Husk meg
Brukernavn
Passord

Logoforvirring i Sarpsborg

Flat Trådet Nøstet
Side 7 av 7 7

Dagoberto

Knøttespiller
Ble medlem: 19 feb 09
Innlegg: 28

Lagt til: 21 feb 09, 11:28

Sfk spiller i 5. div sammen med Sparta...


FFK1903

Moderator

Ble medlem: 27 nov 03
Innlegg: 7068

Lagt til: 21 feb 09, 11:36

Opprinnelig postet av Dagoberto
Sfk spiller i 5. div sammen med Sparta...

Så hvilke klubber er opprinnelig i Sarpsborg 08?

Jeg trodde det var slik at Sarpsborg Fotballklubb og Sparta slo seg sammen til å danne Sarspborg 08? Hvilke klubber var opprinnelig med i samarbeidet og hvilke klubber er igjen? Borg Fotball ble vel innlemmet i en av de opprinnelige klubbene før dette samarbeidet igjen?


Bob Page

Landslagsspiller

Ble medlem: 16 jan 06
Innlegg: 4914

Lagt til: 21 feb 09, 12:25

hehe, du er ikke den eneste... Etter slik jeg har forstått, så er Sarp 08 samarbeidsklubben som spiller i adecco. I følge brukeren  Sarp08 her på forumet er IL Sparta fremdeles med i "samarbeidet" (mener å ha lest at de har trukket seg ut, men det for stå for Sarp08 sin regning) . De fleste andre småklubbene i Sarp er også med i "samarbeidet".  Gode gamle SFK (Sarpsborg Fotball Klubb) og IL Sparta er breddeklubber langt nede i divisjonssystemet. 

---------------------------

Finn fram en helt ny kalender, for nå er det FFK-tid
-------
-I'll rip off your head and shit down your neck
Duke Nukem


Dagoberto

Knøttespiller
Ble medlem: 19 feb 09
Innlegg: 28

Lagt til: 21 feb 09, 14:07

Sfk ga opp sin satsing for å inngå i samarbeidet, slik at 08 ble toppklubben i byen.. Litt synd egentlig, da Sfk hadde et lag i 2. div.. Da man dannet den nye klubben, trodde man at Sfk ville bidra med noen spillere som spilte fast i 2. div.. Det viste seg at kun EN  (Jørgen Strand) ble tilbudt kontrakt i den nye klubben, og resten av Sfk-spillerne måtte finne seg andre steder å spille fotball. Flere gikk blant annet til Østsiden (Joe Lunde, Anders Mathisen, Mergim Dervishi). Nå befinner altså Sfk seg i 5. div, i stedet for å være farmerklubben i byen, hvor man kunne lånt ut unge talenter slik at de får en god utviklingsarena.


FFK1903

Moderator

Ble medlem: 27 nov 03
Innlegg: 7068

Lagt til: 07 mar 09, 16:57
Endret: 07 mar 09, 16:59
Endret av: FFK1903

Logoforvirring eller ikke, de klarer i hvert fall noe FFK ikke klarer. Maltrakterer nå Moss og leder 5-1 etter hat-trick av selveste Hoås! Høres ut som Wiig også er i form. Et lite utdrag fra siste.no

Mål Sarpsborg 08 2 - 1 Øyvind Hoås. Målgivende pasning Ole Jørgen Halvorsen.
Kjempescoring av Sarpsborg 08! Wiig herjer litt med to motspillere før han spiller fri Halvorsen. Unggutten legger flott inn til Hoås som knuser sine motstandere i lufta, og kontrollert setter inn 2-1 ved hjelp av pannebrasken.

Mål Sarpsborg 08 4 - 1 Martin Wiig. Målgivende pasning Jon André Fredriksen.
For en scoring av Sarpsborg 08! Jon André Fredriksen herjer med sine tidligere lagkamerater og drar en tunnel. Deretter legger han inn til Wiig som elegant bredsider ballen i mål. 4-1 til Sarpsborg 08!

Mål Sarpsborg 08 5 - 1 Øyvind Hoås.
Øyvind Hoås mine damer og herrer! Spissen lurer seg forbi hele fire motspillere før han kliner ballen i det lengste hjørnet! En vanvittig prestasjon av den høyreiste spissen som nå har scoret hattrick!

Noe dvask kamptråd på kråkebolleforumet gitt, og jeg som trodde lokaloppgjør var noe som fenget mer enn opprykk og fergeturer der borte...

 



Flat Trådet Nøstet
Side 7 av 7 7

Copyright © ffksupporter.net 2003-2023 | Kontakt oss på support@ffksupporter.net

Ansvarlig redaktør: Øystein Holt, ffksupporter.net

17/02/2024 15:30 | 3147bc24