor mange av de største fotballnasjonene også har strammet opp organiseringen, og man får langt sjeldenere billige kontringsmål mot lag som tidligere kunne gå langt mer ukritisk i angrep.

 

Når det er sagt, så ser jeg også helst at Hareide pakker kofferten og pensjonerer seg på Møre :)

---------------------------

- Cosmic

«Du prate som en gud, men spælle som ei fett» - Odd Iversen til Kaptein Eggen, som scoret selvmål.


Holters

Ansvarlig redaktør

Ble medlem: 23 mar 03
Innlegg: 10060

Lagt til: 07 mar 08, 14:34
Endret: 07 mar 08, 14:40
Det blir vel en høna og egget-diskusjon?

Det går like greit an å argumentere for at vi fikk den generasjonen med spillere på grunn av Drillos suksess med landslaget: De ble attraktive for utlandet grunnet gode landslagsprestasjoner, og dessuten var prisnivået gunstig. Nå per i dag suger landslaget, prisnivået er høyt, og folk får ikke muligheten til å utvikle seg i store utenlandske klubber. Dessuten var Drillo ekstremt dyktig til å plukke ut spillertyper som passet sin filosofi.

---------------------------

Har du lest forumets retningslinjer?



Flat Trådet Nøstet
Side 1 av 2 1

Copyright © ffksupporter.net 2003-2023 | Kontakt oss på support@ffksupporter.net

Ansvarlig redaktør: Øystein Holt, ffksupporter.net

17/02/2024 15:30 | 3147bc24