Husk meg
Brukernavn
Passord

Kamptråd/etter kampen: FFK - Aalesunds FK

Flat Trådet Nøstet
Side 3 av 5 3

Culemart

Landslagsspiller

Ble medlem: 25 mar 03
Innlegg: 1077

Lagt til: 05 aug 07, 23:43
Opprinnelig postet av Patrioten
Disse spissene har altså ikke scoret på over 2. måneder og da har man altså ikke lov til å si i fra?


Det er ikke alltid lurt å kjøpe nytt. Se på Viking i fjor, kjøpte, kjøpte og kjøpte. Det endte nesten med nedrykk. Vi har to unge, en relativt fersk på dette nivået og en som akkurat har blitt skadefri. Selvfølgelig putter ingen av disse 15-20 mål i løpet av en sesong.

Kanskje med unntak av West så er dette spillere for fremtiden. Vi må la de få tillit over tid.

Til slutt lurer jeg fælt på hvem denne klassespissen du etterlyser er? Kan ikke se at noen norske er aktuelle og utlendingskvoten er for stor allerede.
 

---------------------------

Cupmester 2006
15 september 2002: FFK-Kvik Halden 7-1


dracula

Landslagsspiller

Ble medlem: 11 nov 04
Innlegg: 2330

Lagt til: 05 aug 07, 23:48

Bra med seier som skaffet FFK en pen tabellplassering.

Synes det var godt gjort at FFK klarte å reise seg etter den uheldige starten, og styrte mesteparten av kampen, mao en helt fortjent (men for liten seier).

Malurten i bergeret var vel at det å beseire et AAFK lag med 3 reserver ikke akkurat ër den største prestasjonen, derfor håper jeg at prestasjonene (helheten) skjerpes når man møter sterkere motstand.

Første skikkelig prøve mot blir mot Viking i Stavanger, får FFK med seg ett poeng derfra og deretter tar alle tre mot TIL hjemme begynner det å likne noe.

 

Ps "The future so bright I gotta wear shades"

---------------------------

"Den som svømmer mot strømmen finner kilden" "Evig eies kun et dårlig rykte"


Asgeir

Landslagsspiller

Ble medlem: 20 mai 04
Innlegg: 1048

Lagt til: 05 aug 07, 23:50
Opprinnelig postet av Holters


2) Forferdelig dårlig kamp av Terje Hauge. Helt på egen hånd klarer han å skape de merkelige situasjonene, som en autoritær dommer med fotballforståelse hadde klart å avverge. Men dommeren var like dårlig begge veier, og hadde ingen kampavgjørende feil.

3) Kvisvik mistet virkelig hodet i en periode. Ren idioti å sparke ned Aalesund-spilleren, som overspilte til de grader. Du har faktisk på deg leggskinner!!! Kvisvik hevet seg noe fra forrige kamp, men hadde ingen god kamp, igjen. Helt kjørt etter et defensivt løp - til vill applaus fra publikum. Et par showfinter her og der, men ellers var det tamt. Likevel var han mannen bak den målgivende pasningen til Bjørkøy.



Hauge dømmer frispark i øst og vest, og det er masse pirkete avblåsninger, og masse tilfeller av ren armbruk, trekking i trøyer, uthaling av tid, går i veien for frispark, som ikke blir tatt, og da skjer sånne merkelige ting som det gule kortet til Kvisvik.

Sånn som jeg ser det er det helt horribelt å gi Kvisvik gult kort for å forsøke å ta frispark! Jeg skulle likt å visst om Hauge hadde dømt likedant hadde han sett det hele om igjen. Kvisvik legger ned ballen raskt, og AaFK-spillern går mot Kvisvik for å stanse en rask igangsetting, noe som helt klart ikke er lov, Kvisvik forsøker å spille ballen, men AaFK-spillern er så nærme Kvisvik at det faktisk blir kontakt via ball.

En ting som norske dommere er utrolig dårlige på å dømme, er sportslig opptreden.

Og jeg må nesten spørre meg sjøl: Jeg synes det er merkelig at ikke flere frispark-eksekutører setter igang raskt, og slår ballen knallhardt i nedre hoftehøyde mot idioten som forsøker å utsette frisparket.

Kvisvik løp usedvanlig mye idag, hadde målgivende pass, til tross for at han ofte hadde to mann på seg, og ser ut som om han er på vei til god gammel form. Sånn som vårt angrepsspill ser ut for tiden, vil det være det rene skjære vanvidd å sette ut den eneste "garantisten" for å produsere gode målsjanser, i hvertfall nå som han er på vei opp!

West har ca 250% mer fotballhode enn Fofana, og må således brukes mer, gradvis, sånn at han kommer tilbake til matchform. West har virkelig fått bedre fotballhode etter at han kom til FFK, og sjøl om han har mista noe av farten sin har han masse mening med det han gjør, og er Fofana overlegen i den taktiske delen, helt klart. West er dessuten en bakromsspiller, mens Fofana er en en-mot-en-spiller. Og er det noe vi trenger er den en skikkelig god bakromsspiss, IMØ. Vi har andre gode en-mot-en-spillere som Tarik og Ardian.

Jeg tror en møtende spiss, og en bakrom/rettvendt er tingen i 4-4-2, og der bør West spille en stor rolle, synes jeg. Sånn sett mener jeg også at Gardar blir brukt litt feil, for han har ikke den støtten, og det løpet i bakrommet som trengs for at han skal få enda større effekt. Det som er fint med Gardar et han serverer som møtende spiss, og er samtidig veldig god på små flater, noe som gjør at han også er svært farlig når han vender opp.

Vet noen forresten hvorfor PAC ikke spiller idag? Jeg mener personlig at han hadde spilt vel så godt som Sjöberg, spesielt defensivt... Nei, PAC inn på høyrebekk neste kamp.

Vel, vel, 3 poeng, god stemning i plankehaugen

bateman

Landslagsspiller

Ble medlem: 01 sep 04
Innlegg: 2656

Lagt til: 05 aug 07, 23:55
fornøyd med 3poeng, innsatsen og antall store sjanser idag. dog skortet det litt på pasningspillet og kreativiteten. men alt i alt en Ok pluss kamp av gutta.


shaaban    5    sjanseløs på goalen, ellers særs lite å gjøre...



sjøberg     4    tam offensivt, grov plasseringsfeil på 0-1, spilte seg noe opp utover i kampen.



piiroja    6   sjef som alltid......



gerrbrand   6  blir bare bedre og bedre i ffk drakta!ekstrem kompetanse i de 2stopperne våre som utfyller hverandre, der raio kaster seg inn med alt som er, er patrick rolig og intelligent i spillestilen.



multaharju   3   svak kamp, svake pasninger, lett fintet/løpt av. pac på høyre og sjøhage venstre. uansett backer av klasse er mangelvare i FFK!!!




jonna   5   gjør en ok jobb, starter dårlig men involverer seg selv med et par solide ballerobringer. flott volley scoring på et bra løp.




gashi   6  vår beste på midten, virker som ardian kan blomstre med tillit, vil bare bli bedre og bedre når han blir kjent med lagkameratene, flott langskudd og fine driv.




wehrmann   5   solid defensivt, nesten sjokkert over at FFK har en sentral midtbanesliter som tar så tunge løp og masse ansvar!uvanlig for fredrikstad! skorter dog pasningskvaliteten i dag, tidvis svært slurvete.




kvisvik  5   gjør en finfin jobb, flott assist og fine baller generelt, er litt showman som tar et tungt løp hver halvtime for å blidgjøre publikum(-: men for all del, kvisvik trengs på midtbanen med sin fotballintelligens.



tarik  4   ute av form!!!trist å se ham om dagen, uten selvtillit og den touchen og driven han er kjent for....



gardar  4  sterk 4er, jobber og sliter men er endel på etterskudd fordi. flott prestasjon som kunne endt i scoring med en bedre avslutning.



fofana gjør særs lite ut av seg og håpet egentlig på brian west for gardar siste halvtimen....berg blir min BB da han herjet i de 32sekundene han spilte(-:  :p :p






---------------------------

UEFA KØPPEN 2007?!


benksliter`n

Landslagsspiller

Ble medlem: 26 okt 04
Innlegg: 2762

Lagt til: 05 aug 07, 23:58

Må si jeg tippet kampen godt,selv om jeg hadde et håp om flere mål. Gashi og Silva som målscorer gikk inn og 11-3 i målsjanser gikk inn. Ballbesittelsen var vel i området jeg tippet også. Tror jeg skal begynne å tippe litt på oddsen igjen he he he....

Synd at FFK brenner så mange sjanser,men vi får håpe det er på vei å løsne nå.Herlig med 3 poeng,så vi kan titte litt oppover på tabellen igjen

 

"Riktig at Aalesund har vært gode i det siste,men her taper dere desverre. FFK har lukket døra bak Shabaan.Ikke lett å score på et meget godt deffensivt FFK om dagen. Og denne kampen vil FFK vinne. De stiller med det beste laget i år,med Bjørkøy og PAC tilbake fra karantene.Tipper det kommer til å bli et stort trykk mot Aalesund`s mål.Ballbestittelse til FFK på kanskje mellom 65-80%.Her må nok Aalesund satse på kontringer.Tipper Aalesund får like få sjanser som Lillestrøm.Så dere må være effektive for å dra med dere poeng.Jeg er ikke mest redd for Aalesund,men effektiviteten til FFK foran mål. Hvis ikke FFK får sving på effektiviteten,så blir dette en jevn kamp. Aafk har hadt flyten i det siste,mens FFK har hadt mye stang ut og uavgjorte i det siste. Det snur i denne kampen

Sjanser Aafk 3-5 FFK 8-12

FFK-Aafk 4-1 Mål: FFK Gardar 2 ,Tarik og Gashi ;  Aafk Silva

Denne kampen løsner det for FFK "

---------------------------

FFK Østfold`s fotball-stolthet!

Bygg på stadion til 20 000!
Så drømmen om champions league i vår egen storstue ikke dør!


GurrBass

Landslagsspiller

Ble medlem: 03 jul 05
Innlegg: 1827

Lagt til: 05 aug 07, 23:58

Opprinnelig postet av bateman


multaharju   3   svak kamp, svake pasninger, lett fintet/løpt av. pac på høyre og sjøhage venstre. uansett backer av klasse er mangelvare i FFK!!!


 

 

Sjöberg.... Må pirke litt altså!!

---------------------------

FFK,klubben i mitt hjerte :-)


djpete

Landslagsspiller

Ble medlem: 25 mar 03
Innlegg: 1413

Lagt til: 06 aug 07, 00:00

Opprinnelig postet av Asgeir


En ting som norske dommere er utrolig dårlige på å dømme, er sportslig opptreden.

Hva bør de dømme for sportslig opptreden da? Kransekake til vinneren:-)

Opprinnelig postet av Asgeir

Vet noen forresten hvorfor PAC ikke spiller idag? Jeg mener personlig at han hadde spilt vel så godt som Sjöberg, spesielt defensivt... Nei, PAC inn på høyrebekk neste kamp.

Litt uenig i akkurat det, tror vel at Sjøberg er vel så god som PAC defensivt, men med formen han har hatt i det siste ville kunnet bidra mere offensivt.

Og Gardar burde nok agert mer som møtende spiss enn han gjør idag. Flere ganger går han "i veien " for Tarik i bakrommet, og løper fra pasninger for å gå i bakrom. Han bør ikle seg en klarer rolle som møtende, og spille fri, og overlate til Tarik å gå i rom.

---------------------------

Rød.... hvit... og patriot!


bateman

Landslagsspiller

Ble medlem: 01 sep 04
Innlegg: 2656

Lagt til: 06 aug 07, 00:10
Opprinnelig postet av GurrBass

Opprinnelig postet av bateman


multaharju   3   svak kamp, svake pasninger, lett fintet/løpt av. pac på høyre og sjøhage venstre. uansett backer av klasse er mangelvare i FFK!!!


 

 

Sjöberg.... Må pirke litt altså!!




for all del!blander de svenske guttæne der altfor ofte.....sjøberg selvsagt!

---------------------------

UEFA KØPPEN 2007?!


lierdet

Juniorspiller

Ble medlem: 01 jul 07
Innlegg: 76

Lagt til: 06 aug 07, 00:04
Sjøhage! hahaha! Beste jeg har hørt..i dag!

---------------------------

Andres meninger støter meg.


achmed

Bedriftsspiller
Ble medlem: 18 jun 07
Innlegg: 16

Lagt til: 06 aug 07, 01:05
Synes det er rart at Aalesund får holde på med dette sirkus innkasta sine jeg, drøyer jo uendelig med tid. Tørke ball, måleopp osv...

Kent

Landslagsspiller

Ble medlem: 12 feb 04
Innlegg: 878

Lagt til: 06 aug 07, 01:55
Opprinnelig postet av Culemart
Opprinnelig postet av Patrioten
Disse spissene har altså ikke scoret på over 2. måneder og da har man altså ikke lov til å si i fra?


Det er ikke alltid lurt å kjøpe nytt. Se på Viking i fjor, kjøpte, kjøpte og kjøpte. Det endte nesten med nedrykk. Vi har to unge, en relativt fersk på dette nivået og en som akkurat har blitt skadefri. Selvfølgelig putter ingen av disse 15-20 mål i løpet av en sesong.

Kanskje med unntak av West så er dette spillere for fremtiden. Vi må la de få tillit over tid.

Til slutt lurer jeg fælt på hvem denne klassespissen du etterlyser er? Kan ikke se at noen norske er aktuelle og utlendingskvoten er for stor allerede.
 

Amen!

---------------------------


"Fotball er ikke underholdning, det er lidenskap." - Egil Olsen


Husgutt

Landslagsspiller

Ble medlem: 08 aug 04
Innlegg: 4381

Lagt til: 06 aug 07, 02:30
Gashi var visst fornøyd med PH idag. Pesonlig syns jeg vi var elendige idag. Klart årsverste spør dere meg

danan2

Landslagsspiller

Ble medlem: 01 aug 06
Innlegg: 804

Lagt til: 06 aug 07, 02:40
Opprinnelig postet av Husgutt
Gashi var visst fornøyd med PH idag. Pesonlig syns jeg vi var elendige idag. Klart årsverste spør dere meg


Har nok mye med hvor du står i PH. Der jeg sto synes jeg det nesten hørtes ut som årsbeste. Med mindre du satt på en annen tribune da?

Bob Page

Landslagsspiller

Ble medlem: 16 jan 06
Innlegg: 4914

Lagt til: 06 aug 07, 02:51
Er ikke enig. En av de bedre kampene våres i år. Grunnen til at det klikka litt til tider var at  Zoran prøvde ut nye ting, og sånt tar litt tid. Syns også hovedtribunen var på sitt beste noensinne etter at jeg begynte å vanke på stadion i fjor... Kan bli bedre på de ytterste kantene dog...

---------------------------

Du tællær ente alene...
---
– Det går ikke å score med en sånn "edderkopp" i mål. Han hadde ben og armer overalt.
Rune Lange om Rami Shaaban til F-B etter FFK-VIF 26/5 -07
---
FFK - Østfolds stolthet


ffkmufc

Landslagsspiller

Ble medlem: 24 des 04
Innlegg: 4082

Lagt til: 06 aug 07, 06:43
Endret: 06 aug 07, 06:43

Er ikke enig med døm som mener at vi spilte en dårlig kamp i går. Vi spilte etter min mening en ganse god kamp med tanke på at Ålesund lå så lavt.. det er vanskelig å spille mot sånne lag.. Vi skapte tross alt 11 sjanser.. Vi hadde litt dårligere pasninger enn vanlig og noen enkelt spillere sleit litt..

 

Og Kvisivik var slett ikke dårlig Holters!!! Han jobba mye bedre enn han pleier, hadde flere returløp.. Slo gode pasninger og hadde mange bra løsninger.. Vi hadde ikke vinni uten han i dag!! Kvisvik skal også ha ros når han fortjener det, og det gjorde han i går!!

 

Nå kan vi se oppover på tabellen, de andre resultata var bra for oss i går. Og moro at Gashi fikk en så bra start på nye stadion!

 

Og Plankehaugen var veldig bra i går syns jeg!!


Holters

Ansvarlig redaktør

Ble medlem: 23 mar 03
Innlegg: 10060

Lagt til: 06 aug 07, 07:21
Endret: 06 aug 07, 07:26
Opprinnelig postet av ffkmufc
Og Kvisivik var slett ikke dårlig Holters!!! Han jobba mye bedre enn han pleier, hadde flere returløp.. Slo gode pasninger og hadde mange bra løsninger.. Vi hadde ikke vinni uten han i dag!! Kvisvik skal også ha ros når han fortjener det, og det gjorde han i går!!

Det er lov å være uenig, men jeg synes det blir litt for mye spill for galleriet. Når det er sagt, så virker Kvisvik å være på gang og ser ut som en fotballspiller igjen. Men han har nå hatt de 3-4 obligatoriske dårlige kampene på rad nå etter en god, så la oss håpe det ikke går 3-4 kamper nå etter denne som bare var OK minus.

---------------------------

Har du lest forumets retningslinjer?


HotDream

Landslagsspiller
Ble medlem: 18 apr 06
Innlegg: 2492

Lagt til: 06 aug 07, 09:53
Opprinnelig postet av Patrioten

 Synes du det er så rart?

Vi skaper jo sjanser i bøttevis, er vel mellom 30-40 målsjanser på de siste fire-fem kampene og statusen er tre, eller fire mål, da føler jeg det faen meg lov å si fra.

Fofana har spilt 16. kamper og scoret 1. mål, det var mot Start 16.juni, da har vel han fått bevist at han ikke holder på dette nivået. Noe tydeligvis også Anders har sett, ved at han har vært innbytter de to siste kampene og spilt bare 30-40.minutter.

Hvor mye tillitt mener du Fofana skal få?

Når det gjelder Gardar, som har spilt fra start de to siste kampene og har fått tillitt, sløser også med sjansene sine og er ikke så god som han var i begynnelsen av sesongen.

Han har også fått tillitt, men det har ikke blitt noe mål på han siden 20. juni mot Sandefjord.

Disse spissene har altså ikke scoret på over 2. måneder og da har man altså ikke lov til å si i fra?

Ja, jeg synes det er rart.  Fortell hvem spiss vi skal kjøpe som garantert scorer mål. For å bli tatt alvorlig bør du jo vite om alternativer når du skriker på ny spiss. Vet du om en med målgaranti, eller mener du vi bare skal kjøpe en og håpe det beste? Den varianten virker kjent.....

---------------------------

RednWhite


Kent

Landslagsspiller

Ble medlem: 12 feb 04
Innlegg: 878

Lagt til: 06 aug 07, 10:08
Opprinnelig postet av djpete

Litt enig med deg Patrioten. Etter min mening mangler Gardar  det siste lille som kunne gjort han til en profil i TL. Etter min mening er Gardar en spiller på nivå med Ringberg, litt hurtigere, men muligens uten den samme evnen til å omsette halvsjanser og hakket svakere i hodespillet. Litt mer anvendelig dog pga tempoet sitt.

Tarik er ute av form, men han vet vi alle har de rette kvaliteter både som goalgetter og spiller.Synes det vises klart at gutten mangler litt selvtillit i avgjørende situasjoner nå. Han legger jo ballen opp i henda på keeper, istedenfor å klinke/plassere ballen tilside for han. 

Fofana taper seg mer og mer utover i sesongen nå. Mener at West er et bedre alternativ som innbytter, basert på de siste kampene iallefall.

Vi har forsåvidt god dekning på spissplass, men mangler den siste lille flyten/kvaliteten, og da kommer krava fra supporterne fortere enn julaften på kjerringa.

Vi var iallefall litt i flyten igjen idag, fortjent nok. La oss håpe at våre spissalternativer viser seg tilliten verdig og åpner målkontoen igjen mot Viking borte.

Vi kan ikke handle nye spisser fordi de vi har ikke har hatt flyt og marginer og akkuratt nå presterer litt under sitt toppnivå. Det er ikke slik man bygger et lag. Man må gi spillere (og spesielt spisser) tillitt over tid for å skape kvalitetsspillere.

Og til dere som maser om spisser, det hadde vært interessant å høre noen navn som innen rimelighetens grenser kunne vært aktuelle for FFK spill og som med rimelig stor sannsynlighet vil score mer enn de vi har i dag.

Tar dere utfordringen?

---------------------------


"Fotball er ikke underholdning, det er lidenskap." - Egil Olsen


dracula

Landslagsspiller

Ble medlem: 11 nov 04
Innlegg: 2330

Lagt til: 06 aug 07, 10:30
Bra sagt Djpete.

---------------------------

"Den som svømmer mot strømmen finner kilden" "Evig eies kun et dårlig rykte"


Holters

Ansvarlig redaktør

Ble medlem: 23 mar 03
Innlegg: 10060

Lagt til: 06 aug 07, 10:50

Synes vi helt klart har behov for en klassespiss ala Nannskog, Iversen og Ijeh, og som vil utfylle Tarik, men det er ikke noe poeng i å hente inn en spiss bare for å hente inn en spiss nå. Vi har grei dekning på topp, og det er andre plasser vi trenger å forsterke først. Skal vi hente en spiss, bør han virkelig være god, så det er greit å sondere markedet og lete etter den spissen, men ikke bare kjøpe for å kjøpe.

Vi har 1 venstreback, som ikke holder mål, i Anders Prytz. Vi har ingen høyrekanter, og en som skranter på venstre. På sitt beste holder Kvisvik skyhøyt nivå, men han sliter med kroppen og med diverse skavanker her og der. Synes vi har mer prekært behov for en forsterkning på backplass og kantene.

---------------------------

Har du lest forumets retningslinjer?



Flat Trådet Nøstet
Side 3 av 5 3

Copyright © ffksupporter.net 2003-2023 | Kontakt oss på support@ffksupporter.net

Ansvarlig redaktør: Øystein Holt, ffksupporter.net

17/02/2024 15:30 | 3147bc24