Husk meg
Brukernavn
Passord

4 personer utestengt fra Fredrikstad stadion i fremtiden

Flat Trådet Nøstet
Side 33 av 59 33

Biscuitman88

A-lagspiller

Ble medlem: 09 aug 04
Innlegg: 281

Lagt til: 13 sep 07, 17:22

Sendte i går en ganske krass mail til Morgan Andersen, i ganske heftig raseri etter det jeg opplever som direkte løgner i FB. Fikk i dag svar fra M.A. uten at jeg er så veldig mye klokere, da han vel egentlig ikke svarte på noe av det jeg spurte om. Klipper og limer fra mailen:

">From: "Morgan Andersen" <Morgan.Andersen@fredrikstadfk.no>
>To: <*****@*****.com>
>Subject: Tilsvar
>Date: Thu, 13 Sep 2007 09:26:08 +0200
>
>Hei Anders. I ditt tilfelle er denne saken meget enkel. Du har selv innrømmet overfor FB og er tatt for å bruke ulovlig bluss på kamp. Det er både ulovlig og totalt uakseptabelt. Det setter andre mennesker i fare og det gjør at politi og vakter fra, i dette tilfellet Stabæk, må oppføre seg på en annen måte enn om dette ikke hadde skjedd. Vi hadde i starten av sesongen et godt møte med Brigade Rødhvit, som du sier du er medlem av. Der inngikk vi avtaler om hvordan vi skulle samarbeide. Din handling er et klart avtalebrudd.


>Med vennlig hilsen / Best Regards
>
>Morgan Andersen"

Jeg har nå sendt en ny mail. Skal poste den straks..

---------------------------

FFK - Norgesmester 2006!
Reading FC - pride of Berkshire!!!


Biscuitman88

A-lagspiller

Ble medlem: 09 aug 04
Innlegg: 281

Lagt til: 13 sep 07, 17:24

Og her er min "nye" mail til M.A. for den som måtte være interessert - så får vi se om jeg denne gangen kan få noe svar på dette.:

"Hei igjen Morgan. Jeg har nå fått roet meg ned litt siden i går, og vil forsøke å skrive et mer behersket svar til deg. Får vel begynne med å takke for det som vel var et forsøk på et svar (eller ikke). Men jeg føler jeg fortsatt sitter her med nøyaktig de samme spørsmålene jeg hadde i går. For å ta en ting av gangen:

1. Du uttaler til FB at "de personene som nå er utvist har fått flere advarsler."
Jeg ber instendig om en forklaring på spesifikt hvilke forhold jeg har fått flere advarsler for tidligere, eller dementerer dette snarest, da jeg vet 100% sikkert med meg selv at jeg aldri tidligere har fått hverken advarsler, irettesettelser e.l. i forbindelse med FFK`s kamper!

2. Med tanke på måten dette har behandlet på; hvorfor ble ikke jeg og de andre utestengte gitt sjansen til å forklare vår side av historien(e) før saken ble behandlet? Og når begynte FFK som klubb å ta beslutninger med bakgrunn i Plankehaugens vedtak?

3. Jeg er veldig interessert i din vurdering av "straffeutmålingen" i saken her, når det som sannsynligvis er Start casuals som har deltatt i arrangerte slåsskamper, får en mildere straff enn oss.

4. Er det totalt uten betydning at en av FFK`s egne vakter ga tillatelse til bruk av blusset på Nadderud?

5. Hvor i all verden har du det fra at 11 personer ble tatt med bluss på seg??

Vel, jeg nekter overhodet ikke for bruk av blusset på Nadderud, og står for det jeg har innrømt ovenfor FB og Radio Fredrikstad. Og selv om dette møtet med BRH var ukjent for meg og endel andre jeg har snakket med, skal jeg ikke påberope meg noen "uvitenhet" rundt bruken av bluss - bortsett fra det faktum at en av FFK`s vakter godkjente det.
Jeg vil ta det som måtte komme jeg, men jeg føler bare jeg (og de andre) burde ha krav på en rettferdig saksbehandling hvor vår versjon ble hørt.

Avslutningsvis vil jeg bare beklage hvis jeg i mitt "raseri" i går blandet person og sak i mailen min til deg, men jeg må si jeg trodde du bedre enn de fleste skjønte mitt poeng med en rettferdig saksbehandling.

Jeg venter i spenning på ditt svar på hva jeg tidligere har fått advarsler for - og håper du kan vise deg stor nok til å dementere dette..?

Mvh
Anders Johansen"

---------------------------

FFK - Norgesmester 2006!
Reading FC - pride of Berkshire!!!


geirsand

Knøttespiller
Ble medlem: 11 feb 07
Innlegg: 29

Lagt til: 13 sep 07, 17:37
Endret: 13 sep 07, 17:40
Opprinnelig postet av Rune Haugen

Jeg tar meg ikke så høytidlig når jeg står opp. Synes det er bare moro. Jeg driter i om andre rundt meg synes at jeg er en snål og rar type som gidder å synge for full hals og drite seg ut.



Godt å høre! Det må skapes en aksept for at det er lov å heie på laget sitt. Håper flere skjønner at det er lov, og moro, å ta ut henda fra lomma. Stå på, Rune. Ingen anelse hvem du her, men kjenner meg igjen i det du skriker.


Som tidligere igangsetter og president av Fanklubben Heia Bortelaget (av Lerkendal) Tar meg også den frihet å komme med mine synspunkter på den pågående tribunediskusjonen.

Alle går på kamp i den hensikt å ha ha det gørskøy. Hva som er moro, er veldig inviduelt. Men det burde da være takhøyde for at alle grupperinger får plass på samme tribunen uten å gå i tottene på hverandre. Er derfor en veldig tilhenger av differensieringen som har blitt nevnt her inne. Alle skal gå på kamp og nyte den på sin måte uten at andre blir støtt - samtidig som man skal skape et **** liv.

Min erfaring er at aktivitet ofte skapes gjennom motivasjon og positiv påvirkning. Ser du at gutta som står og roper av full hals har de sykt morsomt, er det lettere å al seg bli revet med.

Altså:
1. Differensier tribunen - Alle må få sin plass de føler seg komfortable med! (som det virker som er på gang)
2. La det være klart hva som forventes på de ulike seksjonene og hvilken internjustisen som gjelder (så man unngår uheldige episoder)
3. Motiver til liv gjennom aksept for "gærningene". (en utfordring i Norge og Fredrikstad)

Erikk

Landslagsspiller
Ble medlem: 20 jul 04
Innlegg: 3483

Lagt til: 13 sep 07, 17:37
Jeg ønsker deg lykke til og håper du får noe fornuft ut av Morgan

eliot

A-lagspiller

Ble medlem: 26 mai 06
Innlegg: 637

Lagt til: 13 sep 07, 17:55
NRK østfold.Zoran får komme tilbake på kamper.  Bare ikke på PH feltet

Snæbbis

Landslagsspiller

Ble medlem: 27 nov 05
Innlegg: 1555

Lagt til: 13 sep 07, 18:01
Bra! Ting går fremover.

---------------------------

Go tell the Spartans, passerby,
That here, by Spartan law, we lie

NEI TIL HETS AV BRH!


solano2

Landslagsspiller
Ble medlem: 30 mar 07
Innlegg: 1217

Lagt til: 13 sep 07, 18:01
Opprinnelig postet av eliot
NRK østfold.Zoran får komme tilbake på kamper.  Bare ikke på PH feltet

Hjelper jo lite når det er i PH han kan gjøre en jobb!

Holters

Ansvarlig redaktør

Ble medlem: 23 mar 03
Innlegg: 10060

Lagt til: 13 sep 07, 18:02
Opprinnelig postet av eliot
NRK østfold.Zoran får komme tilbake på kamper.  Bare ikke på PH feltet


Det har i ettermiddag blitt holdt et møte mellom Fredrikstad fotballklubb, Plankehaugen og Zoran Puvatcha.

I møtet fikk alle parter anledning til åpent å diskutere sine roller og sin sak. Møtet foregikk i en positiv og omgjengelig tone, der alle parter uttrykte stor respekt for hverandre og hverandres ståsted.

På bakgrunn av det som skjedde på møtet ønskes Zoran Puvatcha velkommen til kamper på Fredrikstad stadion, men ikke på Plankehaugens felt.

Plankehaugen opprettholder sitt vedtak om eksklusjon.

Vedtaket om utestenging og eksklusjon for de andre involverte i denne saken opprettholdes.

Denne meldingen er sendt ut med godkjennelse fra alle parter.


Morgan Andersen, administrerende direktør i FFK
Ulf Berg, talsmann Plankehaugen
Zoran Puvatcha


www.fredrikstadfk.no/content/view/545/1/

---------------------------

Har du lest forumets retningslinjer?


eliot

A-lagspiller

Ble medlem: 26 mai 06
Innlegg: 637

Lagt til: 13 sep 07, 18:04
Opprinnelig postet av solano2
Opprinnelig postet av eliot
NRK østfold.Zoran får komme tilbake på kamper.  Bare ikke på PH feltet

Hjelper jo lite når det er i PH han kan gjøre en jobb!

Trenger jo forsangere andre steder på stadion.

Rey

Moderator
Ble medlem: 22 okt 04
Innlegg: 5343

Lagt til: 13 sep 07, 18:04
Opprinnelig postet av solano2
Opprinnelig postet av eliot
NRK østfold.Zoran får komme tilbake på kamper.  Bare ikke på PH feltet

Hjelper jo lite når det er i PH han kan gjøre en jobb!


Men han hadde jo allerede trukket seg som forsanger før han ble utestengt!

---------------------------

The colour of her eyes
Were the colour of insanity


solano2

Landslagsspiller
Ble medlem: 30 mar 07
Innlegg: 1217

Lagt til: 13 sep 07, 18:05
Opprinnelig postet av Rey
Opprinnelig postet av solano2
Opprinnelig postet av eliot
NRK østfold.Zoran får komme tilbake på kamper.  Bare ikke på PH feltet

Hjelper jo lite når det er i PH han kan gjøre en jobb!


Men han hadde jo allerede trukket seg som forsanger før han ble utestengt!

Det har han vel gjort tidligere, men alikevel kommet tilbake også?

Snæbbis

Landslagsspiller

Ble medlem: 27 nov 05
Innlegg: 1555

Lagt til: 13 sep 07, 18:13
Endret: 13 sep 07, 18:13
Et kompromis jeg kan leve med enn så lenge. Zoran kommer i det minste inn på stadion igjen, så får tiden vise hva som skjer framover. Syns uansett ikke vi bør glemme de tre andre som er utestengt. Greit og reagere på blussing, men straffen er fremdeles voldsomt overdimensjonert, og det foreligger heller ingen forklaring enn så lenge på hva de to siste skal ha gjort. Relaterer det seg feks. til blussing eller til litt vel overivrig engasjement i forhold til å få folk med og synge? I tlfelle siste  alternativ ser det svært rart ut om PH og FFk benåder en grunnet trykk fra media, men ikke de to andre.

---------------------------

Go tell the Spartans, passerby,
That here, by Spartan law, we lie

NEI TIL HETS AV BRH!


Rune Haugen

Landslagsspiller

Ble medlem: 01 sep 03
Innlegg: 6643

Lagt til: 13 sep 07, 18:13

Med dette er denne saken løst for min del. At Zoran fikk komme tilbake til stadion er riktig, og at han er blitt ekskludert fra PH skjønner jeg også siden han har fått klage tidligere.

 


Rune Haugen

Landslagsspiller

Ble medlem: 01 sep 03
Innlegg: 6643

Lagt til: 13 sep 07, 18:16
Endret: 13 sep 07, 18:18

Opprinnelig postet av Snæbbis
Et kompromis jeg kan leve med enn så lenge. Zoran kommer i det minste inn på stadion igjen, så får tiden vise hva som skjer framover. Syns uansett ikke vi bør glemme de tre andre som er utestengt. Greit og reagere på blussing, men straffen er fremdeles voldsomt overdimensjonert, og det foreligger heller ingen forklaring enn så lenge på hva de to siste skal ha gjort. Relaterer det seg feks. til blussing eller til litt vel overivrig engasjement i forhold til å få folk med og synge? I tlfelle siste  alternativ ser det svært rart ut om PH og FFk benåder en grunnet trykk fra media, men ikke de to andre.

Blussing på stadion er ikke lov. Ellers er jeg enig i at utestengelsen er i lengste laget. LSK-supporterne som blussa fikk 5 kamper, hvorfor skal det da gjøres forskjell ??

Om man fikk lov av vakter eller ei spiller liten rolle. Man har ikke lov i følge NFF å ta med sånt inn, og det vet folk. Finnes ingen unnskyldning for slikt.


denialsander

Landslagsspiller
Ble medlem: 06 jul 05
Innlegg: 3236

Lagt til: 13 sep 07, 18:48

Opprinnelig postet av Biscuitman88
Jeg ber instendig om en forklaring på spesifikt hvilke forhold jeg har fått flere advarsler for tidligere, eller dementerer dette snarest, da jeg vet 100% sikkert med meg selv at jeg aldri tidligere har fått hverken advarsler, irettesettelser e.l. i forbindelse med FFK`s kamper!

Mulig jeg flisespikker, men hvis det stemmer at BRH (som du er medlem av) hadde møte med Morgan Andersen og FFK før (tidligere i) sesongen om blant annet nulltoleranse for blussing - akkurat hva er det du ikke forstår med det?

Jeg ser det som en klar og tydelig beskjed: Ikke bluss - ellers får det konsekvenser.

Konsekvensene har vi sett nå...

 

---------------------------

Pear Pimples for Hairy Fishnuts!


A9$h

Landslagsspiller

Ble medlem: 22 feb 04
Innlegg: 1845

Lagt til: 13 sep 07, 18:51
Jeg kan til akseptere reaksjonene på Blussing på stadion, (er ikke enig, men regel er regel). Men det jeg har store problemer med å akseptere er at Zoran ble kastet ut av plankehaugen, gjort så mye for oss i plankehaugen, men likevel har ikke setter ikke Ulf Berg og co av mer enn en hjerecelle til å tenke med. Det blir for tragisk

---------------------------

Vi har toppspillere, og unnskyld om jeg er arrogant, vi har en topptrener- Jose Mourinho





Svein

A-lagspiller

Ble medlem: 25 mar 03
Innlegg: 653

Lagt til: 13 sep 07, 18:56
Bra at M.A. tok til vett. Nå får vi se om vi kanskje melder oss inn i PH igjen ... :) Hva skjer med de resterende fotballpøblene?

Stoler på at alle parter lærer av dette, og at PH/MA er litt mer åpne neste gang ...

---------------------------

Who is General Failure and why is he reading my disc??


Biscuitman88

A-lagspiller

Ble medlem: 09 aug 04
Innlegg: 281

Lagt til: 13 sep 07, 18:57
Opprinnelig postet av denialsander

Opprinnelig postet av Biscuitman88
Jeg ber instendig om en forklaring på spesifikt hvilke forhold jeg har fått flere advarsler for tidligere, eller dementerer dette snarest, da jeg vet 100% sikkert med meg selv at jeg aldri tidligere har fått hverken advarsler, irettesettelser e.l. i forbindelse med FFK`s kamper!

Mulig jeg flisespikker, men hvis det stemmer at BRH (som du er medlem av) hadde møte med Morgan Andersen og FFK før (tidligere i) sesongen om blant annet nulltoleranse for blussing - akkurat hva er det du ikke forstår med det?

Jeg ser det som en klar og tydelig beskjed: Ikke bluss - ellers får det konsekvenser.

Konsekvensene har vi sett nå...

 

Da tolker vi hans utspillet at de utviste "tidligere har fått flere advarsler" forskjellig. Jeg la i det at han mente at jeg (og de andre) tidligere har blitt advart, tilsnakket, irettesatt e.l. etter en eller annen slags form for regelbrudd, bråk eller noe i den duren.. Hmmm, jeg får bare vente å se hva/om han svarer. Uten at det spiller noen rolle kan jeg ikke si å ha hørt noe om dette møtet før sesongen - og to andre jeg snakket med stilte seg også uforstående til dette - men jeg skal som sagt ikke påberope meg noen "uvitenhet".

---------------------------

FFK - Norgesmester 2006!
Reading FC - pride of Berkshire!!!


Rune Haugen

Landslagsspiller

Ble medlem: 01 sep 03
Innlegg: 6643

Lagt til: 13 sep 07, 19:07

Opprinnelig postet av A9$h
Jeg kan til akseptere reaksjonene på Blussing på stadion, (er ikke enig, men regel er regel). Men det jeg har store problemer med å akseptere er at Zoran ble kastet ut av plankehaugen, gjort så mye for oss i plankehaugen, men likevel har ikke setter ikke Ulf Berg og co av mer enn en hjerecelle til å tenke med. Det blir for tragisk

Selv om Zoran er / har vært viktig for oss så har han fått advarsel tidligere, og forbrutt seg igjen. Så jeg har forståelse for hva styret har kommet fram til, men jeg håper Zoran kommer tilbake ved en senere anledning. Jeg håper ikke denne utestengelsen skal bli stående for alltid. Det er i såfall hårreisende.


jambo

A-lagspiller
Ble medlem: 11 sep 07
Innlegg: 314

Lagt til: 13 sep 07, 19:08
Endret: 13 sep 07, 22:01


Flat Trådet Nøstet
Side 33 av 59 33

Copyright © ffksupporter.net 2003-2023 | Kontakt oss på support@ffksupporter.net

Ansvarlig redaktør: Øystein Holt, ffksupporter.net

17/02/2024 15:30 | 3147bc24