Husk meg
Brukernavn
Passord

Ny konsert på Stadion igjen?

Flat Trådet Nøstet
Side 2 av 2 2

denialsander

Landslagsspiller
Ble medlem: 06 jul 05
Innlegg: 3236

Lagt til: 18 jan 08, 23:07
Opprinnelig postet av TgfkaFFK

Men ikke for det. Jeg har jo vært på en hel haug konserter rundt omkring i verden, men fortsatt er Seigmen på BlackBox/St.Croix blandt de aller beste konsertene jeg har vært på.

Amen! Møklebust var magisk! Jeg har forøvrig en annen konsertopplevelse i Fredrikstad som også var ufattelig bra. Det var Clawfinger, på Dukes (tror jeg). De spilte vel for 10 betalende tilskuere - men leverte varene til de grader... 

---------------------------

Pear Pimples for Hairy Fishnuts!


FFK Forever

Landslagsspiller

Ble medlem: 23 jun 03
Innlegg: 848

Lagt til: 18 jan 08, 23:11
Seigmen konserten var kanon ja, husker den godt!
En annen najs konsert  som jeg fikk med meg var Motorpsycho på st croix   i 95

---------------------------

Aristo Boys
Frihet For Ultras


Scout

Landslagsspiller

Ble medlem: 23 aug 05
Innlegg: 1210

Lagt til: 19 jan 08, 16:05

Opprinnelig postet av Costanza


Det er rett og slett ikke kultur for å trekke de store massene til slike konserter i Fredrikstad, dessverre.



At det ikke er kultur for det synes jeg blir litt feil å si. Som det har blitt påpekt tidligere har det ikke vært noen store scener med publikumsplasser på over 1000 i byen før stadion ble oppført. Fredrikstad er fortsatt på barnestadiet hva konsertarrangementer angår. Det trengs tid og tålmodighet for å kunne etablere et godt navn som konsertby. A-ha er et stort norsk band, men ikke så store i Norge. Ei heller hadde Fredrikstad klart å markedsføre konserten på en god måte. I tillegg sto konserten i fare for å bli avlyst, pga klusset med Hammarbykampen osv.

Fredrikstad må våge å prøve og muligens feile i noen år med en del artister inntil en suksess kommer. Først da kan vi snakke om det er kultur for det eller ikke. Det skal også sies at det lar seg vanskelig gjøre siden den største konsertbyen i Norge, nemlig Oslo, bare ligger én times kjøring unna.

Vær tålmodige Fredrikstad, det er ikke umulig. Det kan ta tid da. Vær obs på det

---------------------------

Gi oss tilbake "4-4-2" og Tippekampen med Arne Scheie!
Fortsatt god bedring Dagfinn.


chabaratita

Juniorspiller

Ble medlem: 05 nov 05
Innlegg: 123

Lagt til: 20 jan 08, 18:49
Aerosmith hadde vært dødskult.

FlightOfTheRat

Landslagsspiller

Ble medlem: 24 sep 06
Innlegg: 2214

Lagt til: 23 jan 08, 08:28
Opprinnelig postet av HotDream

Pink Floyd!!!

[/quote]

Hvis de hadde fått med Waters, ja!

Ellers er det vel Bruce Springsteen som trekker det største publikummet i Norge for tiden. Hadde ikke det funka så hadde ingenting funka. Jo kanskje hvis noen fikk i stand en eksklusiv ABBA-reunion for én kveld i Fredrikstad

 

Elvis er forresten død, til deg som foreslo det. Kjipt, der glapp den muligheten.

---------------------------

Har man sagt a,
har man sagt a.


Erikk

Landslagsspiller
Ble medlem: 20 jul 04
Innlegg: 3483

Lagt til: 23 jan 08, 10:31
Saken må jo være å finne det bandet som drar så mye mye folk at det blir overskudd, altså inntekter høyere enn kostnader. Er usikker på om FFK har kompetanse til å finne det ut men det kan være andre konsertarrangører som event kunne leie stadion og lage konsert for egen regning og risiko.

kanogvetalt

Landslagsspiller

Ble medlem: 01 jul 04
Innlegg: 5485

Lagt til: 23 jan 08, 10:39
Det vil være umulig å arrangere konsert med de aller største artistene med overskudd. De tar så mye betalt at publikumskapasiteten på Stadion er for liten til å dekke utgiftene.

---------------------------

Spillere og trenere kommer og går. Klubben består.


Costanza

Landslagsspiller

Ble medlem: 23 mar 03
Innlegg: 6579

Lagt til: 23 jan 08, 10:40
Endret: 23 jan 08, 10:40
Opprinnelig postet av Erikk
Er usikker på om FFK har kompetanse til å finne det ut men det kan være andre konsertarrangører som event kunne leie stadion og lage konsert for egen regning og risiko.

Det må jo være en forutsetning! FFK har vel nå også innsett etter fiaskoen med A-ha at de ikke skal arrangere konserter for egen risiko. Det blir helt feil. Men å leie ut til andre konsertarrangører (som med Elton John-konserten) er selvsagt greit.

kanogvetalt

Landslagsspiller

Ble medlem: 01 jul 04
Innlegg: 5485

Lagt til: 23 jan 08, 10:42

Opprinnelig postet av Costanza

Det må jo være en forutsetning! FFK har vel nå også innsett etter fiaskoen med A-ha at de ikke skal arrangere konserter for egen risiko. Det blir helt feil. Men å leie ut til andre konsertarrangører (som med Elton John-konserten) er selvsagt greit.

Enig i dette , men husk at da blir også FFK sin del av et overskudd betydelig mindre. Da må dette balanseres mot slitasje på tribuner, gressteppet osv.

---------------------------

Spillere og trenere kommer og går. Klubben består.


FlightOfTheRat

Landslagsspiller

Ble medlem: 24 sep 06
Innlegg: 2214

Lagt til: 23 jan 08, 13:24

Kanksje det der tid for å tenke den tanken at en fotballstadion er en fotballstadion og ikke en konsertarena?

---------------------------

Har man sagt a,
har man sagt a.


Snæbbis

Landslagsspiller

Ble medlem: 27 nov 05
Innlegg: 1555

Lagt til: 23 jan 08, 22:12
Opprinnelig postet av Costanza
Er det noen andre enn han irske trubaduren som kommer til den fantastiske Glommafestivalen hvert år (Tom Donovan?) og D.D.E som trekker fulle hus her?


Haha, satt og tenkte på det. Hvis han irske fyren hadde kommet hadde folk gått mann av huse og lagd slåsskamp i billettkøen.

---------------------------

The masses are never intelligent, and they are never wise. They are myopic and fickle. Always. When given power, they destroy everything..


eliot

A-lagspiller

Ble medlem: 26 mai 06
Innlegg: 637

Lagt til: 06 feb 08, 19:10
Her er gruppa som kan fylle stadion.www.abcnyheter.no/node/60387

denialsander

Landslagsspiller
Ble medlem: 06 jul 05
Innlegg: 3236

Lagt til: 06 feb 08, 19:16

Opprinnelig postet av eliot
Her er gruppa som kan fylle stadion.www.abcnyheter.no/node/60387

Ah! Selv om jeg ikke er blodfan hadde jeg betalt 6-700 spenn for å se dem.

---------------------------

Pear Pimples for Hairy Fishnuts!


KeJ

Landslagsspiller

Ble medlem: 21 apr 03
Innlegg: 1756

Lagt til: 07 feb 08, 11:46

Opprinnelig postet av eliot
Her er gruppa som kan fylle stadion.www.abcnyheter.no/node/60387

Mulig det bare er meg, men jeg får feilmld når jeg åpner linken... Kan du ikke heller skrive hvem det dreier seg om?

---------------------------

Rød/Hvit til jeg dør

Uansvarlig forumbruker, uten rettigheter og blottet for ansvar...

"kom aldri med noen forutsigelser, spesielt ikke om fremtiden" - S. Goldwyn


eliot

A-lagspiller

Ble medlem: 26 mai 06
Innlegg: 637

Lagt til: 07 feb 08, 13:26
Endret: 07 feb 08, 13:47
Opprinnelig postet av KeJ

Opprinnelig postet av eliot
Her er gruppa som kan fylle stadion.www.abcnyheter.no/node/60387

Mulig det bare er meg, men jeg får feilmld når jeg åpner linken... Kan du ikke heller skrive hvem det dreier seg om?


Siden var der igår.  Det blir ikke med denne ene konserten.  Skal spille i Statene,  sikkert i Europa etterhvert.  Her er gruppawww.dagsavisen.no/kultur/musikk/article326774.ece
www.dagbladet.no/tekstarkiv/artikkel.php

TgfkaFFK

Landslagsspiller

Ble medlem: 29 apr 03
Innlegg: 1105

Lagt til: 19 feb 08, 17:04
Kanskje Kiss hadde klart å fylle stadion, men nå ble det bergen istedenfor.

---------------------------

"Hest er best, ingen protest! Klemz"
- Styret i Plankehaugen


scheien

Landslagsspiller

Ble medlem: 20 nov 06
Innlegg: 1123

Lagt til: 19 feb 08, 17:34
hadde tatt en tur på zeppelin jeg. ikke favoritten min. men har mye bra. gleder meg til dio å maiden konsert jeg nå. blir bra. så må jeg jo gå på ken hensley. det begynner å bli en tradisjon nå.

dalen

Juniorspiller
Ble medlem: 01 jun 07
Innlegg: 89

Lagt til: 20 feb 08, 09:03
Begynner å bli smålig fornøyd med hvilke konserter som kommer til Bergen i år:
- Metallica
- Foo Fighters
- R.E.M
- Kiss

Har aldri vært så mange store band på en sommer....


Flat Trådet Nøstet
Side 2 av 2 2

Copyright © ffksupporter.net 2003-2023 | Kontakt oss på support@ffksupporter.net

Ansvarlig redaktør: Øystein Holt, ffksupporter.net

17/02/2024 15:30 | 3147bc24