Husk meg
Brukernavn
Passord

Bør Morgan få bli i klubben uansett utfall av Mikel-saken?

Flat Trådet Nøstet
Side 2 av 9 2

Shadar

Landslagsspiller

Ble medlem: 26 okt 04
Innlegg: 1839

Lagt til: 14 aug 07, 22:30
Om Morgan er dømt så er det veldig synd, for da mister vi en ansatt som er nesten umulig å erstatte. Det er ingen tvil om at den som har med kontrakter å gjøre ikke kan være innhabil slik Morgan blir om han dømmes. Kanskje denne diskusjonen burde handle om hvem som skal ta over hvis det som absolutt ikke skal skje faktisk skjer? Jeg ser at Mokkelbost har blitt nevnt, men jeg tror vel det er andre som er mer aktuelle ;)

paco

Landslagsspiller
Ble medlem: 29 aug 06
Innlegg: 1534

Lagt til: 14 aug 07, 22:39
Morgan vil vel se seg selv som uskyldig selv om han skulle bli dømt,justis mord har hendt mange ganger og en anke vil kunne ta flere år og hvorfor skal han trekke seg når han selv vet han er uskyldig og er den beste mannen for FFK.Skulle Morgan gå så vet jeg om en til som vil forlate FFK

stjernengutt

Landslagsspiller
Ble medlem: 31 aug 05
Innlegg: 826

Lagt til: 15 aug 07, 00:12

Tror vel Moklebost var ment som en fleip.

Jeg mener ja til Morgan uansett utfall. Alle. også Morgan fortjener en sjanse til. Og jeg tror faktisk ikke det ville være så skadelig for klubben jeg, ved en eventuell dom. Kanskje det heller viser hjerterom å innkludere en i en vanskelig situasjon?

---------------------------

1. Prio Stjernen
2. Pri FFK
3. Fârjestad
4. ManU


stjernengutt

Landslagsspiller
Ble medlem: 31 aug 05
Innlegg: 826

Lagt til: 15 aug 07, 00:14
Tenker du på en "onkel" Paco?

---------------------------

1. Prio Stjernen
2. Pri FFK
3. Fârjestad
4. ManU


Culemart

Landslagsspiller

Ble medlem: 25 mar 03
Innlegg: 1077

Lagt til: 15 aug 07, 00:15
Opprinnelig postet av paco
hvorfor skal han trekke seg når han selv vet han er uskyldig


Hvordan i ALLE DAGER vet du at han selv vet han er uskyldig? Det er det -bare- han selv som kan vite.
 

---------------------------

Cupmester 2006
15 september 2002: FFK-Kvik Halden 7-1


Eric Cantona

Bedriftsspiller
Ble medlem: 13 aug 07
Innlegg: 3

Lagt til: 15 aug 07, 00:18
Morgan fortjener støtte, og skulle han bli dømt er det fortsatt bare Morgan selv som vet sannheten..  Se hva som skjer, klubben er på vei oppover, penger og gode spillere kommer, noe vi bare kunne drømme om for et drøyt år siden.. Lykke til Morgan, jeg håper du blir i FFK i mange år framover...

dracula

Landslagsspiller

Ble medlem: 11 nov 04
Innlegg: 2330

Lagt til: 15 aug 07, 12:38
Endret: 15 aug 07, 12:41

Opprinnelig postet av paco
Morgan vil vel se seg selv som uskyldig selv om han skulle bli dømt,justis mord har hendt mange ganger og en anke vil kunne ta flere år og hvorfor skal han trekke seg når han selv vet han er uskyldig og er den beste mannen for FFK.Skulle Morgan gå så vet jeg om en til som vil forlate FFK

Flott at du har "klokketro" på Morgan, Paco.

Dessverre er det vel slik at Morgan heller aldri har kunne innrømme noe "triksing" i NISO, noe han også er befengt med.

Dersom og jeg sier dersom det blir funnet noe " snusk" i denne saken som vil hefte med Morgan, tror jeg at hans omdømme dessverre vil bli en belastning for FFK. 

Derfor mener jeg fortsatt at det beste Morgan burde gjøre dersom han blir funnet skyldig ( ikke noe forhåndsdømming fra min side) er å gå og ikke trekke FFK inn i dette.

Dersom du PACO også velger å forlate FFK, sier det mer om deg og din holdning til FFK som fotballklubb.

PS Personlig setter jeg FFK og FFKs beste foran enkeltpersoner.

---------------------------

"Den som svømmer mot strømmen finner kilden" "Evig eies kun et dårlig rykte"


paco

Landslagsspiller
Ble medlem: 29 aug 06
Innlegg: 1534

Lagt til: 15 aug 07, 12:40
Endret: 15 aug 07, 12:41
Opprinnelig postet av dracula

Flott at du har "klokketro" på Morgan, Paco.

Dessverre er det vel slik at Morgan heller aldri har kunne innrømme noe "triksing" i NISO, noe han også er befengt med.

Dersom og jeg sier dersom det blir funnet noe " snusk" i denne saken som vil hefte med Morgan, tror jeg at hans omdømme dessverre vil bli en belastning for FFK. 

Derfor mener jeg fortsatt at det beste Morgan burde gjøre dersom han blir funnet skyldig ( ikke noe forhåndsdømming fra min side) er å gå og ikke trekke FFK inn i dette.

Dersom du PACO også velger å forlate FFK, sier det mer om deg og din holdning til FFK som fotballklubb.

Skulle dette skje så tror jeg også Høili forsvinner da han har sagt han støtter Morgan 100% uansett utfall i saken men uansett så vil han ikke bli dømt

dracula

Landslagsspiller

Ble medlem: 11 nov 04
Innlegg: 2330

Lagt til: 15 aug 07, 12:50

Håper virkelig ikke Terje Høili´s støtte til FFK er basert på Morgan Andersen, håper og tror at han også støtter FFK.

Siden du svarte så raskt Paco, hva med svar om NISO eller ser du vekk fra fortiden.

Personlig kjenner jeg i motsetning til deg verken Morgan , Terje Høili eller andre som du har referert til. Gjentar også at personlig kjenskap og relasjoner ikke alltid sier nok om menneskers "foretningsmoral".

 Derfor stiller jeg spørsmålet åpent om det er Shittu, FC Lyn eller Morgan som har "triksa", eneste som er sikkert er jo at Shittu landa på Gardemoen dagen etter kontrakta var iorden.

PS "Den som ikke kjenner historien er dømt til å gjenta de samme feil".

 

---------------------------

"Den som svømmer mot strømmen finner kilden" "Evig eies kun et dårlig rykte"


paco

Landslagsspiller
Ble medlem: 29 aug 06
Innlegg: 1534

Lagt til: 15 aug 07, 12:59
Opprinnelig postet av dracula

Håper virkelig ikke Terje Høili´s støtte til FFK er basert på Morgan Andersen, håper og tror at han også støtter FFK.

Siden du svarte så raskt Paco, hva med svar om NISO eller ser du vekk fra fortiden.

Personlig kjenner jeg i motsetning til deg verken Morgan , Terje Høili eller andre som du har referert til. Gjentar også at personlig kjenskap og relasjoner ikke alltid sier nok om menneskers "foretningsmoral".

 Derfor stiller jeg spørsmålet åpent om det er Shittu, FC Lyn eller Morgan som har "triksa", eneste som er sikkert er jo at Shittu landa på Gardemoen dagen etter kontrakta var iorden.

PS "Den som ikke kjenner historien er dømt til å gjenta de samme feil".

 

hehe Morgan ble aldrig dømt men Niso ble dømt og det er to forskjellige ting men ja Morgan satt med ansvaret som øverste leder

mysthical

Landslagsspiller

Ble medlem: 30 jul 07
Innlegg: 1346

Lagt til: 15 aug 07, 15:40
MA har gjort en fantastisk jobb for FFK, men skulle han bli funnet skyldig i denne saken så bør dessverre FFK la MA gå. Mye på grunn av at man da mister mye troverdighet og ikke er sikkert så mange utenfra systemet vil ha så mye med MA å gjøre.

Derfor bør seriøst FFK fjærne MA selv om han garantert vil gjøre en like god jobb etter dommen, men det kan bli mye negativt fra andre utenfor systemet.

Men Støtter MA fult ut og tviler på at han blir dømt mye av det som kommer frem i media er jo faktisk ting som er helt normalt i næringslivet.

denialsander

Landslagsspiller
Ble medlem: 06 jul 05
Innlegg: 3236

Lagt til: 15 aug 07, 16:15

Én ting er at personer skal dømmes fordi de har gjort noe ulovlig. En annen ting er at domfelte personer skal tilbake til samfunnet etter endt soning av straff...

Selvsagt vil en domfellelse for dokumentfalsk være svært alvorlig for MAs fremtidige karriere - hvor den enn blir - men jeg er ikke så sikker på at en domfellelse nødvendigvis vil være ensbetydende med at han dermed er ekskludert fra en jobb som adm. dir i FFK.

En domfellelse er heller ikke sort/hvit... "Personlig vinning"? "Bedriftens beste"? Det finnes mange nyanser av grått...

  

---------------------------

Pear Pimples for Hairy Fishnuts!


FlightOfTheRat

Landslagsspiller

Ble medlem: 24 sep 06
Innlegg: 2214

Lagt til: 18 aug 07, 13:41
Endret: 18 aug 07, 13:52

Enig med siste taler.

Det er umulig å si hva følgene må bli for en dom som vi foreløpig bare kan spekulere i.

Skal ikke begynne å gå dypt inn i saken her, men det har blitt gjentatt et antall ganger i mediene at strafferammene her er to års fengsel. Selv om Morgan faktisk skulle bli funnet skyldig kan det like godt være at han blir dømt til en ganske beskjeden bot, på nivå med en trafikkforseelse.

Det blir antydet at denne saken er veldig alvorlig fordi det er veldig store beløp involvert. Men det er veldig vanskeilg å peke ut hvem det er som skal ha blitt svindlet for dette store beløpet. Tingen er jo at dette er noe så sjeldent som en vinn-vinn-vinn-vinn situasjon. Chelsea er fornøyd, ManU er fornøyd, Lyn er fornøyd, Shittu er fornøyd, Mikel er fornøyd. Det er stort sett bare politiet i Oslo som ikke er fornøyd, litt uklart hvorfor (hadde det vært klart hvorfor de er misfornøyd så hadde Morgan i så fall vært dømt for lengst).

Uansett vil ikke en dom alene med noen nødvendighet felle Morgan. Hvis hele FFK og klubbens sponsorer står fast på at de har full tillitt til Morgan som direktør i FFK så er det godt nok. Det må komme en veldig alvorlig dom mot Morgan for at konsekvensene  bli at Morgan går.

Men det kommer ikke til å bli noen problemstilling, ettersom Morgan ikke kommer til å bli dømt. Jeg tror ikke han blir tiltalt en gang.

---------------------------

"Det e helt vanvittigt det så skjer på Fredrikstad Stadion!"

- Frode Olsen kommenterer skuddet til Anders Prytz


Patrioten

Landslagsspiller

Ble medlem: 06 jun 03
Innlegg: 9586

Lagt til: 20 aug 07, 16:24


Morgan-avgjørelse i september

Først i september får tidligere Lyn-direktør Morgan Andersen vite om han blir tiltalt for dokumentfalsk.


www.vg.no/pub/vgart.hbs


ffk-4ever

Landslagsspiller

Ble medlem: 23 aug 06
Innlegg: 1048

Lagt til: 20 sep 07, 15:35

Tydligvis så får MA dommen idag.

http://www.f-b.no/article/20070920/FFK/70920016/1009/AKTUELT

 


Aristo-gutt

Knøttespiller
Ble medlem: 02 nov 06
Innlegg: 39

Lagt til: 20 sep 07, 15:45
Siden Morgan`s advokat ikke ville si noe idag, så tviler jeg på at Morgan er frikjent!
Desverre

---------------------------

- Brigade Rødhvit -
Ultras mentalita


ffk-4ever

Landslagsspiller

Ble medlem: 23 aug 06
Innlegg: 1048

Lagt til: 20 sep 07, 15:47
Spørs nok om det ikke blir en liten rettsak på MA tipper jeg.

Costanza

Landslagsspiller

Ble medlem: 23 mar 03
Innlegg: 6579

Lagt til: 20 sep 07, 16:24
Morgan Andersen er tiltalt. Pressekonferanse kl 1930.

KeJ

Landslagsspiller

Ble medlem: 21 apr 03
Innlegg: 1756

Lagt til: 20 sep 07, 16:31

Opprinnelig postet av Costanza
Morgan Andersen er tiltalt. Pressekonferanse kl 1930.

 

Nå er jeg spent. Gir klubben Morgan Andersen ubetinget støtte, eller blir han permitert frem til saken er over?

 

Undertegnede ser ikke noe galt i at Morgan Andersen fortsetter i jobben frem til en dom er avsagt, men ønsker å se dommen og hva de har evt vektlagt før jeg bestemmer meg for om jeg ønsker ham videre på ferden. MA er i mine øyne ikke skyldig før han evt blir dømt...

---------------------------

Rød/Hvit til jeg dør

Har jeg tro? Ja det skulle jeg mene, spørsmålet må være hva man skal tro på...

"kom aldri med noen forutsigelser, spesielt ikke om fremtiden" - S. Goldwyn


Patrioten

Landslagsspiller

Ble medlem: 06 jun 03
Innlegg: 9586

Lagt til: 20 sep 07, 16:46

www.nrksport.no/fotball/eliteserien/1.3527071 sender direkte fra pressekonferansen.



Flat Trådet Nøstet
Side 2 av 9 2

Copyright © ffksupporter.net 2003-2023 | Kontakt oss på support@ffksupporter.net

Ansvarlig redaktør: Øystein Holt, ffksupporter.net

17/02/2024 15:30 | 3147bc24