Husk meg
Brukernavn
Passord

Liverpool FC

Flat Trådet Nøstet
Side 1 av 22 1

Per Egil

Moderator

Ble medlem: 01 apr 05
Innlegg: 2141

Lagt til: 10 jan 08, 10:45
Jeg følger opp denialsander med å starte en tråd om mitt engelske lag. LFC trenger egentlig ingen nærmere presentasjon, men her er kortversjonen:

5 ganger vinnere av serievinnercupen/Champions League
18 ganger ligamestere
7 ganger vinnere av FA-cupen
7 ganger vinnere av ligacupen

Surmaga Manchester United-huer kan trolle i sin egen tråd. Denne handler om The Pride of Merseyside.

---------------------------

"Nothing in all the world is more dangerous than sincere ignorance and conscientious stupidity"
- Dr. Martin Luther King, Jr.


eliot

A-lagspiller

Ble medlem: 26 mai 06
Innlegg: 637

Lagt til: 10 jan 08, 11:07
Endelig.

ffkfmv

A-lagspiller

Ble medlem: 16 des 04
Innlegg: 327

Lagt til: 10 jan 08, 19:24
Nydelig å se

Solheim

A-lagspiller

Ble medlem: 21 apr 07
Innlegg: 649

Lagt til: 10 jan 08, 21:48
Så hva tror Pool supporterne om Benitez da?

ikke trolling..

Per Egil

Moderator

Ble medlem: 01 apr 05
Innlegg: 2141

Lagt til: 10 jan 08, 23:51
Endret: 11 jan 08, 00:12
Om vi tror at han blir? Jeg ser ingen grunn for Gillett & co til å fyke ham. Da vil de i så fall få hele Liverpool-familien mot seg. I tillegg har han sagt at han ønsker å bli på Anfield. Enn så lenge tror jeg han sitter trygt.

2007/2008-sesongen vil nok uansett bli avgjørende. Serien virker kjørt. Om det brått skulle begynne å regne frosker og vi ryker i  FA-cupen mot Luton på tirsdag begynner det muligens å brenne et lite blått lys. Suksess i Champions League kan fort bli et være eller ikke være for Rafa. Jeg har foreløpig trua.

---------------------------

"Nothing in all the world is more dangerous than sincere ignorance and conscientious stupidity"
- Dr. Martin Luther King, Jr.


Per Egil

Moderator

Ble medlem: 01 apr 05
Innlegg: 2141

Lagt til: 11 jan 08, 15:34
Endret: 11 jan 08, 15:35
Da ser det ut som om midtstopper-krisa foreløpig er løst. Martin Skrtel kommer fra Zenit St. Petersburg, klubben til Erik Hagen. Med Agger og Hyypiä ute har det vært tynt  i midtforsvaret. Håper han blir klar for spill fort.

Ser forresten ut som om Sissoko er på vei bort. Det er helt i orden.

---------------------------

"Nothing in all the world is more dangerous than sincere ignorance and conscientious stupidity"
- Dr. Martin Luther King, Jr.


Per Egil

Moderator

Ble medlem: 01 apr 05
Innlegg: 2141

Lagt til: 17 jan 08, 11:43
Ny uavgjort i helga. Serien er i ferd med å gå fluks i dass.

Neste runde i FA-cupen kan derimot bli en aldri så liten klassiker. Havant & Waterlooville spiller i Blue Square South Division, det vil si nivå seks i England. De slo smått sensasjonelt ut Swansea i går.

Dette kan fort bli en kamp for historiebøkene.

---------------------------

"Nothing in all the world is more dangerous than sincere ignorance and conscientious stupidity"
- Dr. Martin Luther King, Jr.


Per Egil

Moderator

Ble medlem: 01 apr 05
Innlegg: 2141

Lagt til: 21 jan 08, 14:04
Da har det skjedd det mange supportere fryktet. LFCs amerikanske eiere har overført sin gjeld på £350 mill. til klubben, noe de tidligere har lovet å ikke gjøre. Dette vil gi klubben årlige renteutgifter på £30 mill. Alt som måtte ha gjenstått av tillit til disse to er nå borte. The Kop har varslet voldsomme demonstrasjoner under kampen mot Aston Villa i kveld.

Takk skal dere faenmeg ha.

---------------------------

"Nothing in all the world is more dangerous than sincere ignorance and conscientious stupidity"
- Dr. Martin Luther King, Jr.


Solheim

A-lagspiller

Ble medlem: 21 apr 07
Innlegg: 649

Lagt til: 21 jan 08, 16:31
Jeg holdt på å si velkomen i klubben, men det er helt for jævelig, og selv ikke liverpool fortjener det her.
Penger og fotball, 2 gode ting som isammen blir et onde!

Mener å ha lest at vi (United) må vinne Premier league, komme til FA-cup finalen og minimum cl semifinale for å nogenlunde holde koken rent økonomisk sett..

vil dette øke bilettprisene mye på anfield?

Gooner

Bedriftsspiller

Ble medlem: 26 jan 08
Innlegg: 16

Lagt til: 26 jan 08, 04:38

Hva hadde dere egentlig forventet?
Synes det er litt små-naivt å tro at utenlandske eiere/oppkjøpere med ingen som helst relasjon til klubben, (før oppkjøp) skulle sette klubben foran et økonomisk "gevinst" på oppkjøpet.
Våkn opp!

Liverpool har gjennom flere år satset tungt på transfermarkedet, men har de egentlig nærmet seg de aller beste? Rublene reddet chelsea fra å være en liten klubb (historisk med tanke på pokaler, og ikke minst med tilskuermengden de hadde på hjemmebane i 80 og nesten hele 90 tallet), til å bli en klubb som kjempet (og desverre vant) pokaler. Om det var en bragd eller ikke med over £200 mill i spillerkjøp, tar jeg ikke i en diskusjon her og nå.

Det jeg vil frem til er følgende:
Pool har satset MYE de siste sesongene på spillerkjøp, men har de kommet nærmere en pokal i PL?
Har de mange talentene de har kjøpt inn, fått noen betydning....eller, har det egentlig vært bare for å sikre seg disse talentene?

Jeg leser og hører at Benitez ønsker mer (krever??) penger til kjøp, for at han selv mener at der nøkkelen er for at Pool skal virkelig være med å seriøst kjempe om gullet. Mitt spørsmål: Hvor går grensen?
Han har de siste årene brukt mer enn nok midler på spillerkjøp, men fortsatt er dere utenfor liga"racet" i januar.
Kanskje på tide å sette litt spørsmålstegn på om han er dyktig nok (og ja, jeg veit at dere lever på en cl pokal enda) men det er jo fortsatt flere hakk frem til de antatt beste i hjemlig liga.
Og, alle de talentene klubben har hentet inn de siste årene, for meg virker det ikke som om det er noen plan med de. Mulig jeg tar feil, men flere av mine kamerater som er ihugga pool-supportere deler samme syn som meg i det tilfellet........

Til Solheim:
Tro ikke på alt du leser av useriøse kilder, Utd er nok mer en rik nok til å takle flere sesonger uten noe nytt i skapet ;)  Bare se hva regnskapet deres sier de siste årene, osv....... (og det sier en som virkelig hater Utd......)
Stor gjeld betyr ikke bare negativitet, det spiller inn mange faktorer utenom det.

Jeg har ikke noe hat-forhold til Pool, klubbene har i for seg en meget god relasjon (spesielt etter Hillsborough tragedien, hvor Arsenal nektet sammen med Pool å spille kamp rett etter tragedien...og dette mot FA sine meninger/krav. Men to sterke klubber kan stå imot FA når de mener de har en god sak :) )
Ønsker bare å være med i en seriøs debatt, og ikke slenge dritt.


---------------------------

Victoria Concordia Crescit


Per Egil

Moderator

Ble medlem: 01 apr 05
Innlegg: 2141

Lagt til: 26 jan 08, 14:26
Endret: 26 jan 08, 14:36
Velkommen til forumet, Gooner. Og takk for et saklig innlegg, selv om jeg ikke er enig i alt du skriver.
Opprinnelig postet av Gooner
Hva hadde dere egentlig forventet?
At de nye eierne skulle opptre hakket mer ydmykt, holdt seg til løftene de tidligere har gitt og ikke forsøkt å undergrave Rafas integritet.

Opprinnelig postet av Gooner
Synes det er litt små-naivt å tro at utenlandske eiere/oppkjøpere med ingen som helst relasjon til klubben, (før oppkjøp) skulle sette klubben foran et økonomisk "gevinst" på oppkjøpet.
Våkn opp!
Det kan jeg til en viss grad være enig i.

Opprinnelig postet av Gooner
Liverpool har gjennom flere år satset tungt på transfermarkedet, men har de egentlig nærmet seg de aller beste?
Nei.

Opprinnelig postet av Gooner
Rublene reddet chelsea fra å være en liten klubb (historisk med tanke på pokaler, og ikke minst med tilskuermengden de hadde på hjemmebane i 80 og nesten hele 90 tallet), til å bli en klubb som kjempet (og desverre vant) pokaler. Om det var en bragd eller ikke med over £200 mill i spillerkjøp, tar jeg ikke i en diskusjon her og nå.
Uten tvil.

Opprinnelig postet av Gooner
Det jeg vil frem til er følgende:
Pool har satset MYE de siste sesongene på spillerkjøp, men har de kommet nærmere en pokal i PL?
Har de mange talentene de har kjøpt inn, fått noen betydning....eller, har det egentlig vært bare for å sikre seg disse talentene?
Hvilke talenter er det du snakker om her? Jeg skal ikke være bombastisk, men vil påstå at de fleste spillerene LFC har hentet inn de siste sesongene, Arbeloa, Aurelio, Reina, Torres, Kuyt, Benayoun, Voronin, alle var toneangivende spillere for sine respektive lag da de ble kjøpt. De har blitt hentet mye skrømt de siste åra, uten tvil. Jeg husker med gru det franske "supertalentet" Le Tallac, som kjapt ble sendt tilbake der han kom fra. Men jeg tror ikke Liverpool har vært noe verre enn andre storklubber til å hente unge spillere.

Opprinnelig postet av Gooner
Jeg leser og hører at Benitez ønsker mer (krever??) penger til kjøp, for at han selv mener at der nøkkelen er for at Pool skal virkelig være med å seriøst kjempe om gullet.
Ja, han ønsker bl.a. å kjøpe Javier Mascherano, men Hicks og Gillett har tidligere sagt at noen må selges før det blir aktuelt å kjøpe noen nye. Med den nye refinaniseringsløsningen ser det derimot ut til at ting ordner seg.

Opprinnelig postet av Gooner
Mitt spørsmål: Hvor går grensen?

Det er det evige spørsmålet som alle stiller seg men ingen har noe svar på. Faktum er dessverre at for å henge med i toppen av europeisk fotball er man avhengig av en nærmest utømmelig bankkonto.

Opprinnelig postet av Gooner
Han har de siste årene brukt mer enn nok midler på spillerkjøp, men fortsatt er dere utenfor liga"racet" i januar. Kanskje på tide å sette litt spørsmålstegn på om han er dyktig nok (og ja, jeg veit at dere lever på en cl pokal enda) men det er jo fortsatt flere hakk frem til de antatt beste i hjemlig liga. Og, alle de talentene klubben har hentet inn de siste årene, for meg virker det ikke som om det er noen plan med de. Mulig jeg tar feil, men flere av mine kamerater som er ihugga pool-supportere deler samme syn som meg i det tilfellet........

At Rafa har brukt mye på spillerkjøp er det liten tvil om. Om det er nok kommer derimot an på øynene som ser. Ja, vi vinner ikke serien i år. Til det er Arsenal og Man U for sterke. Det er bare å innse at årets tropp ikke er god eller stabil nok, men at det er flere hakk opp er jeg ikke enig i. LFC har fortsatt en liten vei å gå før de blir en gullkandidat, men i min lille patriotiske verden tror jeg ikke den veien er så lang. At det ikke er noe plan i spillerinnkjøpene er jeg ikke enig i. Og jeg lurer som sagt hvem de talentene er som du stadig viser til.

Opprinnelig postet av Gooner
Jeg har ikke noe hat-forhold til Pool, klubbene har i for seg en meget god relasjon (spesielt etter Hillsborough tragedien, hvor Arsenal nektet sammen med Pool å spille kamp rett etter tragedien...og dette mot FA sine meninger/krav. Men to sterke klubber kan stå imot FA når de mener de har en god sak :) )
Ønsker bare å være med i en seriøs debatt, og ikke slenge dritt.

Hyggelig å høre, alltid gøy med en god debatt.

Justice for the 96.

---------------------------

"Nothing in all the world is more dangerous than sincere ignorance and conscientious stupidity"
- Dr. Martin Luther King, Jr.


Gooner

Bedriftsspiller

Ble medlem: 26 jan 08
Innlegg: 16

Lagt til: 26 jan 08, 19:39
Endret: 26 jan 08, 19:43

Har ikke så meget god tid til å svare fyldig på dine spørsmål, men skal svare raskt og så grundig jeg kan.
Liverpool har hentet flere store talenter (on noen mindre kjente) rundt omkring i verden de siste sesongene, og da tenker jeg ikke nødvendigvis spillere som har allerede prestert å fått seg ett annerkjennde navn i fotballverdenen.

Kan nevne:
Hobbs (spilt et par kamper?), Alex Cooper, Mikel San Jose, Charles Itandje, Leto, Lucas Leiva (spilt litt), Gary Mackay Steven, Mihaylov er vel bare noen som har kommet denne sesongen om jeg ikke tar feil, og slik har det vel vært NOEN sesonger?

Jeg mener bestemt (har ikke noen tall) at Pool har hentet mange spillere i flere år, og samtidig forsvinner det mange ut fra klubben hvert år også. Der trenger vi ikke bare snakke om disse talentene, men også a-lagspillere som skal kjempe om plassen på laget fra første stund (eller squad players)
Det gir jo ikke noe stabilitet i troppen, om det kommer 6-8 inn og 6-8 ut hver eneste sommer? (dette er bare et tall, for å vise tankegangen)
Denne sommeren: Babel, Torres, Benayoun, Voronin, og nå Skrtel som er spillere med til dels god erfaring og som skal inn å kjempe om en plass. Når man da sender ut en 6-8 spillere, så gir det troppen store endringer noe som oftest fører til mindre samhandling på banen siden noen trenger tid til å tilvenne seg spillestil, kultur, kjemi mellom spillere (stole på sin makker ut ifra spillestil og arbeidsoppgaver)
Det er jo ikke første sommeren med Benitez at det skjer mye på innfronten, og motsatt?

Sist sesong: Bl.a Pennant, Aurelio, Bellamy, og Kuyt som jeg kommer på og som var etablerte spillere. Her har jeg ikke noe stats på talentfronten, men en kamerat av meg som er Pool supporter har sagt at klubben har hentet inn en drøss av talenter i flere år mens det skjer ikke noe videre. Hvor mange talenter de siste 3 sesongene, har fått tillitt og spilletid til å vokse seg inn som en etablert spiller i laget Liverpool?
Kan dette skyldes at Benitez ikke:
a) Føler de er gode nok
b) Kanskje ikke har en skikkelig plan med talentene
c) At han heller satser på spillere med erfaring, men kanskje litt for mange squad players i kvalitet (da tenker jeg på Voronin, Benayoun, Pennant, Kuyt, Crouch, Bellamy, osv)
Dette er spillere som jeg mener ikke er gode nok for et lag som kjemper seriøst om ligagullet, men der kan folk ha forskjellige meninger. Ville tro at en mer kombinasjon med talenter som kunne utvikle seg til å bli en spiller på øverste nivå, enn bare ordinære spillere ville gitt resultater på sikt.

Som sagt, jeg mener at Benitez ikke er dyktig nok til å bruke de enorme midlene han har brukt, til å få noe bedre resultater i PL. Sier ikke at han er dårlig, men managere er vel som spillere...noen er i ypperste nivå, mens andre er gode?
Det virker som kortsiktige løsninger med mye av spillerkjøpene, og det skjer jo stadig at spilleren(e) forlater klubben etter 1-2 sesonger. Det virker som om det å komme seg opp fra reservenivået (der som oftest talentene spiller for å bli matchet best) ikke har noen stor sjanse til å komme seg inn i laget, siden det virker som om Benitez ikke har en slik filosofi/plan. Sist spiller som jeg kommer på var vel Mellor, som ble hauset opp...men som var egentlig en tykkere og latere utgave enn Owen/Fowler men det var vel før Benitez sin tid.


Nå har ikke jeg så god kontroll på klubben Liverpool, så du har nok mye mer fakta å komme med, enn mine tanker og meninger ut ifra det jeg leser og hører av supportere.
Mulig jeg er helt på viddene :)


 Ut ifra det inntrykket jeg sitter med, er det ofte slik at talentene aldri lykkes med å ta steget opp (eller får sjansen). Da kan man stille spørsmålstegn om det er noen plan bak denne formen for ustabilitet i stallen.
Bare et raskt eksempel: Paletta var jo en spiller som var svært ettertraktet, og som ble kjøpt inn for £1.5-2.5mill....det tok vel 1 år før han forsvant fra klubben. Hvorfor? Fikk han egentlig nok sjanser?

Uansett, artig å diskutere på en saklig måte med andre lags supporter. Man får innsikt, læring med "andre øyne" på hva man selv opplever  og mener på enkelte områder med andre lags klubber.


---------------------------

Victoria Concordia Crescit


Solheim

A-lagspiller

Ble medlem: 21 apr 07
Innlegg: 649

Lagt til: 26 jan 08, 23:54
Vel vi vil jo selvfølgelig gå i overskudd og for å gjøre det bør vi ha noe av litt edlere metall en bronse inni skapet vårt, men det har jo ikke vært noe problem så langt i Premier-Leagues historie ;)

Men overskuddet har jo også sin pris, bilettprisene på Old Trafford etter at The Glazers kom på banen 
har jo skytt i været, og skviser jo nesten ut mannen i gata, med blant annet nye cup-billett regler osv.
Dette er noe jeg virkelig avskyr!

Og tilbake til Liverpool vil jeg også legge til rotasjonspolitikken til Benitez, den ser jeg ikke så mye positivt med, men meg 
om det. Målet må vel være å sette en nogenlunde første ellever og få til en ``fast`` rytme og spill? 

Gooner

Bedriftsspiller

Ble medlem: 26 jan 08
Innlegg: 16

Lagt til: 27 jan 08, 14:27

Solheim:

Tror nok Utd er en av flere etablerte klubber i PL, som har en stabil tilskuermengde selv om de skulle få 3.plass de neste 4-5 sesongene. Og pengepremien er ikke i stor forskjell fra å vinne PL til å havne på 3.plass, det er heller ikke stor forskjell på en ligavinner får av tv-rettighetene i forhold til 3.plassen.

Billettene er hovedinntekten når man ser på dette, og så lenge 70000 velger å betale et snitt på £40, så forstår jeg ledelsen som setter den prisen istedenfor £25 i snitt. (er bare tall for å illustrere)
Selvfølgelig synes jeg det er dumt at fortiden med arbeiderklassen på kamp er forbi og hvor alt annet enn penger styrte klubbene/supporterene/spillerene/sponsorene osv , men slik er desverre den moderne fotballen.
Utviklingen har gått i den retningen, og da er det "business" som rår på alle ledd i en fotballklubb.

Det er vel også blitt en del av fotballen at det er eiere som ikke har den relasjonen til klubbene, som det var i gamle dager. Hvorfor skal Glazer bry seg om det, så lenge Utd trekker fulle tribuner? De bryr seg om inntektene som kommer inn, og har aldri sjela si i klubben. De er ikke oppvokst med generasjoner etter generasjoner som Utd supportere, og har da ingen samvittighet over den IKKE vennlige billettprisen og det som har skjedd nå med cup-billettene.
Så lenge de får overskudd på dette prosjektet, så er de strålende fornøyd med dette. Ja, og jeg ser dette som et prosjekt, for jeg tviler virkelig sterkt på at Glazer er så glad i klubben at det er et langtidsprosjekt i mange herrens år. Business!!!

---------------------------

Victoria Concordia Crescit


Per Egil

Moderator

Ble medlem: 01 apr 05
Innlegg: 2141

Lagt til: 28 jan 08, 10:27
Endret: 28 jan 08, 10:27
Jeg må innrømme at jeg hadde glemt flere av navnene du nevner, og måtte ta en sjekk for å finne ut hvor de var blitt av. Uansett, det er ikke slik at alle disse ble hentet før foregående sesong.

Jack Hobbs, 20 år, kom i 2005, nå på utlån til Scunthorpe
Alex Cooper, 16 år, signet i desember 2007, fortsatt i klubben
Mikel San Jose, 18 år, signet i juni 2007, fortsatt i klubben
Charles Itandje, 25 år - vet ikke om han går på kontoen for talenter, hentet i sommer, spiller titt og ofte for A-laget, sist i bajaskampen mot Havant & Waterlooville.
Sebastian Léto, 22 år, kom også i fjor. Her lukter det flopp, ja.
Lucas Leiva, 21 år, kom i fjor. Spiller stadig vekk for A-laget. Scoret i helgen.
Gary MacKay Steven. Må si jeg aldri hadde hørt om fyren. Uansett, 18 år. Tilknyttet LFCs ungdomsakademi.
Nikolay Mihaylov, 19 år. På lån til Twente.

For å svare på noen av spørsmålene dine:
Hvor mange talenter de siste 3 sesongene, har fått tillitt og spilletid til å vokse seg inn som en etablert spiller i laget Liverpool?

Det er da noen:
-Ryan Babel, 21 år
-Daniel Agger, 23 år
-Fernando Torres, 23 år
-Pepe Reina, 25 år nå, kom til LFC som 22-åring
-Momo Sissoko. Jeg liker ikke fyren, og nå er han på vei bort. Uansett, han har fått plenty spilletid siden han kom som 20-åring i 2005.

Kan dette skyldes at Benitez ikke:
a) Føler de er gode nok

Ja, jeg regner med at det er så enkelt som det.

b) Kanskje ikke har en skikkelig plan med talentene

Det håper jeg da ikke, men det kan godt hende du har rett.

c) At han heller satser på spillere med erfaring, men kanskje litt for mange squad players i kvalitet (da tenker jeg på Voronin, Benayoun, Pennant, Kuyt, Crouch, Bellamy, osv)
Det har vært få betydelige kamper de siste årene hvor det har vært mulighet til å teste ut ungkalvene. Det er sjeldent Liverpool har dominert såpass at det har føltes trygt å benytte spillere uten erfaring. Jeg vet ikke helt hva du mener med "litt for mange squad players i kvalitet". Craig Bellamy spiller forresten i West Ham nå, men det var kanskje ikke poenget her?

Som sagt, jeg mener at Benitez ikke er dyktig nok til å bruke de enorme midlene han har brukt, til å få noe bedre resultater i PL.
Suksess i Champions League kan nok fort bli et være eller ikke være for Benitez. Jeg har fortsatt tillit til karen, og mener han er riktig mann for Liverpool, men om vi skulle ryke mot Inter har denne sesongen vært en fiasko. Da kan det fort være at Rafa er ferdig. Dessverre.

Ser at du nevner Neil Mellor også. Det er liten tvil om at karen hadde et enormt potensiale. Han var derimot ekstremt uheldig og fikk deler av LFC-karrieren ødelagt på grunn av kompliserte kneskader. Paletta derimot, der kan vi snakke flopp. Han hadde dessverre pent lite i engelsk fotball å gjøre.

Mulig jeg er helt på viddene.

Det er du absolutt ikke. Mye av det du trekker fram er poenger som stadig brukes mot Benitez, spesielt den manglende viljen til å benytte en fast startoppstilling. Å gjette laget før kamp er like morsomt hver gang. Hva har Rafa funnet på denne gangen?

Men men, det er vel noe av sjarmen med dette laget. Man vet aldri hva man får.

---------------------------

"Nothing in all the world is more dangerous than sincere ignorance and conscientious stupidity"
- Dr. Martin Luther King, Jr.


Gooner

Bedriftsspiller

Ble medlem: 26 jan 08
Innlegg: 16

Lagt til: 28 jan 08, 19:49

Tja, hva er definisjonen av et talent fra din side?


For mitt vedkommende setter jeg ikke Torres (23år), og med 5 hele sesonger bak seg i premiera division. Spilt totalt 214 kamper for Atletico Madrid, hvor under 40 ble spilt i segunda division. (Captain de siste 3 sesongene også?)

Babel: 3 sesonger spilte han i Ajax før han ble kjøpt inn for £11,5mill, 21 år gammel. Selvfølgelig ung spiller, men har vel kommet seg litt lengere enn et talent?

Agger var vel ikke spesielt ung når han ankom klubben, men hadde vel knappe 1 sesong bak seg i Brøndby før han ble kjøpt inn. Talent......tja, alderen sier ikke, mens erfaringen fra a-lagsnivå på høyt nivå sier ja :)

Sissoko ble vel også som Agger kjøpt inn ved 20 års alderen, og hadde 45 kamper for Valencia som erfaring fra høyt nivå. Ser Valencia og spansk fotball som et par hakk høyere enn dansk liga, og er derfor en større prestasjon i tidlig alder å få slikt antall med kamper.

Reina som talent? Gutten/mannen hadde ca 140 kamper i spansk premiera, med både Barcelona og Valencia. Kom til klubben som 23åring, og med 4 sesonger bak seg i spansk fotball........

Talenter slik jeg ser det:
Unge spillere, som har meget lite erfaring (kanskje ingenting) på et a-nivå som holder internasjonalt standard. Gjerne spillere fra 15-17år gamle, som (med disse klubben vi snakker om, og som gjerne har de beste) spiller på u-18, u-19, eller u-20 landslag.

I morgen møtes Liverpool og Arsenal i FA YOUTH CUP, og ut ifra lagoppstillinger av det jeg har hørt (veit ikke om det stemmer), stiller Pool med 6 i startoppstillingen som er kjøpt inn nå i sommer. Og ja, jeg frykter at dere vinner :)


Veit ikke antallet av unge spillere som er kjøpt inn de siste sesongene på deres youth team, eller evt b-laget (hvor de eldste talente gjerne spiller), som er hentet inn iløpet av 2-3 år, men det har sikkert du mer kontroll på enn meg.

Jeg snakker ikke om spillere som blir hentet inn i ung alder for £7mill eller noe, men snakker om talenter på 15-16 år som om år, aldri har fått sjansen og som forsvinner fra klubben i det stille. Det er her jeg setter spørsmålstegn med Benitez og hans satsning, kontra spillere som får sjansen. Det er her jeg stiller spørsmålstegn med Benitez, siden han henter inn store talenter i en slik aldersgruppe....men det er lang tid siden jeg har følt noen har slått til, eller fått sjansen høyere opp enn b-nivået.
Greit, man kan si de ikke ble gode nok, men det er jo rart at dere på så lang tid (og spesielt med så gode academy lag dere har hatt de siste årene) aldri får spillerene det lille hakket opp. Er det da treningsmetodene som stopper utviklingen?

Er Rooney, Ronaldo,  eller for den saks skyld Fabregas et talent for deg? Jeg ser disse som unge spillere, men de er for lengst etablerte på høyt nivå. Vil aldri sette de inn i en base med talenter.

Apropo det med sqaud players, det jeg mente var:
Det virker som om planen til Benitez er å ha en stabil og sterk tropp, men det er altfor mange spillere som  er "helt greie" men ikke gode nok for å være fast i et lag som kjemper om gullet. Istedenfor å ha 10 slike, hvorfor ikke ha 7stk og heller ha 3 talenter som får prøve seg de kampene? (Kanskje man også da kunne valgt 1 klassespiller til inn i startoppstillingen?)
Mixen av klassespillere, squad players, og talenter er ganske forskjellig om du ser på f.eks Liverpool, Utd,  og Arsenal.

Uansett, håper du forstår noe av det jeg skriver. Setter pris på en god diskusjon :)






 

 

 

---------------------------

Victoria Concordia Crescit


Per Egil

Moderator

Ble medlem: 01 apr 05
Innlegg: 2141

Lagt til: 29 jan 08, 09:58
Jeg må ærlig innrømme at jeg ikke vet nok om Liverpools talentarbeid, så en videre debatt blir for min del basert på ren synsing. Jeg tror jeg heller legger ballen død.

Hva gjelder Man U og Arsenal vet jeg enda mindre, ikke er jeg spesielt interessert heller. Men det er liten tvil om at Arsenal har gjort mye riktig. All ære til Wenger. Jeg skulle bare ønske de sluttet å spille så fordømt bra fotball.

---------------------------

"Nothing in all the world is more dangerous than sincere ignorance and conscientious stupidity"
- Dr. Martin Luther King, Jr.


Solheim

A-lagspiller

Ble medlem: 21 apr 07
Innlegg: 649

Lagt til: 29 jan 08, 17:32
At Wenger har en gullhanske ja, det kan ingen benekte. I know Gooner I know, you`ve heard it all before, men savner flere engelskmenn.. Og all bruken Wenger gjør av unggutta, der har de aller fleste noe å lære..

Talentsatsinga til United er vel og bra, men nåløyet er veldig trangt idag. Vi husker jo alle Giggs, Scholes, Beckham, Neville brothers, Wes Brown osv. Akademi reglene føler jeg ødelegger litt da gutten må bo innenfor 90 minutters kjørelengde.. Okke som gleder det meg når Danny Simpson, Chris Eagles og Gerard Pique osv. får inntredener.
Pique er jo ikke engelsk, men ble hentet til united som 17 åring. Får også håpe Ben Foster kommer i form igjen og kanskje en dag tar over for nederlenderen vår. 

eliot

A-lagspiller

Ble medlem: 26 mai 06
Innlegg: 637

Lagt til: 30 jan 08, 19:54
Aftenposten har noen gode råd, hvis du drømmer om fotball tur til Liverpool.www.aftenposten.no/reise/article2227439.ece
God tur.

Solheim

A-lagspiller

Ble medlem: 21 apr 07
Innlegg: 649

Lagt til: 07 feb 08, 20:56
http://www.youtube.com/watch?v=qPRU1vqyF98

Liverpool fans igjen etter kamp med et veldig tydelig budskap..


Flat Trådet Nøstet
Side 1 av 22 1

Copyright © ffksupporter.net 2003-2023 | Kontakt oss på support@ffksupporter.net

Ansvarlig redaktør: Øystein Holt, ffksupporter.net

17/02/2024 15:30 | 3147bc24