Husk meg
Brukernavn
Passord

BRHs hjemmeside - brigaderodhvit.com

Flat Trådet Nøstet
Side 1 av 12 1

Martin_

Landslagsspiller
Ble medlem: 16 okt 05
Innlegg: 1057

Lagt til: 18 nov 07, 15:09
Endret: 09 okt 08, 12:39
Endret av: Holters

Jaja, her er den folkens.   http://www.brigaderodhvit.com/

Endelig har vi fått den opp! En stor takk rettes til danan på dette forumet, for design og god hjelp! Vi skylder deg en tjeneste eller fem.

Vi skal gjøre alt vi kan for at den skal bli regelmessig oppdatert. Sitter du på bilder av oss, konstruktiv kritikk eller ønsker å bidra med noe, er det bare å ta kontakt eller skrive her. Web@brigaderodhvit.com

---------------------------

Den unge generasjonen...


Holters

Ansvarlig redaktør

Ble medlem: 23 mar 03
Innlegg: 10060

Lagt til: 18 nov 07, 15:28
Endret: 18 nov 07, 15:28
Det blir brukt "undertegnende" tre ganger i redegjørelsen deres fra bortekampen mot Stabæk, men innlegget er ikke undertegnet av noen; er det bevisst eller en forglemmelse?

---------------------------

Har du lest forumets retningslinjer?


Costanza

Landslagsspiller

Ble medlem: 23 mar 03
Innlegg: 6579

Lagt til: 18 nov 07, 16:06
Mulig det er noe jeg ikke har fått med meg, men jeg trodde RødHvit Briagde hadde skiftet navn til RødHvit Elite? Men det er altså snakk om to separate grupperinger??

bønna

Landslagsspiller

Ble medlem: 28 sep 03
Innlegg: 1261

Lagt til: 18 nov 07, 16:12
Opprinnelig postet av Costanza
Mulig det er noe jeg ikke har fått med meg, men jeg trodde RødHvit Briagde hadde skiftet navn til RødHvit Elite? Men det er altså snakk om to separate grupperinger??


Brigade Rødhvit vil fortsette å bestå, men vi vil samarbeide tett med RHE. Slik jeg har forstått det så skal RHE fungere som en "paraplyorganisasjon" for alle alternative grupper.

---------------------------

Burn in hell, por favore..


Marcus

A-lagspiller

Ble medlem: 17 apr 07
Innlegg: 675

Lagt til: 18 nov 07, 17:35
meget pen side gutta     

---------------------------

Årsbeste fra oss -- HAMMARBY med 7500 tilskuere


denialsander

Landslagsspiller
Ble medlem: 06 jul 05
Innlegg: 3236

Lagt til: 18 nov 07, 19:31

Synes sidene ser ganske så brukbare ut, de. :)

Men, for deres egen del (praktisk, vedlikeholdsmessig), tror jeg at jeg ville gjort om linkene til venstre til tekst og samt brukt tekst i overskriftene på sakene. Jeg er aldri særlig begeistret for bruken av "inline scrolling", men det er jo bare min personlige preferanse.

Jeg håper også at dere tenker igjennom hvilken linje dere, tekst og innholdsmessig, ønsker å legge dere på og ikke faller for fristelsen av å presentere "roadtrip-tekster for halvfulle fjortiser". Det er et nivå dere ikke ønsker å være på.

PS! Copyright 06?

PPS! Copyright-tekst i det hele tatt er ganske så meningsløst. Tekst og bilder omfattes av lovverket uansett om det står eller ikke.

PPPS! Lykke til videre! 

---------------------------

Pear Pimples for Hairy Fishnuts!


bønna

Landslagsspiller

Ble medlem: 28 sep 03
Innlegg: 1261

Lagt til: 18 nov 07, 19:40
Opprinnelig postet av denialsander

Synes sidene ser ganske så brukbare ut, de. :)

Men, for deres egen del (praktisk, vedlikeholdsmessig), tror jeg at jeg ville gjort om linkene til venstre til tekst og samt brukt tekst i overskriftene på sakene. Jeg er aldri særlig begeistret for bruken av "inline scrolling", men det er jo bare min personlige preferanse.

Jeg håper også at dere tenker igjennom hvilken linje dere, tekst og innholdsmessig, ønsker å legge dere på og ikke faller for fristelsen av å presentere "roadtrip-tekster for halvfulle fjortiser". Det er et nivå dere ikke ønsker å være på.

PS! Copyright 06?

PPS! Copyright-tekst i det hele tatt er ganske så meningsløst. Tekst og bilder omfattes av lovverket uansett om det står eller ikke.

PPPS! Lykke til videre! 



Takk for konstruktiv kritikk! Det du og andre konstruktive kritikere kommer med vil selvfølgelig bli tatt til etteretning

---------------------------

Burn in hell, por favore..


Markus

Juniorspiller
Ble medlem: 15 mar 04
Innlegg: 106

Lagt til: 18 nov 07, 20:51
Kunne vært en bra side ja... Men blir litt tullete med sladdede bilder. Når det i tillegg legges ut bilder med banner det ståt ACAB på så er det vel ikke noen tvil om at politiet kommer til å følge denne gjengen.........

Holters

Ansvarlig redaktør

Ble medlem: 23 mar 03
Innlegg: 10060

Lagt til: 18 nov 07, 21:00
Endret: 18 nov 07, 21:51
Opprinnelig postet av denialsander
(...)samt brukt tekst i overskriftene på sakene.

Dette er det første jeg ville ha endret. Vet av erfaring at tekst i bildefiler er et herk å oppdatere, veldig tidkrevende!

Jeg er for øvrig veldig enig med denialsander når det kommer til "inline scrolling"/frames. Det er litt gammeldags (pre 2000), men som han sier; det blir en personlig preferanse. Menyen til venstre kan godt være bilder, det er ikke så ofte man oppdaterer menyen som overskrifter på enkeltsaker.

Når vi først er i det konstruktive hjørnet:

Whitespace
Det er for lite luft på siden deres.

1: Rundt nyhetsteksten på forsiden
Det bør være mer luft mellom "den røde rammen rundt tekstinnholdet" og selve teksten. Forsøk for eksempel å ha samme avstand på høyre og venstre side (horisontalt) som dere har mellom overskriften "Norge - Tyrkia 1-2 BRH på tur" og den røde gradienten over (vertikalt).

2: Det er for lite luft mellom bildenyhetsoverskriftene og selve teksten.

Mer luft øker lesbarheten!

Skrifttype
Ikke benytt fonter med seriffer på web!

Fonter med sariffer egner seg godt til trykking, men senker som regel lesbarheten under "online reading". Times New Roman kan leses online dersom størrelsen er 12pt eller høyere, men blir den lavere enn det, så er Times New Roman forferdelig å lese. Generelt vil jeg anbefale at dere holder dere unna fonter med seriffer til store mengder tekst, det kan dog fungere til overskrifter!

Finn derfor en sans serif font (sans er fransk og betyr `uten`, altså "uten seriffer") som dere liker og bytt til denne. Det finnes mange eksempler, men følgende er svært gode:

1: Verdana

Trolig den beste fonten for web, da den ble designet for dette formålet og egner seg veldig godt til lesing online selv ved små størrelser.

2: Arial (Helvetica):
Lesbarheten er nesten like god som verdana ved normal størrelse, men verdana er overlegen når det gjelder små fontstørrelser. Arial er vesentlig smalere og blir utydelig/vanskelig å lese når den er liten, men er fortsatt en god font i mine øyne.

Tahoma, Trebuchet MS, Lucida Sans Unicode er andre eksempler som kan fungere.

Dersom dere ønsker en seriff-font til overskrifter, så benytt:

3: Georgia
Nok en font som er designet med et mål for øye: Å være lesbar online. Jeg synes likevel ikke denne fonten egner seg i små størrelser eller til veldig mye tekst, men som store overskrifter er den genial.

Lykke til videre!

Banneret øverst på siden deres er råføft.

---------------------------

Har du lest forumets retningslinjer?


Martin_

Landslagsspiller
Ble medlem: 16 okt 05
Innlegg: 1057

Lagt til: 18 nov 07, 21:24
Takk for tips, Holters!

All konstruktiv kritikk mottas fortsatt med takk. Alt annet (filmprat, osv.) mottas med nei takk.

---------------------------

Den unge generasjonen...

www.brigaderodhvit.com


danan

Landslagsspiller

Ble medlem: 01 aug 06
Innlegg: 804

Lagt til: 18 nov 07, 21:47

Opprinnelig postet av Holters
Det jeg sa om fonter og sånt

Setter pris på innlegget ditt, du har vel en god del mer peiling på dette enn oss. Dette er min andre gang jeg prøver meg på en webside. Du har jo nevnt for meg før dette med luft, jeg har bedret det litt men det trengs tydeligvis litt mer.

- Bilder i overskrift: Som nevnt så har jeg brukt bilder på menyen og på overskriftene, det tar ikke lange tiden å fikse om på skriften i PS. Å bytte til tekst på overskriftene er noe jeg kan vurdere.

- "inline scrolling"/frames: Jeg synes det er greit som det er, men nettsiden er jo ikke der for min skyld. Jeg trenger litt mer erfaring før jeg vet hvordan jeg ikke bruker en såkalt "inline scrolling frame".

- Skifttype: For det første, hva er en sariff? Jeg har vurdert å bytte til Verdana og etter å ha lest ditt innlegg og snakket litt med bønna så bytter jeg nok om til Verdana i morgen.

Nå skjønner dere vel kanskje at jeg er ganske fersk på dette, men jeg lærer nye ting hver dag og synes faktisk at websiden ikke ser så værst ut. Vi setter pris på alle konstruktive poster alá Holters og danielsander. Tar også gjerne i mot forslag til hva vi kan ha på siden.


Holters

Ansvarlig redaktør

Ble medlem: 23 mar 03
Innlegg: 10060

Lagt til: 18 nov 07, 22:11
Endret: 18 nov 07, 22:14
Opprinnelig postet av danan
- Skifttype: For det første, hva er en sariff? Jeg har vurdert å bytte til Verdana og etter å ha lest ditt innlegg og snakket litt med bønna så bytter jeg nok om til Verdana i morgen.

Vet ikke helt hvordan jeg enkelt skal forklare det.

Seriff er en tynn, liten fot- og/eller toppstrek på bokstavens "hovedstamme", det vil si en tverrstrek/utløper, altså en avsluttende strek på selve bokstaven.

Opprinnelsen er fra alfabetet i romertiden, men gjennom boktrykkekunsten har de blitt konstruert fordi det bedret lesbarheten på trykk gjennom å "lede øyet riktig vei" eller noe i den duren.

To eksempler her:



Georgia har seriffer. Verdana har ikke.

Det er også et godt bildeeksempel til høyre her på wikipedia.org.

Til å være din andre nettside, så synes jeg har du har gjort en veldig god jobb, danan! Nettsiden ser absolutt bra ut, så ta innspillene for det de er; konstruktiv kritikk og tips til små endringer som kan bedre nettsiden et ørlite hakk. Innspillene er på ingen måte ute etter å slakte deg.

Siden er et godt utgangspunkt og ser bra ut for øvrig. Godt jobbet!

---------------------------

Har du lest forumets retningslinjer?


fredrikstadpatriot

Landslagsspiller

Ble medlem: 25 okt 03
Innlegg: 3249

Lagt til: 18 nov 07, 22:14
Fin side ja

---------------------------

Jørn Moum, "forumsadist"
FFK, The Pride of Norway!
Fredrikstad Stadion - Felt P, Rad 7, Sete 11.

KLE DEG I LAGETS FARGER PÅ STADION!


Jeg var der, 12. november 2006, kl.13.15. Ullevaal stadion.


Glenn Glitter

Juniorspiller

Ble medlem: 22 aug 07
Innlegg: 125

Lagt til: 19 nov 07, 08:40
Ser fett ut !

---------------------------

Rude, stewed and tattooed


Radoslaw

Landslagsspiller

Ble medlem: 31 okt 03
Innlegg: 912

Lagt til: 19 nov 07, 18:47

Et særdeles godt utført arbeid av mange dyktige, ambisiøse, målbevisste og ikke minst, voksne menn i BRH.

Flott av den unge, fremadstormende generasjonen !  

---------------------------

"If you think competence costs - try incompetence..."
- Johan Staël von Holstein

Cechuje nas pojęcie, którego wy nie znacie
Dzisiaj wrogu, wczoraj bracie
Wierność

Wisła Kraków, moja miłość na wieki


Supreme NTM

Landslagsspiller

Ble medlem: 05 okt 06
Innlegg: 1601

Lagt til: 20 nov 07, 09:25
Endret: 20 nov 07, 09:25
Opprinnelig postet av Holters




Georgia har seriffer. Verdana har ikke.


Tror vel egentlig det er motsatt ettersom sans tross alt er fransk for uten.



Siden ser nydelig ut Danan. Men enig i at overskrifter ikke bør være bildefiler.


Holters

Ansvarlig redaktør

Ble medlem: 23 mar 03
Innlegg: 10060

Lagt til: 20 nov 07, 09:35
Opprinnelig postet av Supreme NTM
Tror vel egentlig det er motsatt ettersom sans tross alt er fransk for uten.

Jeg har allerede skrevet at sans er fransk for `uten`.

Og det er ikke motsatt. Georgia har seriffer, mens Verdana har ikke. Det er nemlig to forskjellige bildefiler og påskriften "sans serif" og "serif" hører til det øverste eksempelet med grønne sirkler.

---------------------------

Har du lest forumets retningslinjer?


TgfkaFFK

Landslagsspiller

Ble medlem: 29 apr 03
Innlegg: 1105

Lagt til: 20 nov 07, 09:38
Endret: 20 nov 07, 09:39

Edit: (litt sein der)

---------------------------

"Bjørkøy blander perfekt saft og lager aldri bråk i innbytterboksen"
- Knut T. Eggen skryter av sin nye forsterkning


Supreme NTM

Landslagsspiller

Ble medlem: 05 okt 06
Innlegg: 1601

Lagt til: 20 nov 07, 09:53
Opprinnelig postet av Holters
Opprinnelig postet av Supreme NTM
Tror vel egentlig det er motsatt ettersom sans tross alt er fransk for uten.

Jeg har allerede skrevet at sans er fransk for `uten`.

Og det er ikke motsatt. Georgia har seriffer, mens Verdana har ikke. Det er nemlig to forskjellige bildefiler og påskriften "sans serif" og "serif" hører til det øverste eksempelet med grønne sirkler.

Leste visst bare den siste posten din, og ble vel forvirra over at det sto sans serif over Georgia. Jaja, får vel overlate skrifttypesnakket til deg.

Radoslaw

Landslagsspiller

Ble medlem: 31 okt 03
Innlegg: 912

Lagt til: 15 des 07, 21:50

Særdeles finurlig bruk av symbolikk på intro-siden til BRH.

Flott av den unge, fremadstormende generasjonen ! 

---------------------------

"If you think competence costs - try incompetence..."
- Johan Staël von Holstein

Cechuje nas pojęcie, którego wy nie znacie
Dzisiaj wrogu, wczoraj bracie
Wierność

Wisła Kraków, moja miłość na wieki



Flat Trådet Nøstet
Side 1 av 12 1

Copyright © ffksupporter.net 2003-2023 | Kontakt oss på support@ffksupporter.net

Ansvarlig redaktør: Øystein Holt, ffksupporter.net

13/04/2024 21:38 | 6784f4c3