Husk meg
Brukernavn
Passord

Tabelltips 2008

Flat Trådet Nøstet
Side 8 av 8 8

Magnum

Landslagsspiller

Ble medlem: 31 aug 06
Innlegg: 1291

Lagt til: 28 mar 08, 09:37

Det mest forfriskende med medienes tabelltips i år (som vanlig ser de jo dog ut til å stort sett være basert på "tenk på et tall"-metoden, ikke ulikt kulturanmeldelsene deres), er at de ikke automatisk plasserer Rosenborg på første plass lenger. På det punktet er jeg enig med dem. Jeg er helt garantert farga litt av personlige preferanser (har ingenting imot - liker egentlig - Trøndelag og trøndere som sådan, men er dritt lei av Rosenborg-dominanse). Jeg trur fortsatt Rosenborg kommer til å være med i toppen av norsk fotball i åra framover, men den store dominansen fra (Nils Arne) Eggen-tida og innkassering av seriegull sånn omtrent i august, trur jeg er borte for godt - og takk for det!

Jeg trur ikke Rosenborg vil ta gull i år. Det kan selvfølgelig skje, men da kommer det nok til å være mer snakk om marginer enn dominanse. Jeg trur de vil trenge noen år på å bygge seg opp igjen før de når gamle høyder, og innen den tid håper jeg at også flere andre lag (blant dem forhåpentligvis FFK) vil ha klart å nå opp på samme nivå. Når jeg lar hjertet tale, så håper jeg at det blir mange år før Rosenborg klarer å kjempe helt i toppen igjen. En tur ned i vikarbyråligaen kunne også være forfriskende for dem. Dessverre innser jeg vel at mulighetene for akkurat dét er relativt små.

Mine tips:

Jeg vil tippe at Rosenborg havner et eller annet sted oppe blant topp 5 i år, i hvert fall overveiende sannsynlig på øvre halvdel av tabellen (men så lenge det er mulig, har man jo et lite håp om nedre). Jeg er ganske trygg på at de ikke vinner.

FFK tipper jeg også på øvre halvdel - for real denne gangen. Topp 5 hadde jo smakt fortreffelig, og klarer guttæne for en gangs skyld å skjerpe seg på bortebane, så burde det være mulig også.

På nedrykksplass håper jeg naturligvis - som så mange - på HamKam. Det ser vel kanskje (før første spark er tatt, riktignok) mer sannsynlig ut med en annen kandidat, men håpet lever!

Forøvrig avstår jeg fra tippekonkurransen og tar spenninga utover sesongen.

---------------------------

Svensk magi!


Per Egil

Moderator

Ble medlem: 01 apr 05
Innlegg: 2141

Lagt til: 28 mar 08, 10:43
Davy Wathne tipper oss på 7. plass, foran Brann.

---------------------------

"Nothing in all the world is more dangerous than sincere ignorance and conscientious stupidity"
- Dr. Martin Luther King, Jr.


Scout

Landslagsspiller

Ble medlem: 23 aug 05
Innlegg: 1210

Lagt til: 28 mar 08, 17:01
Med denne sidens tabelltips i boks (ja, jeg vet at førsteplassen ikke står oppført, men det er jo bare ett lag igjen ) så må jeg berømme moderatorene for et meget friskt og dristig tabelltips. Tabelltipset er veldig godt, og analysene av hvert lag har vært fin lesning.

Det friskeste med tabellen er dumpekandidaten og serievinneren. Det er ikke mange som våger å tippe som dere med Strømsgodset sist, og Stabæk på topp. Det er bra det, det viser at dere har baller! Ikke har dere noen typisk tabellsynsing som "ekspertene" heller.

Stå på boys, og gratulerer og takk i samme slengen for 5 år med ffksupporter.net!

---------------------------

Gi oss tilbake "4-4-2" og Tippekampen med Arne Scheie!
Fortsatt god bedring Dagfinn.


Pilt

Knøttespiller
Ble medlem: 15 jul 07
Innlegg: 73

Lagt til: 29 mar 08, 15:52
1 Brann
2 Viking
3 Rbk
4 LSK
5 Vålerenga
6 Tromsø
7 Stabæk
8 Fredrikstad
9 Aalesund
10 Strømsgodset
11 Lyn
12 Ham/Kam
13 Molde
14 Bodø/Glimt

Aspmyra

Bedriftsspiller
Ble medlem: 28 nov 07
Innlegg: 9

Lagt til: 31 mar 08, 02:37

Opprinnelig postet av denialsander

14. Bodø/Glimt
Ett lag rykker rett ned i årets sesong og det blir B/G. Sørensen og Berg er veteranene (snart må rullatoren parkeres utenfor klubbhuset) som de håper skal bidra til å løfte et lag som kun har en solid del – angrepet. Små økonomiske ressurser, ingen ny stadiondel til å hente penger og store skadeproblemer før sesongstart gjør at B/G får en sesongstart de ikke henter seg inn igjen fra. Direkte nedrykk er et faktum og vi slipper en lang tur nordover neste sesong...

---------------------------

Heia Glimt! :)


Magnum

Landslagsspiller

Ble medlem: 31 aug 06
Innlegg: 1291

Lagt til: 03 nov 08, 09:54

De fleste tabelltips, både her og rundt omkring hos "ekspertene", gikk som vanlig i dass.

Sjøl var jeg meget beskjeden i tippinga mi, med tilsvarende mindre sjanse for å drite meg ut:

* FFK på øvre halvdel, og øyna mulighet for topp 5 ved skjerping i bortekampene
* RBK på topp fem - ikke gull
* Håp om nedrykk for HamKam

Som sagt, innsatsen i tippinga var ikke stor, og da kan en ikke forvente å cashe inn de store gevinstene heller. Men jeg trur jeg skal si meg fornøyd med den femtilappen her:

2: FFK
5: RBK
14: HamKam

---------------------------

Hater hat!


Patrioten

Landslagsspiller

Ble medlem: 06 jun 03
Innlegg: 9586

Lagt til: 03 nov 08, 10:02

Opprinnelig postet av bateman
unibet er en utrolig bra bettingside, men kommer til kort på oddsen på TL vinner. surfet rundt og fant FFK som seriemestere til 65 i odds på betsafe,com! undertegnede smalt inn 100spenn = en potensiell gevinst på 6500kr nok en grunn til å heie på østfolds stolthet

Det var du mente, synd for deg.



Flat Trådet Nøstet
Side 8 av 8 8

Copyright © ffksupporter.net 2003-2023 | Kontakt oss på support@ffksupporter.net

Ansvarlig redaktør: Øystein Holt, ffksupporter.net

17/02/2024 15:30 | 3147bc24