Husk meg
Brukernavn
Passord

Lysten er helt borte...

Flat Trådet Nøstet
Side 8 av 9 8

Rune Haugen

Landslagsspiller

Ble medlem: 01 sep 03
Innlegg: 6643

Lagt til: 27 sep 07, 12:00
Opprinnelig postet av MA

Hvor mange skrev under på underskriftkampanjen som ble startet?

Ble det nok underskrifter til å "tvinge" ph styret til å holde en ekstraordinær generalforsamling?

Jeg vet det ble startet en link til dette hvor man kunne legge igjen navn og medlemsnr, men ikke hvor mange som skrev under. Ble det ikke 1/4 av ph medlemmer som ville kaste styret? Hvor mange ble det? Har spurt om dette før også her inne i en annen tråd, men ingen som vil svare. Når man blir bedt om å være med på en underskriftkampanje er det vel rett og rimelig å høre hva utfallet ble?

Jeg bare lurer.......

Eneste underskriftskampanjen som ble starta var vel den ang. Zoran`s utestengelse fra Stadion.


Husgutt

Landslagsspiller

Ble medlem: 08 aug 04
Innlegg: 4381

Lagt til: 27 sep 07, 12:33
Løsningen er såre enkel: la oss som vil starte egen supporterklubb få eget felt og la zoran bli med der. Så kan vi styre på med vårt og PH styre på med sitt.

---------------------------

Tantehaugen- Nå full av hestekrefter! Mer kaffe til feltet!


Marcus

A-lagspiller

Ble medlem: 17 apr 07
Innlegg: 675

Lagt til: 27 sep 07, 14:24
du mener vell at PH kan styre med hesten sin ??

endre

Landslagsspiller

Ble medlem: 27 mai 06
Innlegg: 1753

Lagt til: 27 sep 07, 17:22
Jeg lagde bare en generell epost som folk kunne sende til, men vi er langt unna 1/4 for å si det slik....

---------------------------

døm som sier at andre er domme, døm er domme døm!


schpa84

Landslagsspiller

Ble medlem: 01 okt 04
Innlegg: 777

Lagt til: 27 sep 07, 17:24
Opprinnelig postet av endre
Jeg lagde bare en generell epost som folk kunne sende til, men vi er langt unna 1/4 for å si det slik....


hvilken e-post er det? vil sende jeg og, skrev opprop for zoran i dagbladet oh sendt mail til PH

---------------------------

Hiv styret!!!!


Rey

Moderator
Ble medlem: 22 okt 04
Innlegg: 5343

Lagt til: 27 sep 07, 17:36
endre tenker nok på denne tråden, schpa84

---------------------------

The colour of her eyes
Were the colour of insanity


Radoslaw

Landslagsspiller

Ble medlem: 31 okt 03
Innlegg: 912

Lagt til: 27 sep 07, 19:37

Bare en liten opplysning fra undertegnede;

Ulf Berg sier til F-B i dag; "(...) Vi har registrert syv-åtte utmeldelser (...)"

Særdeles interessant da undertegnede selv kjenner til 12 utmeldelser. Tror sannsynligvis det også er en del utmeldelser som undertegnede ikke kjenner til.

 

Kjære Ulf Berg.

Når du først skal lyve, så gjør det i alle fall på en litt mer finurlig måte. 

---------------------------

http://www.tribunekultur.com

"If you think competence costs - try incompetence..."
- Johan Staël von Holstein

FFK and Wisla Kraków forever...


KeJ

Landslagsspiller

Ble medlem: 21 apr 03
Innlegg: 1756

Lagt til: 27 sep 07, 19:45
Opprinnelig postet av Radoslaw

Bare en liten opplysning fra undertegnede;

Ulf Berg sier til F-B i dag; "(...) Vi har registrert syv-åtte utmeldelser (...)"

Særdeles interessant da undertegnede selv kjenner til 12 utmeldelser. Tror sannsynligvis det også er en del utmeldelser som undertegnede ikke kjenner til.

 

Kjære Ulf Berg.

Når du først skal lyve, så gjør det i alle fall på en litt mer finurlig måte. 

 

Da lurer jeg på hvor mange som faktisk har meldt seg inn..

---------------------------

Rød/Hvit til jeg dør

Har jeg tro? Ja det skulle jeg mene, spørsmålet må være hva man skal tro på...

"kom aldri med noen forutsigelser, spesielt ikke om fremtiden" - S. Goldwyn


Marcus

A-lagspiller

Ble medlem: 17 apr 07
Innlegg: 675

Lagt til: 27 sep 07, 20:08
Opprinnelig postet av KeJ
Opprinnelig postet av Radoslaw

Bare en liten opplysning fra undertegnede;

Ulf Berg sier til F-B i dag; "(...) Vi har registrert syv-åtte utmeldelser (...)"

Særdeles interessant da undertegnede selv kjenner til 12 utmeldelser. Tror sannsynligvis det også er en del utmeldelser som undertegnede ikke kjenner til.

 

Kjære Ulf Berg.

Når du først skal lyve, så gjør det i alle fall på en litt mer finurlig måte. 

 

Da lurer jeg på hvor mange som faktisk har meldt seg inn..



 det er nok flere gamlinger som har meldt seg inn tenker jeg ,, for å få billigere biletter og for å ta en titt på hesten 

Liraren

A-lagspiller

Ble medlem: 20 mai 05
Innlegg: 769

Lagt til: 27 sep 07, 23:06
Marcus la nå den hesten ligge. Jeg kjenner til minst 10 utmeldelser selv. Så høres litt rart ut, hva er det Ulf Berg vil med lyvingen?

---------------------------

Skulle ønske jeg hadde en emo i hagen, da hadde den kuttet seg selv:)


#8

Knøttespiller

Ble medlem: 28 mai 06
Innlegg: 46

Lagt til: 27 sep 07, 23:12

Opprinnelig postet av Husgutt
Løsningen er såre enkel: la oss som vil starte egen supporterklubb få eget felt og la zoran bli med der. Så kan vi styre på med vårt og PH styre på med sitt.

 

Der sa du det =) har tenkt mye på den samme saken jeg også

---------------------------

BRIGADE RØD HVIT
Frihet For ULTRAS

Hater: NFF, Politi, Vaktene på Ullevaal


Asgeir

Landslagsspiller

Ble medlem: 20 mai 04
Innlegg: 1048

Lagt til: 27 sep 07, 23:28
Opprinnelig postet av KeJ

Hvor mange anslår dere det er som er missfornøyde da? Så fremt dette tallet ikke overstiger 20-25% ser jeg ikke problemet. Eller det vil si, da er det ikke majoriteten som er problemet, men mindretallet.

Det er klart det er et problem hvis 20% av plankehaugen er misfornøyde med styret hvis de samme 20% er blant de ivrigste, mest utholdende, og med kraftigst stemme!

I en organisasjon som PH er det utrolig viktig å ta vare på ildsjelene. Sånn som flere av BRH, sånn som styret i PH osv osv, og det å ta vare på ildsjelene er faktisk vel så viktig som å tale flertallets sak i alt og ett. I en supporterklubb er man avhengige av engasjement, og det å banke gjennom fundamentale saker med 80% av medlemmene bak seg er svært uheldig hvis de 80% av medlemmene representerer slappe supportere som ikke yter.

Dette har klanen og kjernen skjønt, men PH har ikke skjønt det. Fronten som nå er etablert mellom PHs styre og de aller, aller ivrigste er muligens pga de ivrigstes syn på hva som er rett og galt, men det er fankern meg problemer med takhøyden og! Sånn som det ser ut nå, så stanger du i taket i PH bare du kjefter på sidemannen for at han ikke synger.

Opprinnelig postet av KeJ
Så er jo spørsmålet, hva er de forskjellige interresentene villige til å gi fra seg, på hver sin side, for at det ikke skal skapes splid innad? En diskusjon er utvilsomt på sin plass, men dette er ikke rette fora all den tid mange her inne flyr rett i strupen på hverandre og er lite villige til å forholde seg saklige...

Jeg tror et PH-styre med følelsen av å ha et stort flertall i ryggen ikke har den forvaltningsbalasten som trengs for å gjøre alle til lags. Sånn sett er det kanskje like greit med et alternativ til PH, som det blir snakka om i andre tråder.


KeJ

Landslagsspiller

Ble medlem: 21 apr 03
Innlegg: 1756

Lagt til: 27 sep 07, 23:55

Hører hva du sier, og jeg gidder/orker ikke gå veldig i dybden, men vil bare ha sagt at det er flertallet som bestemmer. Dersom styret i dag har  en sammensetning som gjør at mindretallet ikke er representert så er det selvsagt beklagelig. På den annen side ble vel dagens styre valgt før de nye grupperingene innad i PH oppsto, ergo blir det for dumt å basere ens argumenter på at man ikke har gjennomslagskraft i styret etc.

Når det er sagt, hadde mindretallet hatt en representant i styret ville denne hatt muligheten til å fremme sin sak, men det vil jo ikke automatisk innebære at vedkommende fikk medhold i sine synspunkter? Demokratiet er rart sånn, det er majoriteten som bestemmer uansett. Nå ier ikke jeg at det alltid er de som er best skikket til å lede som sitter i de rette posisjonene, gudene skal vite at vi har nok eksempler på det motsatte.

Uansett forbeholder jeg meg retten til å mene at det er majoriteten som bestemmer i PH, og om det innebærer at 20% surmuler fordi de mener takhøyden er for liten, ja så er det kanskje fordi 80% faktisk er fornøyd med tingenes tilstand. Nå tror jeg vel ingen er spesielt knytten til gampen, men for all del, den gjør ikke meg noe vondt så lenge den står i stallen under kampene...

Bare for å ha sagt det først som sist så er jeg relativt overbevist om at PH ikke hadde vært noen god supporterklubb dersom mange av debattantene her inne fikk bestemme og lede organisasjonen ukritisk...

Jeg tror vi må enes om å være uenige Asgeir, skjønt jeg er relativt sikker på at vi begge ønsker det beste for alle grupperinger, vi er bare uenige om hvordan vi skal gå frem for å skape en felles plattform...

 

---------------------------

Rød/Hvit til jeg dør

Har jeg tro? Ja det skulle jeg mene, spørsmålet må være hva man skal tro på...

"kom aldri med noen forutsigelser, spesielt ikke om fremtiden" - S. Goldwyn


Rune Haugen

Landslagsspiller

Ble medlem: 01 sep 03
Innlegg: 6643

Lagt til: 28 sep 07, 00:39
Opprinnelig postet av KeJ

Uansett forbeholder jeg meg retten til å mene at det er majoriteten som bestemmer i PH, og om det innebærer at 20% surmuler fordi de mener takhøyden er for liten, ja så er det kanskje fordi 80% faktisk er fornøyd med tingenes tilstand.  

Av de 80 % som du skisserer til her, så er vel kanskje 5 % interessert i dette vi snakker om. Kan bare se hvor mange som kommer på Generalforsamlingen etc. det.


endre

Landslagsspiller

Ble medlem: 27 mai 06
Innlegg: 1753

Lagt til: 28 sep 07, 02:14

Jon Kilen
Styremedlem


 

Silje Stenmoe
Styremedlem

 
 

Jaran Berg
Styremedlem

 
 

Roar Johansen
Styremedlem

 
 

Thomas Myrvang
Styremedlem

 

Ulf Berg
Kasserer

 
Her er lista på øverste delen av styret av PH slik den står oppført på PHs sider pr idag. Og så vidt jeg vet kan et navn der ekskluderes uten at jeg skal gå nærmere inn på dette.
Men det er 2 ting her som jeg finner da litt rart og kanskje litt skremmende.
Ulf Berg står her som kasserer, men fremstår i media som leder?!
Og tilfeldigvis så er et annet familiemedlem også et høystående medlem av denne klubben. Ikke at det gjør meg noe personlig at det er slik, men det er tilsynelatende lettere å få igjennom en sak når man er så nærme familiert.
Det er totalt 11 medlemmer på denne oversikten, blir da 10 hvis man teller minus dette medlemmet som ikke er med lenger. Dette vil også tilsi at man har 20% av stemmene, hvis det familiære båndet er sterkt!
Og jeg finner det feil at en organisasjonsstuktur som dette kan få leve. Alle som har et snev av prosjektledelse i seg, vet at et felles lederskap sjelden har noe godt med seg. Og da at kasserer har fått det overodnede ansvar til å snakke med media, fremfor en pr ansvarlig, som forøvrig ike fremstår av organisasjonskartet finner jeg svært merkverdig.

Ene og alene virker dette organisasjonskartet forvirrende og allerede amatørmessig satt opp, en organisasjon trenger en leder. Mulig dette er Ulf Berg, men hvorfor i alle herrens dager er han da satt opp som Kasserer?
Og hvis dette da stemmer, at det er flere enn 7 som har meldt seg ut av PH, virker det jo som at ikke denne personen fungerer innenfor sin del av styret.
Dette er ikke noe forsøk på personangrep av noe sort, selv om det kan virke sånn, men kun i art av belysning av temaet PH som organisasjon. Som i dette øyeblikk ikke ser til å fungere 100%

Hvis disse fakta er feil, så viser det faktisk en enda større glipp organisasjonsmessig syns nå jeg, at sidene ikke oppdateres regelmessig, uten at jeg skal gå inn på denne diskusjonen nok engang.

---------------------------

døm som sier at andre er domme, døm er domme døm!


JipJap

A-lagspiller
Ble medlem: 14 apr 03
Innlegg: 749

Lagt til: 28 sep 07, 03:19
Opprinnelig postet av Asgeir

Det er klart det er et problem hvis 20% av plankehaugen er misfornøyde med styret hvis de samme 20% er blant de ivrigste, mest utholdende, og med kraftigst stemme!

I en organisasjon som PH er det utrolig viktig å ta vare på ildsjelene. Sånn som flere av BRH, sånn som styret i PH osv osv, og det å ta vare på ildsjelene er faktisk vel så viktig som å tale flertallets sak i alt og ett. I en supporterklubb er man avhengige av engasjement, og det å banke gjennom fundamentale saker med 80% av medlemmene bak seg er svært uheldig hvis de 80% av medlemmene representerer slappe supportere som ikke yter.

Dette har klanen og kjernen skjønt, men PH har ikke skjønt det. Fronten som nå er etablert mellom PHs styre og de aller, aller ivrigste er muligens pga de ivrigstes syn på hva som er rett og galt, men det er fankern meg problemer med takhøyden og! Sånn som det ser ut nå, så stanger du i taket i PH bare du kjefter på sidemannen for at han ikke synger.

Jeg tror et PH-styre med følelsen av å ha et stort flertall i ryggen ikke har den forvaltningsbalasten som trengs for å gjøre alle til lags. Sånn sett er det kanskje like greit med et alternativ til PH, som det blir snakka om i andre tråder.



Jeg tør å påstå at ganske mange ikke kommer på generalforsamlingen. Og det er på generalforsamlingen styret bestemmes. Så om de 20% mest ivrige mobiliserer så burde de ikke få noe som helst problem med å få igjennom mange av sine synspunkter.

Om ildsjelene også er flinke og reklamerer sin sak, så får de sikkert med seg mange av "80%"-erne også

Brukernavn

Landslagsspiller

Ble medlem: 23 jul 04
Innlegg: 1162

Lagt til: 28 sep 07, 08:37

Opprinnelig postet av JipJap

Jeg tør å påstå at ganske mange ikke kommer på generalforsamlingen. Og det er på generalforsamlingen styret bestemmes. Så om de 20% mest ivrige mobiliserer så burde de ikke få noe som helst problem med å få igjennom mange av sine synspunkter.

Om ildsjelene også er flinke og reklamerer sin sak, så får de sikkert med seg mange av "80%"-erne også

ikke no vits det nå vel, med den nye supporter-klubben å gå til....? (hvis det blir no av da) de fleste som klager på alt her inne, melder seg på der

 

---------------------------

Best of Ultras:
"men når det står mammaer og unger der som er mer opptatt av å se på kamp, er det kanskje ikke rart man blir irritert"
"Det er ikke trusler de kommer med, de bare redegjør for hva dette vil føre til"


djpete

Landslagsspiller

Ble medlem: 25 mar 03
Innlegg: 1413

Lagt til: 28 sep 07, 08:38

Opprinnelig postet av endre

Her er lista på øverste delen av styret av PH slik den står oppført på PHs sider pr idag. Og så vidt jeg vet kan et navn der ekskluderes uten at jeg skal gå nærmere inn på dette.
Men det er 2 ting her som jeg finner da litt rart og kanskje litt skremmende.
Ulf Berg står her som kasserer, men fremstår i media som leder?!
Og tilfeldigvis så er et annet familiemedlem også et høystående medlem av denne klubben. Ikke at det gjør meg noe personlig at det er slik, men det er tilsynelatende lettere å få igjennom en sak når man er så nærme familiert.
Det er totalt 11 medlemmer på denne oversikten, blir da 10 hvis man teller minus dette medlemmet som ikke er med lenger. Dette vil også tilsi at man har 20% av stemmene, hvis det familiære båndet er sterkt!
Og jeg finner det feil at en organisasjonsstuktur som dette kan få leve. Alle som har et snev av prosjektledelse i seg, vet at et felles lederskap sjelden har noe godt med seg. Og da at kasserer har fått det overodnede ansvar til å snakke med media, fremfor en pr ansvarlig, som forøvrig ike fremstår av organisasjonskartet finner jeg svært merkverdig.

Ene og alene virker dette organisasjonskartet forvirrende og allerede amatørmessig satt opp, en organisasjon trenger en leder. Mulig dette er Ulf Berg, men hvorfor i alle herrens dager er han da satt opp som Kasserer?
Og hvis dette da stemmer, at det er flere enn 7 som har meldt seg ut av PH, virker det jo som at ikke denne personen fungerer innenfor sin del av styret.
Dette er ikke noe forsøk på personangrep av noe sort, selv om det kan virke sånn, men kun i art av belysning av temaet PH som organisasjon. Som i dette øyeblikk ikke ser til å fungere 100%

Hvis disse fakta er feil, så viser det faktisk en enda større glipp organisasjonsmessig syns nå jeg, at sidene ikke oppdateres regelmessig, uten at jeg skal gå inn på denne diskusjonen nok engang.

Utrolig, at en med så sterke meninger om saken, ikke har fått med seg grunnlaget for at strukturen ser slik ut som den gjør. At Ulf Berg utad fremstår som leder, men er kasserer i styret ble heftig debatert på forrige generalforsamling. Hvorfor var ikke du der, som er så opptatt av sammensetning og kritisering av styret slik det ser ut?

Personlig er jeg heller ikke enig i at det ikke er noen leder (gjerne en annen enn Ulf, med mer tribuneliverfaring) på papiret. Inntrykket mitt var at det ikke fantes noen skikket kandidat til vervet, og at man da gjemte seg bak at det var best å ikke ha noen. Styret skulle fungere som en enhet, og lederoppgavene skulle fordeles på medlemmene i styret for å slippe at en person skulle ta på seg ansvaret. Det lå allerede den gangen i kortene at Ulf ville bli leder, om ikke på papiret så iallefall i styrerommet, og ikke minst utad.

Styret pr idag har for liten påvirkning fra de mer hardbarka tribunelivfanatikerne, og det bør det gjøres noe med  ved neste korsvei, det viser den siste tids historie. For å få det til må noen interessante kandidater stille seg disponible for valgkomiteen.  Så enkelt er det. Lett å være kritisk, men dersom man ønsker forandring bør man møte på generalforsamling, og stille seg selv, eller andre ønskede kandidater frem til valg.

---------------------------

Rød.... hvit... og patriot!


schpa84

Landslagsspiller

Ble medlem: 01 okt 04
Innlegg: 777

Lagt til: 28 sep 07, 09:21
Opprinnelig postet av Brukernavn

Opprinnelig postet av JipJap

Jeg tør å påstå at ganske mange ikke kommer på generalforsamlingen. Og det er på generalforsamlingen styret bestemmes. Så om de 20% mest ivrige mobiliserer så burde de ikke få noe som helst problem med å få igjennom mange av sine synspunkter.

Om ildsjelene også er flinke og reklamerer sin sak, så får de sikkert med seg mange av "80%"-erne også

ikke no vits det nå vel, med den nye supporter-klubben å gå til....? (hvis det blir no av da) de fleste som klager på alt her inne, melder seg på der

 



Selv om man ønsker en ny supportergruppe så bør man gjøre noe for å redde PH allikevel, det erjo tross alt den nåværende eneste supportegruppen til Fredrikstad!!

---------------------------

Hiv styret!!!!


endre

Landslagsspiller

Ble medlem: 27 mai 06
Innlegg: 1753

Lagt til: 28 sep 07, 09:40
Opprinnelig postet av djpete
Hvorfor var ikke du der, som er så opptatt av sammensetning og kritisering av styret slik det ser ut?

Jeg jobbet og studerte i oslo, og hadde ikke mulighet den dagen, såvidt jeg husker rett, og har ei heller mulighet denne gangen da studiene har bragt meg til London.

---------------------------

døm som sier at andre er domme, døm er domme døm!



Flat Trådet Nøstet
Side 8 av 9 8

Copyright © ffksupporter.net 2003-2023 | Kontakt oss på support@ffksupporter.net

Ansvarlig redaktør: Øystein Holt, ffksupporter.net

17/02/2024 15:30 | 3147bc24